Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 08:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.

Jeg står her med 10, 7,5 milligrams Zopiclon tabletter,
og samtidig står jeg og skal til fest her i aften. Mit spørgsmål
lyder derfor, vil der ske noget hvis jeg blander zopiclon
og alkohol? Jeg havde forestillet mig en dose zopiclon på 3,75 milligram.
Jeg er godt klar over den respiratoiske depressio der forekommer
eftersom begge er depressanter, og hukommelsestabet
men ville det ellers være farligt udover det?

Medlem

Hvorfor vil du blande de 2? Zopiclon er ikke engang en benzo... Du vil maks. blive mere søvnig.

Men ellers er det farligt at blande de 2, mange er døde af den kombination. Jeg skal ikke kunne sige mig fri, jeg har flere gange spist 4-5 mg etizolam og drukket 6-7 øl (hvilket er dumt og uansvarligt) og jeg er stadig i live.

Hvis du beslutter dig for at gøre det, vil jeg anbefale dig at drikke langsomt, for at kunne opdage hvor påvirket du bliver. Shots er no-no.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zopiclon giver dig ikke en god rus. Du vil blive sløv og måske få det underligt, eventuelt opleve psykiske problemer som hukommelsestab. Lad hellere være med at ødelægge din aften og hold dig til alkohol. Gem din Zopiclon til en dag du ikke kan sove.

Har du en kilde på at "mange er døde", FaxMan?

Dedikeret medlem

Alice skrev:
Zopiclon giver dig ikke en god rus. Du vil blive sløv og måske få det underligt, eventuelt opleve psykiske problemer som hukommelsestab. Lad hellere være med at ødelægge din aften og hold dig til alkohol. Gem din Zopiclon til en dag du ikke kan sove.

Har du en kilde på at "mange er døde", FaxMan?

Behøver du virkelig en kilde på at mange er døde af indslumringspiller/benzoer og alkohol ?
Hold da kæft man :whogives:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I produktresuméet nævnes det blot, at alkohol forstærker den sederende virkning af zopiclon.
I afsnittet om overdosering nævnes det, at overdosering af zopiclon kan blive livstruende i kombination med alkohol. En overdosering er altså ikke 3,75 mg.

Jeg siger ikke, at man skal blande de to stoffer, men jeg stiller mig kritisk for at der er "mange" der er døde af den kombination. Enhver idiot kan regne ud at man kan dø af en overdosering i forbindelse med blandingsmisbrug.

Zopiclon har ikke samme respirationsdeprimerende egenskaber som benzodiazepiner, derfor kan man ikke skære dem over i én kam.
Men det kan da godt være at jeg har misset noget i min søgen efter døsfaldsstatistik for indslumringsmidler - det er derfor jeg spurgte efter en kilde, i stedet for - uden noget belæg - at antyde at indslumringspiller og alkohol er den sikre død, samt nedgøre andre brugere på boardet.

Junior medlem

Generelt hvis du Blander du Medicin/stoffer med Alkohol forstærker det ofte virkningen af det man har indtaget....Det ka både være positivt og negativt at BLANDE...og hos nogen har det ofte med ens psyke at gøre..om man har en stærk eller meget svag psyke vil jeg mene har MEGET at sige...Taler af egen erfaring med at BLANDE Div.
Og MAN SKAL PASSE X-TRA PÅ med BLANDE ALKOHOL M.SOVEMEDICIN OG BENZODIAZEPINER Da man måske indtager for MEGET af hver...Kort sagt...MÅSKE du ikk vågner op igen!!!
VH

poppy4 ;-)

Medlem

I
Men det kan da godt være at jeg har misset noget i min søgen efter døsfaldsstatistik for indslumringsmidler - det er derfor jeg spurgte efter en kilde, i stedet for - uden noget belæg - at antyde at indslumringspiller og alkohol er den sikre død, samt nedgøre andre brugere på boardet.

Kan ikke se hvordan min post skulle være rettet mod nogle på boardet? Jeg giver et råd omkring brug af benzo'er og alkohol på samme tid. Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt at 3,75 skulle være OD, hverken alene eller med alkohol. Hvis du læser mit første indlæg igen, anbefaler jeg ham at drikke langsomt.

Af kendte der er døde fornyligt af kombi'en kan der bla. nævnes Whitney Houston og Amy Winehouse. Ellers har jeg set en del posts på bluelight om folk der er døde af kombinationen.

Synes du får noget ud af mit indlæg, som jeg ikke har skrevet? Jeg er generelt af den opfattelse at man godt kan tage benzodiazepiner og drikke alkohol på samme tid, hvis doserne holdes på et niveau hvor man kan styre det. Det KAN blive farligt fordi man godt kan finde på at tage flere benzo'er når man er under påvirkningen af alkohol. Det her er et HR-board, ikke et "hvad-kan-jeg-slippe-afsted-med-uden-at-dø"-board.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Af kendte der er døde fornyligt af kombi'en kan der bla. nævnes Whitney Houston og Amy Winehouse.

Ikke ifølge wiki:

"On February 11, 2012, Houston was found dead in her guest room at The Beverly Hilton, in Beverly Hills, California. The official coroner's report showed that she had accidentally drowned in the bathtub, with heart disease and cocaine use listed as contributing factors."

"A coroner's inquest reached a verdict of misadventure. The report released on 26 October 2011 explained that Winehouse's blood alcohol content was 416 mg per 100ml (0.416%) at the time of her death, more than five times the legal drink-drive limit. According to the coroner, "The unintended consequences of such potentially fatal levels was her sudden death."[212][260]"

Medlem

My bad.. Gør dog ikke kombinationen mindre farlig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg kan ikke se det fede at indtage indslumringmedicin når man skal til fest.
"Årh det bliver så det i aften, mayn! Hvis jeg er heldig er jeg allerede gået under klokken halv ti, mayn!"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg prøver ikke at fortælle hvad folk kan slippe afsted med uden at dø. Jeg prøver at holde usande påstande væk fra dette board så det kan beholde troværdigheden, og du har stadigvæk ikke kommet med nogle kilder til påstanden om at "mange er døde af zopiclon når de har kombineret med alkohol", derfor stiller jeg mig kritisk til den.

Medlem
Brugeravatar

Undskyld det sene svar.
- Jeg tog imod jeres råd og holdte mig fra at tage Zopiclon under aftenen. Jeg havde det rigtig hyggeligt, og var glad for jeg fulgte jeres råd. Min egentlige ide var at Zopiclon + en mindre mængde alkohol end den jeg plejer at indtage på en gennemsnitlig aften, ville resultere i en mere sederende virkning. Jeg kender udmærket til farene ved respiratorisk depression, og hukommelsestab, som man så sit ser med Benzo'er (og Cyclopyrroloner). Da Zopiclon ikke er særlig euforisk, var det nok heller ikke en særlig god ide når jeg ser tilbage. Men Tusind tak for alle de gode råd og svar :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]