Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 07:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej!
Efter at have brugt søgemaskinen har jeg fundet forskellige gode måder at ekstrahere alle giftstoffer ud af HBWR frø. Alt lige fra rensebenzin, pebermønte olie og hvidvin - alle sammen finde metoder :)

Igår fandt jeg en tråd her på psychedelia hvor der blev snakket om at LSA var vand opløsende?

1. Kan det virkelig passe at man kan trække LSA'en ud af frøene ved at smide dem i vand i 24 timer?

2. Og hvis man kan det, hvorfor bruger folk så tid på at trække giftstofferne ud når man kan trække LSA'en direkte ud, og drikke det i stedet?

Jeg syntes det lyder lidt for godt til at være sandt..

crUnk.

Senest rettet af Korte99 08 jan 2009 11:37, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

crunk skrev:
Hej!Men igår fandt jeg en tråd her på psychedelia hvor der blev snakket om at LSA var vand opløsende?

:mrgreen:

Nåh, men spøg til side. Du kan sagtens trække LSA ud med vand, men du får en masse ubehageligheder med i købet. Dvs. du kan få større maveonder end hvis du lavede et mere tidskrævende ekstrakt.

Medlem

Endymion skrev:
crunk skrev:
Hej!Men igår fandt jeg en tråd her på psychedelia hvor der blev snakket om at LSA var vand opløsende?

:mrgreen:

Nåh, men spøg til side. Du kan sagtens trække LSA ud med vand, men du får en masse ubehageligheder med i købet. Dvs. du kan få større maveonder end hvis du lavede et mere tidskrævende ekstrakt.

Ja det er jeg sevfølgelig godt klar over, men tiden er der desværre ikke.
Jeg har købt 10 Baby woodrose frø, hvis jeg fjerner den yderst skal - hakker resten - og lader det trække i vand i 24 timer, vil det så ikke hjælpe en del på det? Eller kan jeg stort set lige så godt æde lortet rå?

Og det du siger er altså at stort set alle de giftige s9-stoffer også er vandopløsende?

Junior medlem

Nej.

For det første har der været en del snak om det overhovedet er s9-giftstoffer, jeg er klar over at de benævnes sådan i en del gamle posts, men det viste sig senere at der var ikke nogen pålidelige kilder at henvise til.

De giftstoffer der findes i HBWR er hovedsageligt apolære, det er derfor man benytter rensebenzin, men selvom dette gør sig gældende, vil der alligevel opløses noget i polære opløsningsmidler, heriblandt vand.

Jeg ved ikke om den fremgangsmåde du beskriver vil hjælpe, der er vist nogle herinde der benytter den, men jeg har ikke prøvet den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg citére lige PURE, da jeg ikke kunne finde den oprindelige tråd:

Citat:
Såvidt jeg ved æder alle frøende
Vil du undgå mavesmerter så gør sådan:

1. Knus det antal frø du vil "spise" (så fint som muligt, brug evt. peberkværn)
2. Læg frøende i en shot-glas
3. for at mindske smagen kan du hælde lidt appelsin juice i, evt. lidt sukker
4. rør rundt, og lad det stå i 5-10 min
5. Hæld massen i mund, hold det i 15-30 min (jo længere jo stærkere trip)
6. Efter 15min med massen i munden, SPYT UD, SLUG IKKE!! Læg dig ned, nyd LSA'ens effekt

hvis du sætter din dosis til ca 8 frø tager du halvdelen (4frø) og lægger halvdelen til (=6frø) dvs. at 8frø med denne metode svarer til 6.

På denne måde kan du undgå den svære mavepine

Medlem

Endymion skrev:
Nej.
Jeg ved ikke om den fremgangsmåde du beskriver vil hjælpe, der er vist nogle herinde der benytter den, men jeg har ikke prøvet den.

Så vil jeg afprøve den.

crUnk.

Medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg citére lige PURE, da jeg ikke kunne finde den oprindelige tråd:

Citat:
Såvidt jeg ved æder alle frøende
Vil du undgå mavesmerter så gør sådan:

1. Knus det antal frø du vil "spise" (så fint som muligt, brug evt. peberkværn)
2. Læg frøende i en shot-glas
3. for at mindske smagen kan du hælde lidt appelsin juice i, evt. lidt sukker
4. rør rundt, og lad det stå i 5-10 min
5. Hæld massen i mund, hold det i 15-30 min (jo længere jo stærkere trip)
6. Efter 15min med massen i munden, SPYT UD, SLUG IKKE!! Læg dig ned, nyd LSA'ens effekt

hvis du sætter din dosis til ca 8 frø tager du halvdelen (4frø) og lægger halvdelen til (=6frø) dvs. at 8frø med denne metode svarer til 6.

På denne måde kan du undgå den svære mavepine

Lyder til at være en god måde at indtage LSA'en på.
Det vil jeg klart prøve imorgen, tror du det vil være for stærkt med 10 baby woodrose som første gang?
Skal siges jeg kun har været på svampe en enkel gang før.

Medlem

Jeg har nu prøvet den metode med 10 woodrose frø og jeg fik intet ud af det overhovedet. Jeg havde det i munden i 33 minutter.
Jeg gjorde den fejl jeg kom til at tilføje lidt for meget juice, og det blev til lidt meget væske at have i munden. Kan det være årsagen?

Har tænkt mig at prøve igen, pulveriser lortet og æde det helt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

crunk skrev:
Jeg har nu prøvet den metode med 10 woodrose frø og jeg fik intet ud af det overhovedet. Jeg havde det i munden i 33 minutter.
Jeg gjorde den fejl jeg kom til at tilføje lidt for meget juice, og det blev til lidt meget væske at have i munden. Kan det være årsagen?

Metoden med at holde frøene i munden og så spytte dem ud er fup :) .

Jeg tror at du vil få en lidt bedre virkning ud af at lade pulveret opløses i vand, frem for at indtage pulveret i fx youghurt.

Én jeg kender har i hvert fald et par glas vand stående et sted med henholdsvis 5 og 10 knuste frø i. Vandet får lov at trække i et par dage hvorefter smulderet filtreres fra og vandet drikkes.

Det er lidt af en giftig oplevelse, så hvis du bare vil have et hyggeligt trip uden for meget kvalme, kan du fx overveje at tage 2 drinks á 4 frø over et par timer (dette er stadig en pæn dosis).

skål! :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Methani her inde fra har vist haft held med den omtalte indtagelsesmåde. Det var også sådan vi havde planlagt os at tage dem, en ven og jeg, her på lørdag. Måske man bare skulle sluge lortet?

Medlem

Moonage daydreamer skrev:
crunk skrev:

Metoden med at holde frøene i munden og så spytte dem ud er fup :) .

Jeg tror at du vil få en lidt bedre virkning ud af at lade pulveret opløses i vand, frem for at indtage pulveret i fx youghurt.

Én jeg kender har i hvert fald et par glas vand stående et sted med henholdsvis 5 og 10 knuste frø i. Vandet får lov at trække i et par dage hvorefter smulderet filtreres fra og vandet drikkes.

Det er lidt af en giftig oplevelse, så hvis du bare vil have et hyggeligt trip uden for meget kvalme, kan du fx overveje at tage 2 drinks á 4 frø over et par timer (dette er stadig en pæn dosis).

skål! :cheers:

Syntes også det lød underligt at lsa skulle kunne optages gennem inzymer i spyttet :S

Hmm, har overvejet det med kvalmen og har besluttet mig for bare at knuse 8 frø og derefter æde dem :)

Kvalmen kan vel ikke være så slem? Har brækket mig mange gange på kiks, amf ovs. og har ikke været nogen forfærdeligt oplevelse taget i betragtning af hvor godt trippet har været :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det er ikke gennem enzymer, det er over slimhinden i mundhulen.

crunk skrev:
Kvalmen kan vel ikke være så slem?

Slem nok til at nogle gider planlægge et trip nogle uger i forvejen, og rent faktisk lave et ekstrakt.
Men det er forskelligt hvor slemt det opleves, nogle gider ikke ekstraktet, andre gider ikke uden.

Insane psychedelia user!

Hvad sidder der i det apikale domæne af de celler som udgør mucosaen? Jeg ved ikke hvilke transportproteiner som er ansvarlige for LSA optag, men det kan vel ikke afskrives på forhånd at det ikke er ATPaser, og dermed enzymer? :mrgreen:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Smartass :P

Grunden til at jeg har skrevet som jeg har, var nu faktisk at han havde stavet det med 'i'.

Normalt omtaler jeg ikke transmembrane proteiner som enzymer, hvis deres rolle er at facilitere transport over membranen, uanset om processen er energikrævende eller ej. Om det er en fejlopfattelse fra min side, skal jeg ikke kunnet sige.
Du har selvfølgelig ret i at en ATPase (som betegnelsen antyder) er et enzym.

Jeg tænker forresten at det hovedsageligt bliver optaget ved passiv diffusion - ud fra molekylet at dømme passer det udemærket. Det er selvfølgelig ikke tilstrækkeligt grundlag til at afvise en form for faciliteret transport.

Medlem

Dr. Phibes skrev:
Hvad sidder der i det apikale domæne af de celler som udgør mucosaen? Jeg ved ikke hvilke transportproteiner som er ansvarlige for LSA optag, men det kan vel ikke afskrives på forhånd at det ikke er ATPaser, og dermed enzymer? :mrgreen:

Du har ret, det fortjener vel et forsøg mere.. er også ret sikker på at der var alt for meget væske til det kunne optages. Jeg har bestilt nogle nye frø og vil forsøge at optage dem sådan og hvis det ikke virker så æde lortet.. ( bliver bare rimelig nasty at spytte det ud for at gemme det og sluge det senere hen' )

Hvor langtid vil du skyde på der går efter man har haft det i kæften en 30 minutters tid? :)

crUnk.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Okay, her en quick-and-dirty metode jeg vil tro virke...

1. Pulverisér frøene.
2. Vask dem Rensebenzin.
3. Lad det fordampe!
4. Brug vodka/isopropylalkohol/en eller anden form for alkoholisk væske til at trække på det tørre pulver, evt. 2-3 gange. - smid pulveret væk!

Personligt vil jeg anbefale Vodka, da der både er alkohol OG vand i det... Bagefter burde det ikke være så skidesvært at dosere med en mililiter-sprøjte fra den flydende opløsning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]