Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psych

Jeg har leget lidt med tanken om at tage svampe, men efter at have hørt mig lidt rundt omkring på forummet, virker det som lidt af en mundfuld for en ung 19 årig.

Min interesse er dog ikke blevet mindre og jeg har stadig lyst til at prøve et psykedelisk stof, og efter at have kigget lidt på wikien og læst nogle trip rapporter faldt jeg over stoffet 2c-b.

Hertil vil jeg høre om I synes det er en bedre idé for en nybegynder at prøve 2c-b før bl.a. svampe. På wikien virker det som om størstedelen ikke oplever 2c-b så "dybt" og forandrene som svampe, men at 2c-b i højere grad er visuelt. Dette indikere jeg som om det er mildere.

På wikien står der varighed:
onset: 30-90
Plateau: 3-6
eftereffekt: 0-4
Det ville også være rart hvis nogle kunne forklare hvad disse begreber betyder og hvor lang tid et 2c-b trip tager.

Også lige til aller sidst, kan overhovedet komme på tale at tage 2c-b på roskilde festivalen, eller er det lidt for stor mundfuld nu hvor det også tages for første gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kommer meget an på hvor kendt du er med psychedelia. Personligt synes jeg roskilde festival er et rædselsfuldt sted at tage psychedelia da folk er så hamrende utilregnelige og med den klassiske fuldemands aggresiv attitude, men måske har jeg blot været uheldig.

Har du ikke prøvet noget hallucinogent før, så nej, tag det derhjemme med et par gode kammerater.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
2C-B varer som regel 4-6 timer for mig. Nej, du bør bestemt ikke tage det på Roskilde. Når det er sagt, synes jeg stadig du bør vente... med alle psykedeliske substanser. 2C-B kan sagtens overraske dybdemæssigt. Jeg har enkelte gange haft rimelig hæftige oplevelser på det, selvom langt de fleste har være stille og rolige. Det er dog stadig en mildere substans end svampe, vil jeg sige.

Medlem

2c-b var et af de første stoffer jeg tog, og jeg synes at det virker som et rigtig fint begynder stof. Jeg blev helt vildt overrasket over meget kontrol man har over trippet på 2c-b. Egentlig synes jeg at det føltes temmelig meget som om, at man kunne "hoppe ind og ud" af trippet. Altså nærmest selv bestemme, om man ville lade sig rive med, eller have et kontroleret og rationelt tankemønster. Visuelt er det dog en anden snak - der er der sgu smæk på lige meget om man vil det eller ej :D Alt dette er selvfølgelig hvis man antager at dosen er nogenlunde middelmådig.

Og til dit spørgsmål om en psykedelisk førstegangs oplevelse på Roskilde ville være en god idé....: NEJ, NEJ og NEJ, præcis af de grunde som Puny_Pete understreger. Hold den til hasss og bajere på roskilde, når ikke du har mere erfaring. Evt. kunne lidt N20 efter en joint måske gøre tricket for dig.

Medlem

Tak for svarene. Det er dejligt I er så hurtige til at komme med kommentarer!

Jeg holder mig nok fra at tage 2c-b på roskilde, det er heller ikke sikkert jeg overhovedet kan skaffe det inden.

Det er betryggende at i nævner det er en mildere substans end svampe og at I synes det er et godt begynder stof til den psykedeliske verden. Selvom du, Phillip fry, stadig anbefaler mig at vente vil jeg nok højst sandsynligt prøve det i den nærmeste fremtid, i fornuftige omgivelse med en tripsitter.

Lige til aller sidst: Det nævnes inden på wikien at DMT, hvis det ryges, har en kortere varighed og jeg synes ikke det klart nævnes hvor kraftigt det er. Jeg er fint tilfreds med at mit første psykedeliske stof er 2c-b, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at vide, om DMT også kunne være et fornuftigt begynderstof nu hvor det har en kortere varighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det skal lige på det rene at en kortere varighed af et stof, er ikke ens betydende med det er mere overkommeligt.
Et DMT-trip er - for mig - toppen af poppen af det psykedeliske, så du kan meget nemt nå at gå neden om og hjem på et kort trip - spørg selv alle der har haft et ubehageligt salvia trip.
Virkningstiden er 3-30 minutter, og de få gange jeg har røget det kan jeg kun beskrive som en psykose lignende tilstand, hvor man ikke forstår en så simpelt ting som et bord. Det virker samtidig også som om alle mennesker der er tilstede i rummet forventer et eller andet af dig, som du bare ikke ved.. udover det kan man glemme man har røget og tænkte; er det her for evigt? hvad er der sket? hvorfor er det hele sådan her?

Jeg ville tage det 2c-b hvis du har adgang til det, ellers er det ud og plukke nogle spidste nøgenhatte til efteråret, og så tage dit første svampe trip. Så længe du tager dine forholdsregler, skal det hele nok gå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene. Det er dejligt I er så hurtige til at komme med kommentarer!

Jeg holder mig nok fra at tage 2c-b på roskilde, det er heller ikke sikkert jeg overhovedet kan skaffe det inden.

Det er betryggende at i nævner det er en mildere substans end svampe og at I synes det er et godt begynder stof til den psykedeliske verden. Selvom du, Phillip fry, stadig anbefaler mig at vente vil jeg nok højst sandsynligt prøve det i den nærmeste fremtid, i fornuftige omgivelse med en tripsitter.

Lige til aller sidst: Det nævnes inden på wikien at DMT, hvis det ryges, har en kortere varighed og jeg synes ikke det klart nævnes hvor kraftigt det er. Jeg er fint tilfreds med at mit første psykedeliske stof er 2c-b, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at vide, om DMT også kunne være et fornuftigt begynderstof nu hvor det har en kortere varighed.

Fornuftigt nok :) Jeg startede selv i den alder, så jeg kan ikke rigtig klandre dig for noget ;) Men jeg skal jo give råd, der mindsker eventuelle skader så meget som muligt.

Og nej. DMT kan bestemt ikke anbefales til førstegangstrip. Det er nok det mest psykedeliske stof, jeg nogensinde har indtaget (og jeg brød ikke engang helt igennem!). Vent for guds skyld med det til du ved hvad den psykedeliske verden handler om. Det er bestemt ikke legetøj, men et ultrakraftigt psykedelikum som skal behandles med respekt. Den oplevelse jeg har haft med stoffet var enormt intens. Nok ikke noget jeg ville have kunne klare, hvis jeg lige var blevet præsenteret for den psykedeliske verden. Læs noget mere om stoffet og forbered dig mentalt på det. Det vil jeg på det kraftigste tilråde dig.

Medlem

Tak igen for svarene. Jeg holder mig helt sikkert "bare" til at tage 2c-b første gang!
Endnu engang vil jeg takker jer fordi i så villigt deler ud af erfaringer og viden! Det er fandeme rart!
Jeg har dog lige et sidste pressende spørgsmål.
Er der en bestemt dosis I vil anbefale jeg skal tage første gang jeg tager 2c-b, wikien hævder at 10mg er en let dosis og 15-20mg er moderat. Jeg har tidligere hørt at man skal tage større dosiser første gang man tager et stof, da kroppen kan have en hvis tolerance første gang. I hvor høj grad passer det, og passer det hovedet til 2c-b. Umiddelbart tænker jeg bare at tage et let dosis altså 10mg.

Medlem

Tak igen for svarene. Jeg holder mig helt sikkert "bare" til at tage 2c-b første gang!
Endnu engang vil jeg takker jer fordi i så villigt deler ud af erfaringer og viden! Det er fandeme rart!
Er der en bestemt dosis I vil anbefale jeg skal tage første gang jeg tager 2c-b, wikien hævder at 10mg er en let dosis og 15-20mg er moderat. Jeg har tidligere hørt at man skal tage større dosiser første gang man tager et stof, da kroppen kan have en hvis tolerance første gang. I hvor høj grad passer det, og passer det hovedet til 2c-b. Umiddelbart tænker jeg bare at tage et let dosis altså 10mg.

Hvordan skulle din krop have opbygget tolerance for et stof den aldrig har fået før?

Medlem

Hvordan skulle din krop have opbygget tolerance for et stof den aldrig har fået før?

EDIT: Hov, ja din umiddelbare indskydelse er fin. Start altid lavt første gang du prøvet et nyt stof. 10-15mg vil jeg mene er fint:)

EDIT igen; kom til at trykke på quote i stedet for rediger, ups.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, start med 10-15 mg. Hvis du ikke kan mærke noget indenfor en time, så prøv med 5-10 til.

Medlem

Tak. Det er en fornøjelse at få råd fra jer.
Kom lige i tanke om endnu et spørgsmål. Jeg kan muligvis kun få i portioner af 250mg, og da jeg ikke kan få det hele brændt af på en gang, vil jeg høre om der er specille krav til hvordan 2c-b skal opbevares.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Koldt, mørkt, tørt. Standardanvisningerne. Jeg har mit i en lille vial i en æske i mit skab. Det virker fint. Der er mørkt og tørt og stuetemperatur. All you need. Du skal bare sørge for at det ikke ligger i solen/lys eller bliver for varmt. En zipbag et mørkt sted ved stuetemperatur er fint.

Medlem

Ikke for at blande mig, det lyder meget intelligent alt sammen. Synes dog det ville være synd hvis du på din første tur på psychedeliske stoffer, bliver rigtig skuffet, når du har sat alt op på at få en oplevelse og et trip du aldrig vil glemme. Da jeg tog 2c-b første gang, insufflerende jeg først 20mg og der kom den stimulerende effekt og lette visuals og hallucinationer. 2-3 timer efter tog jeg så endnu engang 20mg (nasalt) og først her brød jeg igennem. Synes du burde starte ved omkring 15-20mg og så eventuelt redosere, med 5-10mg senere, efter behov naturligvis. (Dette var også mit første besøg med de psychedeliske stoffer).

EDIT: Husk nu og vær varsom med dine opmålinger en vægt der kan måle 0,01, og endnu bedre 0,001, ville være meget smart at have ved sig.

Medlem

Ikke for at blande mig, det lyder meget intelligent alt sammen. Synes dog det ville være synd hvis du på din første tur på psychedeliske stoffer, bliver rigtig skuffet, når du har sat alt op på at få en oplevelse og et trip du aldrig vil glemme. Da jeg tog 2c-b første gang, insufflerende jeg først 20mg og der kom den stimulerende effekt og lette visuals og hallucinationer. 2-3 timer efter tog jeg så endnu engang 20mg (nasalt) og først her brød jeg igennem. Synes du burde starte ved omkring 15-20mg og så eventuelt redosere, med 5-10mg senere, efter behov naturligvis. (Dette var også mit første besøg med de psychedeliske stoffer).

EDIT: Husk nu og vær varsom med dine opmålinger en vægt der kan måle 0,01, og endnu bedre 0,001, ville være meget smart at have ved sig.

Hvor smart er det lige at gå efter at "bryde igennem" første gang man tager psykedeliske stoffer? Som Philip Fry så fint siger det ovenover, kan der jo redoseres hvis ikke man synes at der er helt nok smæk på. Det kunne jo(imod al forventning) ske, at trådstarter synes at det ikke føles særlig rart med de 10 mg. Hvis det er tilfældet, havde det været ornli træls at ha' suget 20mg.... Hellere for lidt end for meget.

Medlem

Stanhope skrev:

Hvor smart er det lige at gå efter at "bryde igennem" første gang man tager psykedeliske stoffer? Som Philip Fry så fint siger det ovenover, kan der jo redoseres hvis ikke man synes at der er helt nok smæk på. Det kunne jo(imod al forventning) ske, at trådstarter synes at det ikke føles særlig rart med de 10 mg. Hvis det er tilfældet, havde det været ornli træls at ha' suget 20mg.... Hellere for lidt end for meget.

Det er vel et smags spørgsmål om hvorvidt man har lyst til at bryde igennem første gang? Det havde jeg da lyst til? Jeg ville have det ultimative ud af stoffet, det var derfor jeg tog det? Påpeger bare at det ville være nederen for ham, hvis han ikke får det ud af det som han ønker. Jeg ser nemlig ingen steder hvad han vil med 2c-b? Om det bare er hygge eller om han virkelig vil have noget ud af oplevelsen..

Medlem

Stanhope skrev:

Det er vel et smags spørgsmål om hvorvidt man har lyst til at bryde igennem første gang? Det havde jeg da lyst til? Jeg ville have det ultimative ud af stoffet, det var derfor jeg tog det? Påpeger bare at det ville være nederen for ham, hvis han ikke får det ud af det som han ønker. Jeg ser nemlig ingen steder hvad han vil med 2c-b? Om det bare er hygge eller om han virkelig vil have noget ud af oplevelsen..

Havde du anden erfaring med den slags stoffer, inden du prøvede 2c-b? Jeg tror altså du får svært ved at finde nogen der vil give dig ret i, at det er en god idé at gå efter en gennembruds oplevelse første gang man tager stoffer.

Og nu hvor vi er ved det...... Hvad pokker skulle idéen da også være i det? Hvorfor ikke bare starte lavt, og så højne dosen, i takt med at man får mere erfaring inden for den psykedeliske verden? Jeg kan virkelig ikke se noget som helst fornuft i at anbefale 40mg 2c-b til en fyr der aldrig før har taget stoffer...

Medlem

Stanhope skrev:
Stanhope skrev:

Havde du anden erfaring med den slags stoffer, inden du prøvede 2c-b? Jeg tror altså du får svært ved at finde nogen der vil give dig ret i, at det er en god idé at gå efter en gennembruds oplevelse første gang man tager stoffer.

Og nu hvor vi er ved det...... Hvad pokker skulle idéen da også være i det? Hvorfor ikke bare starte lavt, og så højne dosen, i takt med at man får mere erfaring inden for den psykedeliske verden? Jeg kan virkelig ikke se noget som helst fornuft i at anbefale 40mg 2c-b til en fyr der aldrig før har taget stoffer...

Som jeg også skriver længere oppe i tråden, så var det min første oplevelse med den slags stoffer. Jeg holder stadig på at det er et smags spørgsmål om man har lyst til en gennembruds oplevelse første gang. Folks visioner med stoffer er forskellige og nogle vil bryde igennem og have maksimum udbytte af stoffet, som jeg selv, og nogle vil bare prøve det for sjov, sådan er folk så forskellige. Desuden kan jeg ikke læse nogensteder at jeg anbefaler ham at tage 40mg over en aften? Jeg siger at han kan starte ud med 15-20mg og så eventuelt redosere med 5-10 senere, hvis han føler han kan klare mere. Kan ikke se den er så meget længere end det. God dag herfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]