Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
oioioi Mennesker!
er lige hjemvendt fra Freqs of nature i wurstland. som forøvrigt var fucking skønt !
Men, der så/hørte jeg nogle ting jeg ikke forstår over hovedet, og kan ikke finde ud af om det er mig der har misforstået noget.
to the point:
en vens ven, spurgte en pige på dansegulvet om hun havde noget vand, hvorefter hun glædeligt rækker ham en flaske, som da han har taget de første tåre ,tydeligvis ikke er vand men derimod GHB.
han ender midt på dansegulvet med fråde om munden i kramper, babuu babuu, og enda bliver spændt fast til sin seng på hospitalet da han samtidig tripper og åbenbart vil virke til fare for sig selv/andre... og han ender faktisk med at stikke af i underbukser.
MEN.. jeg har hørt dette ske et par gange nu.. også i sammenhæng med daterape. men det er her jeg ikke er helt med!!!
Jeg har aldrig prøvet GHB, da jeg selv 2 gange nu har set folk dø på det, og det er bestemt ikke et kønt syn.
og som jeg har forstået det, skyldes det at det ikke... altså IKKE -VIRKELIG IKKE må blandes med alkohol, og at den "sjove" dose ligger utrolig tæt på den dødelige dose. så der skal fanme doseres korrekt, også grunden til dem jeg kender altid render rundt med en kanyle /eller hvad de nu hedder til at suge op og ha en korrekt måling.

SÅ kan jeg virkelig ikke forstå nogen syntes det er sjovt at give til en de ikke kender, som efter at dømme, på en festival kl 04 , højst sandsynlig er godt fuld, eller i det mindste påvirket af noget andet.

hvordan kan man gøre det? det er jo direkte mord forsøg.
også derfor jeg bliver nød til at spørger her, for jeg håber virkelig der er noget jeg har misforstået.

jeg hørte også om flere tilfælde med folk der giver Ketamin og siger det er coke bar efor at se dem fucke op.
men selv om det er yderst ubehageligt så dør du nok ikke af det.

MEN DET GØR DU AF GHB... ret nemt!
så please fortæl mig at folk ikke er så .... jamen jeg ved sku ikke.. dumme, nej.. ligeglade, nej,, ONDSKABSFULDE at kunne finde på dette. for jeg går ud fra dem der render rundt med en halv liter GHB ved hvad de har med at gøre..

ja.... jeg er sku chokeret ! please let me gain faith in humanity again! tell me im wrong!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja den rekreative dosis og dødelig dosis ligger rimelig tæt på hinanden! Så en mundfuld af en flaske GHB som man tror er vand kan nemt blive fatal! http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_dose.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/ghb/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er fuldstændig respektløst. Nogle folk er virkelig idioter, og måske ved de det ikke engang selv.
Det er nemlig desværre langt fra alle, der er lige så opmærksomme på sundhedsrisikoen ved forskellige stoffer, som brugerne her på psychedelia.

GBH er i nogle tilfælde et harmløst stof - i andre kan det, som du siger, være meget farligt. Især hvis en uvidende person med meget alkohol i blodet får det i sig.
Vi må prøve at sprede budskabet til folk: både for at stoppe de mennesker, der giver GHB til uvidende og for at sprede opmærksomhed omkring de potentielle farer.
Hvis vi alle blev mere forsigtige med at tage imod vand fra fremmede, ville det ikke ske så ofte at nogen ved et uheld fik drukket GBH. Hvis viden om farerne ved GHB blev spredt, ville flere måske også forsøge opkastning, når de imod deres vilje fik GHB (så vidt jeg ved skulle det smage meget dårligt).

Kort sagt: buskabet skal spredes for at bekæmpe problemet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nogle folk er nogle forpulede idioter.
Oplever du nogen som får GHB ufrivilligt en anden gang, så sig til personen at han/hun skal kaste op med det samme, medmindre han/hun vil have ødelagt sin aften.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle folk er nogle forpulede idioter.
Oplever du nogen som får GHB ufrivilligt en anden gang, så sig til personen at han/hun skal kaste op med det samme, medmindre han/hun vil have ødelagt sin aften.

Enig! Og fortælle om det til festarrangørerne, vagter eller hvem man nu kan henvende sig til, så personen der har givet det til intetanende personer kan få taget sit GHB eller blive smidt ud.

Admin
Brugeravatar

Man skal nu være lidt påpasselig med at få folk til at kaste op. Hvis personen allerede er meget påvirket, kan det gøre situationen værre. GHB optages meget hurtigt, og opkast i mund og svælg kan have fatale konsekvenser, hvis personen blir bevidstløs.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det når vel ikke at virke, hvis man kan smage at det er GHB og brækker det op med det samme? Men ja hvis man først finder ud af det når virkningen indtræffer, vil det være dumt at brække op da det højst sandsynligt allerede er blevet optaget.

Medlem
Brugeravatar

jeg skulle til at spørge om en MOD, ikke ville lave en sticky,men så slog det mig at der jo ikke nogen der læser psychedelia der ville kunne finde på dette..

men det er da også bildt synd man ikke kan tage vand fra fremmede, jeg spurgte selv nogen der sad med en 2 liters vand flaske under psykovsky , og mega flinkt sagde han ja selvfølgelig, men jeg ved ikek om der er noget i, men ellers har jeg cola her, som jeg i det mindste ved ikke er nogte i,.. havde slet slet ikke lyst til cola, men valgte alligevel at tage den løsning da jeg allerede var på 3 (mega potente) dråber og en del amfetamin ...
men kan godt li at folk ikke engang bare siger jaja, ta du bare. chancen for der var noget i den 2 liters flaske er ikek særlig stor .. også fordi den var næsten fyldt. så hvem fanden blander SÅ meget, nu tænkte jeg mig slet ikke til det kunne være ghb, men med syre i.
men dejligt personen, grundet sin uvidenhed om det faktiske indhold, med det samme underrettede mig om det at det var sku på egen ansvar!

men mennesker!... hvordan ser GHB ud? og hvordan lugter det?
på trods af jeg har bevæget mig utrolig meget i drug verden, har GHB aldrig været udbredt i mine kredse, jeg ved jeg har et par venner der er glade for det, men det er som om de er flove over det.. det er ihvertfald aldrig noget de hverken snakker om eller viser... også slev om folk virkelig kaster alt i hovedet de kan og gør det åbenlyst....

i mine øjne er det sku også lidt for taber... på trods af at virkningen tiltaler mig utrolig meget, specielt til sex... men ahhh... prøver det måske en dag..

Medlem
Brugeravatar

og tak for at en mod, har addet : "er livsfarligt" i min titel !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Man skal nu være lidt påpasselig med at få folk til at kaste op. Hvis personen allerede er meget påvirket, kan det gøre situationen værre. GHB optages meget hurtigt, og opkast i mund og svælg kan have fatale konsekvenser, hvis personen blir bevidstløs.

Alt er jo relativt imp, det kommer meget an på situationen. Men vil give dig ret i at GHB har en hurtigt optagelse, et onset på ca. 10 minutter mindre hvis man ikke har noget i maven, og det peaker ca efter en halv time.

Men jeg vil nu alligevel tilslutte mig de andre - hvis man lige har drukket noget der ikke føltes rigtigt, så gå ud og knæk jer med det samme, lad vær med at "ride den af" det er for dumt. Jeg har selv stået i en situation, hvor jeg måskede doserede en kende for højt, og der var heller ikke andet for end at erkende sit nederlag og gå ud og brække sig :)

Hvis en person pludselig mister besindelsen, er det meget vigtigt at vedkommende bliver lagt i afløst sidelege så individet ikke bliver kvalt i sit eget opkast - det er det første der gøres inden der bliver ringet 112! Og personen bliver liggende sådan indtil ambulancen kommer, medmindre der er "Stop" så der skal gives hjerte lunge redning.

EDIT: Post nummer 1000 "yaaay" :rocking:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

i frygten for at alle overser mit ret relevante spørgsmål gentager jeg mig selv:
hvordan ser GHB ud? altså har det en nuance? kan man lugte det?
også fordi jeg ser mig selv som havende stor viden om stort set alle stoffer, men har sjovt nok aldrig set GHB...
hvad skal man være opmærksom på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ GHB er olieret, klart, lugter og smager typisk saltet. Hvis man har smagt smagen før, er man ikke i tvivl næste gang man får ghb. GBL har derimod en vammel lugt og smag imo

edit; du har ret Hypnos, my bad

Senest rettet af incase 10 jul 2013 23:38, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ GHB lugter ikke. Hvis du får GHB der lugter, er det fordi hydrolysen ikke er blevet udført godt nok.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

øv...
havde håbet på jeg i det mindste kunne "lugte lunten" inden jeg meget hungrende begyndte og bælle et eller andet jeg troede der var vand..
har prøvet på Ozora at vågne op og tage en flaske vand og vold drikke .. ret meget inden det gik op for mig det var palinka (ungarnsk hjemmebrændt ) og hvis jeg kan nå og drikke 3-4 tåre før det går op for mig at noget er 50 % alkohol , så vil jeg nok også hoppe i fælden med GHB.. men nu vil jeg i det mindste spørge....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er vel bare almen sund fornuft lige at smage lidt på væsken inden man hælder den i sig, hvis man ikke ved hvor den kommer fra? Det må du jo bare begynde på at gøre. :)

Medlem
Brugeravatar

ja det har du jo så ret i, men må tilføje jeg aldrig har følt det var et issue før nu, på trods af hvor meget jeg har bevæget mig i en verden af narko, har det værste der kunne ske indtil nu været at man kom til at drikke lidt ekstra syre , som jo ikke er det værste der kan ske,, tværtimod...
men det er da bare søgeligt at man skal sætte spørgsmålstegn ved alt man får tilbudt, specielt når man raver, som jeg nok gør en del hårdere end de fleste da musik er det der driver mig. og derfor går helt amok på dansegulvet... hvilket resultere i at jeg pludselig husker jeg har brug for vand. og derfor tit bare spørger nogen ved siden af mig.
men du har ret, man kan ikke være for forsigtig når det handler om ens liv, og specielt når dette åbenbart sker !!

men det er jo bare så søgeligt at ens naivitet og godtro kan slå en ihjel... ...

og håber på at folk der har oplevet det er blevet udsat for en fejl fra givers side...

men ja, man skal altid lige smage en smule på det inden man tager det, på trods af man er mega tørstig og dehydreret .

har selv engang glemt en halvliters flaske med 17 dråber i på disken ved en mad bod på en festival engang. den var der heldigvis da jeg endelig huskede det .
men stadig, det værste der kunne ske var at personen ville få et dårligt trip... ikke dø....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]