Det er nok ved at være for sent at komme med råd nu, men jeg gør det alligevel:
Jeg har ved et par lejligheder i en snæver vending brugt små mængder amphetamin i tidspressede situationer, og syns det har virket fint. Det er lettere at holde fokus, og man kan holde den i længere tid. Hver gang (det lyder voldsomt, der har været 3 gange

) jeg har gjort det er det dog begyndt at gå kraftigt ned ad bakke for de kognitive evner når man kommer over de 16 timers vågenhed med intens opgaveskrivning/oplæsning/whatever, og når jeg rammer de 24 er der ikke rigtigt at komme efter! There's only so much amphetamine can do!
Fremadrettet er det nok, som andre er inde på, en god idé at begynde at forberede sig til vigtige eksamener før der kun er 2 dage til man skal op. Det er immervæk det der virker bedst!

Tak for rådene til alle, der har været konstruktive (BONHEAD!, StåendeBifald, Urben1). Mht det du(BONHEAD!) siger om amfs effektiviseringsperiode (hvis man kan kalde det det) må jeg indrømme, at det erfarede jeg godt nok også i løbet af natten og ikke mindst til eksamen. Ikke desto mindre - for lige at følge op på det - slagtede jeg eksamen, som følge af min intensive opgaveregning mens amfens virkning stadig trumfede. Eksamen var næsten en sammensætning af de sæt jeg gennemregnede i løbet af natten, hvor heldig kan man være

Desuden synes jeg godt nok folk er hurtige til at blive dumme at høre på. For det første bør I ikke udtale jer så stærkt om noget, som I ikke har videre kendskab til. Amfetamins virkning mht at øge koncentration og fastholde de kognitive evner under søvnmangel er veldokumenterede, af hvilken grund stoffet netop bruges til dette. Spørgsmålet lå i hvor længe effekten kunne forventes at holde en kørende.
"Så stop dog forhelvede med at tage narko før du skal til eksamen hvis du måske at dumper, hvor dum kan man være" - Sicris
"Hvis manden begynder at tage amfetamin et par dage før en eksamen, der potentielt kan betyde at han er nødt til at droppe ud.. Så tager han det vist alligevel ikke særlig seriøst." - Frugthat
Jeg værdsætter jeres tydeligvis ærlige input, selvom jeg synes det kunne have været mindre fordomsfuldt og for Sicris' side bare en anelse mere forstående, når nu baggrunden ikke kendes.
Jeg har været syg 2 måneder af semestret (har en kronisk sygdom, der i perioder gør det umuligt at følge undervisningen) og har derfor læst 80 % af pensum op all by my fucking self fra start december til nu. Fritid har været en mangelvare med blot en håndfuld fridage i perioden som følge af min indsats på universitetet. Står med 3 reeksaminer, da jeg desværre ikke nåede at blive helt klar til dem og derfor afleverede blankt i to af dem for at øge min karakter ved reeksamen, den tredje dumpede jeg sådan set bare. Tre reeksaminer på seks dage = no problem, fire reeksaminer på seks dage = mission impossible. Mere var der sådan set ikke i det. Oh well, folk må vel have deres holdninger om hvad, der er rigtigt og forkert

Tak for rådene,
mvh