Hej Buddy!
Først vil jeg sige: DU ER PÅ RETTE VEJ!!!!!
Anden: Jeg vil give Mark helt ret!
Du bliver nød til at opsøge en fagmand (I dette tilfælde vil jeg anbefale egen læge), selvom det kan virke uoverskueligt

Jeg er også en mand der foretrækker at klare "ærterne" selv, men med præcis benzo'er kan det blive en meget ubehagelig oplevelse hvis nedtrapningen ikke bliver gjort korrekt.
(Jeg er ikke læge, men har stor erfaring med benzo'er

)
Der er flere måder at gøre det på, og den der for mange ses som den mest behagelige er følgende måde:
1. Du omregner din benzodiazepin type til Diazepam.
- Dvs. hvis du indtager: "2 mg Clonazepam"(Rivotril) dagligt, vil det blive omregnet til: "40 mg Diazepam"(Stesolid, Apozepam mfl.)
2. Du begynder herefter en LANGSOM nedtrapning.(Pillerne fås ned til 2 mg pr. pille, så det kan foregå meget langsomt efter eget ønske. hvis din læge er lidt samarbejdsvillig

)
Skiftet til Diazepam, kan spare dig for en anelse seponeringsangst, da halveringstiden på dette præparat er op til 100 timer (De fleste siger midt i 70'erne).
Det vil derfor resulterer i, at du er dækket døgnet rundt pga. den stabile plasmakoncentration i din krop, og du undgår derved de store "dyk" der kan forekomme under en nedtrapning af benzo'er.
Du kan selvfølgelig også nedtrappe med Clonazepam, da dette præparat har en lang halveringstid i sig selv, men de fleste jeg kender, har ALTID brugt Diazepam, da virkningen er lidt "blødere".
Den anden løsning er følgende som Mark også beskriver:
Tag en tur på den åbne psykiatriske afdeling.
På psyk kan de afgifte dig på 5-7 dage med stoffet Fenemal.
Ved brug af Fenemal (Som er et gammeldaws Barbiturat), vil der komme en sød sygeplejerske og tjekke dit blodtryk og puls flere gange dagligt, plus hvis du får det dårligt, beder du blot om en dosis Fenemal mere

Ved svære abstinenser ligger dosis skalaen mellem 400-1000 mg Fenemal i døgnet, givet i doser på 100-200 mg af gangen indtil du er faldet til ro, men mange kan nøjes med MEGET mindre doser.
Pga. Fenemal's lange halveringstid (4 døgn) behøver du ikke en reel "afgiftning" fra dette præparat, og du slipper for kramper og angst som ofte er forbundet med nedtrapning! (Undskyld ordvalget

)
En god ven af mig, nedtrappede fra 8 x 2 mg Clonazepam dagligt på 5 dage!!!!! Hun havde det glimrende efterfølgende og har ALDRIG rørt én eneste pille siden

Jeg håber du kunne bruge de gode råd, og jeg ønsker dig ALT held og lykke! Det kan sagtens lade sig gøre!