Hej Psy!
Jeg er i den situation at jeg har fået en omgang streptokokker, har dog ikke været ved lægen for at få det bekræftet, men jeg har hvide plamager på mandlerne, svag feber + hovedpine, så efter hvad jeg kan se på nettet er det rimelig tydelige tegn på streptokokker.
Har de sidste 24 timer ikke kunne sove ordentligt, og kan stort set ikke synke pga. de smerter der er forbundet herved, hvilket betyder at jeg sidder og spytter i en spand, fremfor at synke.
Jeg har spist lidt kodimagnyler, men de virker desværre ikke godt nok - jeg er derfor lidt desperat, og har overvejet at skaffe mig noget morfin af en art. Evt. noget oxy'er. Jeg er ikke typen der bliver hooked på opiater, (har prøvet oxy, opium og almindelig dololer en enkelt gang hver) så jeg frygter ikke rigtigt at gå den vej mht. afhængigheds potentialet, men jeg tvivler på at dololer er kraftige nok til at gøre en forskel.
Mit spørgsmål er bare om hvilke præparat I vil mene er det mest effektive mod smerterne i halsen? Jeg er jo som sagt ikke særlig erfaren med det, og er generelt mere til cannabis og psykedeliske stoffer. (Har dog ikke røget cannabis den sidste måneds tid, og tør næsten ikke af frygt for at det skulle gøre halsen værre)
Det mest fornuftige er nok helt at lade være, og bare ride sygdommen ud.. Men det er simpelthen så dødsygt når jeg ikke rigtigt kan få ordentlig med mad/væske i mig pga. smerterne i forbindelse med synkning. Har desuden prøvet at drikke æble eddike cider, salt-vand, té, honning med ingefær, men lige lidt hjælper det - så jeg er lidt kørt død i de traditionelle husmor tricks for at få smerterne lidt på afstand.
Hvad vil I sige?