Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 03:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen....
Jeg vil prøve at gøre det så kort så muligt.....
Jeg flytter her imorgen, for at starte på arbejde ude i store hav (På båd)....
Det sidste halve år har jeg døget med noget angst fordi jeg var ved at blive stukket ned uden grund i byen....
Nå efter hændelsen fik jeg i ca en måned alopam 3 gange om dagen af min psykolog, her for et halvt år siden...
Da hun ikke ville give mig flere, mådte jeg så på gaden og finde dem -Og siden har jeg brugt mellem 3-4 mg clonazapam (Rivotril) hver dag... De sidste 2 måneder har jeg boet ved min far i holland, og fået dem nemt fra en doktor, ikke som i dk Dog har jeg fået det meget bedre psykisk, og har den sidste måned, faktsik skæret helt ned til 2 mg om dagen - Og hvis jeg kunne, hoppe en hel dag over....
Problemet er jeg er 19 år, og har haft nogle stof prolemer da jeg var yngre... Det har jeg ikke mere... Jeg har fået styr på mit liv og vil vidre.... Mit spørgsmål jeg virkelig beder for hjælp er hvad jeg nu gør....
Ved ikk hvordan jeg skam formulere det, men har 9x2mg generiske clonazepam og 1 stk ægte rivotril i blister tilbage, og jeg skal ud at sejle her den 21..... Jeg har 2 recepter fra min læge i tyskland, men hvordan kan jeg gå hen til en doktor her i dk, og spørge om en nedtrapningplan.... Jeg føler virkeligt at det er umuligt at slippe de 2 mg dagligt, og nu jeg er flyttet fra herlev nær kbh, aner jeg ikke hvor jeg kan få lortet heroppe, til selv at trappe mig selv ud, hvilket jeg egentlig havde poweren til og brændte for..... Jeg håber virkelg i kan give et råd, vedr. hvad jeg kunne gøre... Misbrugs center, lægen, skadestuem hvis det gik helt galt... Har ikke prøvet at være helt fri i et lille halv år... Sidste dag prøvede jeg at holde mig fra dem næsten 3 dage. Men på dagen fik jeg kraftig noia.... Så nuppede et enkelt mg.... Jeg er faktisk stolt er mig selv for første gang i lang tid, og har endelig fået en masse støtte til at komme i gang med livet igen... jeg håber virkelig en er jer kan hjælpe mig her, men hvad jeg kunne gøre....

På forhånd tusind tak....

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
:D Hej Tror du skal prøve at søge hjælp hos din egen læge med hensyn til angst lindrende medicin der kan gives meget andet end benzoer nu tildags det er ikke noget jeg syntes du skal eksperimenterer med selv en udtrapning
ihvertfald ikke uden konsultation af kyndige eksperter
du kan være heldig og du kan også være rigtig uheldig og faktisk gå hen og dø af en kold tyrker på benzoer
its mean shit har du fået dem længere end det halve år ?
Nå om ikke andet kan man da også blive frygtelig afhængig på et halvt år
Nej søg kyndig rådgivning hos eksperterne
din krop er som en bil hvis den er i stykker skal du have den mest kyndige mekanikker til at kigge på den en fagmand
om nogen vil
ligesom med kroppen så skal du også igennem en fag mand og hvem ved en lille ferie på åben psykitatrisk med gratis kost og logi på statens regning
og morbid underholdning om man vil helt gratis så du gode hænder
du er i Danmark der hvor der stadig er råd til tingene
og bedst mulig hjælp til undervognen eller under etagen for den sags skyld :D

Junior medlem

Hej Buddy!
Først vil jeg sige: DU ER PÅ RETTE VEJ!!!!!
Anden: Jeg vil give Mark helt ret!
Du bliver nød til at opsøge en fagmand (I dette tilfælde vil jeg anbefale egen læge), selvom det kan virke uoverskueligt :)
Jeg er også en mand der foretrækker at klare "ærterne" selv, men med præcis benzo'er kan det blive en meget ubehagelig oplevelse hvis nedtrapningen ikke bliver gjort korrekt.
(Jeg er ikke læge, men har stor erfaring med benzo'er ;))
Der er flere måder at gøre det på, og den der for mange ses som den mest behagelige er følgende måde:
1. Du omregner din benzodiazepin type til Diazepam.
- Dvs. hvis du indtager: "2 mg Clonazepam"(Rivotril) dagligt, vil det blive omregnet til: "40 mg Diazepam"(Stesolid, Apozepam mfl.)
2. Du begynder herefter en LANGSOM nedtrapning.(Pillerne fås ned til 2 mg pr. pille, så det kan foregå meget langsomt efter eget ønske. hvis din læge er lidt samarbejdsvillig :) )

Skiftet til Diazepam, kan spare dig for en anelse seponeringsangst, da halveringstiden på dette præparat er op til 100 timer (De fleste siger midt i 70'erne).
Det vil derfor resulterer i, at du er dækket døgnet rundt pga. den stabile plasmakoncentration i din krop, og du undgår derved de store "dyk" der kan forekomme under en nedtrapning af benzo'er.

Du kan selvfølgelig også nedtrappe med Clonazepam, da dette præparat har en lang halveringstid i sig selv, men de fleste jeg kender, har ALTID brugt Diazepam, da virkningen er lidt "blødere".

Den anden løsning er følgende som Mark også beskriver:
Tag en tur på den åbne psykiatriske afdeling.
På psyk kan de afgifte dig på 5-7 dage med stoffet Fenemal.
Ved brug af Fenemal (Som er et gammeldaws Barbiturat), vil der komme en sød sygeplejerske og tjekke dit blodtryk og puls flere gange dagligt, plus hvis du får det dårligt, beder du blot om en dosis Fenemal mere :)
Ved svære abstinenser ligger dosis skalaen mellem 400-1000 mg Fenemal i døgnet, givet i doser på 100-200 mg af gangen indtil du er faldet til ro, men mange kan nøjes med MEGET mindre doser.
Pga. Fenemal's lange halveringstid (4 døgn) behøver du ikke en reel "afgiftning" fra dette præparat, og du slipper for kramper og angst som ofte er forbundet med nedtrapning! (Undskyld ordvalget ;))
En god ven af mig, nedtrappede fra 8 x 2 mg Clonazepam dagligt på 5 dage!!!!! Hun havde det glimrende efterfølgende og har ALDRIG rørt én eneste pille siden ;)

Jeg håber du kunne bruge de gode råd, og jeg ønsker dig ALT held og lykke! Det kan sagtens lade sig gøre!

Medlem

Jeg ville nu anbefale (Klopoxid, Risolid)Chlordiazepoxid i stedet for Diazepam, og så starte op på gabapentin fra første clean dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Diazepam er det bedste valg,og er også nævnt som bedste middel på Ashton siden (Benzo expert).

http://www.benzo.org.uk/manual/bzcha02.htm

Medlem

Jeg ville nu anbefale (Klopoxid, Risolid)Chlordiazepoxid i stedet for Diazepam, og så starte op på gabapentin fra første clean dag.

Det i hvertfald sådan de gør på for eksempel kongens ø, hvor jeg kom ud af benzoerne første gang. Gabapentin hjælper helt abnormt godt på kramperne og de fysiske abstinenser. Truxal er også godt, så du kan få noget søvn. Seroquel ville nok være endnu bedre.

Alt godt herfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]