Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 17:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej, Psychedelia :D

Jeg er blevet diagnosticeret: OCD og udviklingsforstyrrelser. Da jeg var lille. Det meste af mit liv har OCD skyldes at jeg har haft en overvældende frygt for vand og vind, men der er ingen symptomer på at jeg har OCD længere. Heldigvis. Og min diagnose omkring udviklingsforstyrrelser har jeg aldrig selv troet på, der er også mange andre der siger det ikke passer, men har stadig gået i "Special Klasse" siden 3. klasse (er færdig med 9.) så jeg ved ikke om det har nogen betydning :?

jeg har aldrig før taget Syntetiske stoffer, Dog røget masser af Cannabis :wink:
Men jeg vil så gerne prøve at ryge 5-MeO-DMT, da jeg syntes at trippene lyder ekstrem fede :D

Så jeg ville sådan set høre jer herinde på psychedelia, om råds til den første gang. Som F. eks. når jeg skal til at ryge en god omgang hash. Skal der altid være sodavand og chips/popcorn til :D

Så første gang: "Skal" man have musik og ligge at slappe af ? Eller "Skal" man have en tripsitter ved siden af sig ?
Tror i overhovedet det er nogen god idé, at prøve på at ryge med de der "Såkaldte Diagnoser" ?

Har ledt meget efter om det er sikkert at tage stoffer med en form for diagnose. Men har ikke kunnet finde noget rigtigt, og der må jo være andre der har prøvet det før med psykiske lidelser som F. eks. Autisme, Skizofren, ADHD osv.....

Pyha, det var noget af nogle spørgsmål endelig at kunne stille, Og Tak fordi du læste alt dette :wink:

PS. Glæder mig sindsygt meget til at prøve DMT :D

~AbeMeistro~

Admin
Brugeravatar

Først af alt: Er det DMT eller 5-MeO-DMT, du skal prøve? Der er en kæmpe forskel på de to stoffer. Og det kan være potentielt livsfarligt at forveksle de to.

Jeg kender dig ikke, men jeg vil råde dig til at starte med noget lidt mindre voldsomt end 5-meo-dmt eller dmt. Der findes en del tråde herinde om det første trip, hvad der er en god idé at starte med osv. Prøv at læs nogle af de tråde, før du giver dig i kast med psykedeliske stoffer :)

-Jimmy Carter

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
What Imp said. Psilocybinsvampes ruskarakter kan godt minde meget om DMT's, så prøv at læse lidt om dem.

DMT og 5-MeO-DMT giver oplevelser, som den erfarne psykedelika-bruger knap nok er klar til. Hvis du læser lidt om DMT/5-MeO-DMT, vil du hurtigt opdage, er det er et af de stærkeste hallucinogener mennesket kender til. At starte med dem er efter min mening den bedste måde at blive skræmt på.

Og ja, tripsitters er temmelig nødvendigt! De er nødvendige til førstegangsoplevelser, men mest af alt er de nødvendige når man eksperimenterer med krafthallucinogener som DMT/5-MeO-DMT/Salvia Divinorum, om man har erfaring eller ej.

Medlem
Brugeravatar

Du er heller ikke så gammel, måske du kunne vente nogle år endnu før du prøver dig af med psykedeliske stoffer? Faktisk så ville det bedste være hvis du bare kan nøjes med at ryge en bønne af og til og så ellers vente til du er lidt mere udviklet før du prøver noget andet. Mht. til dine diagnoser så er det da fedt at du er kommet dig over din OCD, men uden at vide det kunne det tænkes at det var bedst at holde forbruget på et minimum, måske det kunne bryde frem igen og psykiske lidelser og stoffer går normalt ikke hånd i hånd.

Vælger du alligevel at overhøre mit råd så start for guds skyld med en lav dosis svampe, tror bestemt ikke DMT ville være nogen behagelig oplevelse for dig.

Junior medlem
Brugeravatar

Imp: Hej, det er 5-MeO-DMT jeg har i tankerne. Var næsten også sikker på, at det var for kraftigt til at begynde med =)

syreperlen: Havde faktisk også tænkt på om jeg skulle prøve Spids nøgenhat først, da det er meget let at finde dem i mit område ;D og omkring tripsitters har jeg fået en af mine venner, til at sidde ved mig det 4 timer lange trip og se film =)

peter pan: Har ellers forstået sådan at stoffer kan meget let "Triggers" forskellige psykiske lidelser ? og jeg har her på de sidste 4 måneder nok røget cannabis ca. over 200 gange, så det var mere derfor jeg gerne ville prøve et stærkere ros end cannabis. De mindre doser, hvis man skulle måle det i gram af Spids nøgenhat, hvor mange ville det så ca. være ? Og ja jeg er nu også rimelig glad for det OCD er ovre, Tak =D

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Nogle mennesker er overordentlige sensitive mht svampe. Det er derfor en god idé at sigte lavt første gang.

Jeg vil sige, at 0,5 g til 1 g er en fin førstegangsdosis, hvilket gerne skulle svare til 10-20 stk svampe af medium størrelse. Sørg for at din mave ikke er helt tom, men kun lidt tom (fx. med et par frugter, eller et stykke brød) - på den måde bliver du ikke overrumplet af svampene, som kan have en voldsom comeup fase, særligt på tom mave.

Til sidst, så efterlev moralen: Hellere blive skuffet over en svag virkning end en stærk virkning. Sigt lavt. Dette er endnu vigtigere i dit tilfælde, da du har en medicinsk baggrund. Psykedelika er seriøse medikamenter.

Mht til at se en film, så respekter og vær forberedt på, at der kan opstå et voldsomt behov for at gå væk fra skærmen og lave noget helt andet. Dette skal din tripsitter være afklaret med. Det er fx. dejligt at gå en tur, snakke, eller lytte til musik med lukkede øjne.

Læs evt. på nettet om hvordan en tripsitter forbereder sig bedst, og hvordan han skal tilpasse sig tripperen. Du er i centrum. Det er dine behov først.

Senest rettet af syreperlen 10 jul 2012 16:38, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

syreperlen: Tusind tak så blev man lige 40x klogere :D
men har man ikke mega dårlig balance når man er pårvirket ? Altså, at begynde at gå imens man tripper er en dårlig idé eller ?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Det finder du ud af når du rejser dig op :)

Motorikken kan godt fejle de første par timer, og der kan være et voldsomt behov for at ligge ned. Men hvis man ellers er lidt forsigtig, og ikke skal gå på line, så plejer gåture at være temmelig forfriskende, især hvis man har dårlige tanker.

Hvis du vil vide mere, så søg på "Set & Setting". "Setting" er dine omgivelser, menneskerne omkring dig, de ting du laver, etc. "Set" er din psykiske baggrund. Disse to elementer er i et kompliceret samspil. Læs, læs og læs :)

Før jeg tog svampe første gang, tømte jeg internettet for information.

Junior medlem
Brugeravatar

Okay tusind tak for hjælpen syreperlen, og jer andre =D

Så vil jeg begive mig ud i den syntetiske verden ;D

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Og nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis man har tålmodighed til at vente til man er 18, så er det en god idé :) Jeg begyndte at læse som 17 årig, og prøvede først svampe som 18 årig, dvs. jeg læste i næsten et år! Overkill, ville nogen sige, men professionelt spillet, hvis du spørger mig.

Hvor meget man får ud af psykedelika afhænger af hvor moden man er.

Nu nævner du at du ryger rigtig meget hash. Lad være med det, mens du er på svampe. Det kan forstærke rusen i en uoverskuelig grad. Vent med at røre joints til 6. time er passeret, som minimum. Dvs. du heller ikke skal ryge i timerne op til indtagelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige, at 0,5 g til 1 g er en fin førstegangsdosis, hvilket gerne skulle svare til 10-20 stk svampe af medium størrelse.

Jeg har ikke rigtig noget at tilføje til de gode svar, udover om 0.5-1 g spids nøgenhat ikke er en temmelig høj dosis første gang. Jeg har ikke selv prøvet den, men den skulle jo være en af de kraftigste, og vores egen doseringsvejledning anbefaler for let virkning 0,25 g, for moderat 0,5 g og kraftig 1+ g.
Det er måske værd at have med, hvis du får samlet nogen...

Medlem
Brugeravatar

Syreperlen:
Smukt skrevet :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg vil sige, at 0,5 g til 1 g er en fin førstegangsdosis, hvilket gerne skulle svare til 10-20 stk svampe af medium størrelse.

Jeg har ikke rigtig noget at tilføje til de gode svar, udover om 0.5-1 g spids nøgenhat ikke er en temmelig høj dosis første gang. Jeg har ikke selv prøvet den, men den skulle jo være en af de kraftigste, og vores egen doseringsvejledning anbefaler for let virkning 0,25 g, for moderat 0,5 g og kraftig 1+ g.
Det er måske værd at have med, hvis du får samlet nogen...

Jeg vil mene, at hvis man holder sig på 1 g eller under, så er man på den gode side af spids nøgenhat - vores doseringsvejledning er lidt lav.

Men jeg tror du har en pointe i at det nærmere skal være på 0,5 g end 1 g, hans situation taget i betragtning. Han skal klart sigte lavt.

@Peter pan: tak da :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]