Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Halløjsa :) Ved ikke helt hvad jeg forventer at få ud af dette emne, søger bare en eller anden form for kvalificeret gæt/svar på hvorfor forskellen kan være SÅ markant på trods af nedenstående faktorer.

Da jeg stoppede mit hashmisbrug fik jeg ordineret Risolid af min læge mod trangen, skulle virke beroligende & søvndyssende. (Alkohol fremmer den beroligende effekt kraftigt)
Det virker ganske fortrinligt mod trangen, men ellers NADA. (pillerne er på 25 mg)

Har et godt eksempel, da en god kammi som også lige er stoppet også får Risolid.

Jeg var sammen med ham & en veninde første aften han tog dem. Han starter med en pille & et pænt glas rødvin. En halv time efter sluger han endnu en pille. Det ender så med, at han ligger i sengen, han orker ikke at fjerne sin smøg mere end 3-4 cm fra munden, veninden måtte tage hans tøj af ham da han var ved at gå kold og han bare ikke orkede det selv, han ligger bare og mumler for sig selv og orker ikke rigtigt at snakke med os. Til sidst stiller vi alt brændbart (smøger osv) hen i den anden ende af værelset, så han ikke brænder skidtet ned.

Mig?
Jeg gjorde det samme. 1 pille. Fjerner trangen pænt, men savnede lidt mere af det beroligende. 1 øl. Ingen øget effekt (ønskede ikke det samme som ham, men blev ikke det mindste afslappet) En 3 kvarter senere 1 pille og 1 øl mere. Jeg sad det meste af natten og spillede CoD Black Ops og så film!! Jeg var på ingen måde træt.

Og han vejer altså bare 20 kg mere end mig (hans 85 mod mine 66 kg) & er han er pænt tolerant overfor alkohol må man sige!
Jeg fatter hat? :shock:

Senest rettet af United 07 jun 2011 22:46, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Kvalificeret gæt/svar på hvad?

Det er fuldstændig overkill at din læge udskriver Risolid til cannabis stop. Bid i det sure æble og stop kold tyrker, eller nøjes med et par øl, uden benzo. Det er trods alt kun tjald. De abstinenser du risikerer med benzodiazepiner er MEGET værre.

Senest rettet af Røvkussen 07 jun 2011 22:32, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har fået dem fordi du skal stoppe med hash. De fjerner trangen. Hvori ligger problemet?

Medlem

Alice skrev:
Du har fået dem fordi du skal stoppe med hash. De fjerner trangen. Hvori ligger problemet?

Jeg er sådan set slet ikke utilfreds. Det undrer mig bare, at der kan være SÅ markant en forskel - på trods af hans store alkoholtolerance & hans 20 kg mere på badevægten. Og så irriterer det mig da en smule, at resten udebliver. Men utilfreds? Slet ikke :wink:

Medlem

Fjas skrev:

Det er fuldstændig overkill at din læge udskriver Risolid til cannabis stop. Bid i det sure æble og stop kold tyrker, eller nøjes med et par øl, uden benzo. Det er trods alt kun tjald. De abstinenser du risikerer med benzodiazepiner er MEGET værre.

Synes emnet beskriver hvad jeg søger et svar/gæt på, men har rettet det alligevel :)

Overkill? Tja. Stoler på min læge har forstand på hvad han laver. Og det mener jeg vitterligt han har. Er udmærket klar over, at jeg ikke skal være på dem for længe. Men hvis det ikke er tilfældet, hvori ligger overkill'et så? Du mener at jeg bruger en bazooka til at plaffe en fugl?

Medlem

United skrev:
Fjas skrev:

Synes emnet beskriver hvad jeg søger et svar/gæt på, men har rettet det alligevel :)

Overkill? Tja. Stoler på min læge har forstand på hvad han laver. Og det mener jeg vitterligt han har. Er udmærket klar over, at jeg ikke skal være på dem for længe. Men hvis det ikke er tilfældet, hvori ligger overkill'et så? Du mener at jeg bruger en bazooka til at plaffe en fugl? Ydermere er det da mærkeligt, at de begge udskriver det samme præparat til os begge, vi har skam ikke samme læge :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Svære abstinenssymptomer som kan være livsfarlige"
http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=3101
Det sker selvfølgelig ikke. Men stadigvæk. Det er ikke for sjov det medicin. ;)

Mht. hvorfor det sløver ham mere... er han også på vej ud af et hashmisbrug og har I taget pillerne lige længe? For ellers kunne det være deri forskellen lå. :)

Medlem
Brugeravatar

Alice skrev:

Problemet ligger meget simpelt i det at hans læge prøver at skifte hans misbrug ud med benzodiazepiner :)
Det er ikke ideelt for en ung mand, der gerne vil stoppe sit hashmisbrug.

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

alis skrev:
Alice skrev:

Problemet ligger meget simpelt i det at hans læge prøver at skifte hans misbrug ud med benzodiazepiner :)

Det ved jeg udemærket. :) Nu var han bare på pillerne, så skaden var sket. Og jeg ville gerne vide hvad han havde at brokke sig over. :)

Medlem

alis skrev:
Alice skrev:

Har fået 24 piller á 25 mg en gang. De markedsføres ikke i andre størrelser i DK åbenbart, så har fået 24 á 25 mg en gang til, men vi har lavet en aftale, om at jeg møder op hos ham med et halvt fyldt glas om en 10 dages tid, som han så får. Så skulle det vidst ikke være sååå slemt igen? :) Vil lige tilføje, at jeg ikke har taget dem hvis jeg har været på druk. Tog den heller ikke i går, havde 2 tilbage, så det var ikke det der var problemet. Lidt styr på det har jeg/han vel forhåbentlig på det så? ;) Det er altså een pille pr. dag der er tale om.

Senest rettet af United 07 jun 2011 23:16, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Alice skrev:
alis skrev:
Alice skrev:

Det ved jeg udemærket. :) Nu var han bare på pillerne, så skaden var sket. Og jeg ville gerne vide hvad han havde at brokke sig over. :)

Hvis du gider læse min quote til dig, vil du vide, at jeg sådan set intet har at brokke mig over. :P Synes lige det er værd at tilføje, at jeg de sidste 5 år har haft store søvnproblemer og den på den led kunne være rart, at få lidt distance til det og fået sovet ordentligt, bare for en kortere periode.
Alice skrev:
"Svære abstinenssymptomer som kan være livsfarlige"
http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=3101
Det sker selvfølgelig ikke. Men stadigvæk. Det er ikke for sjov det medicin. ;)

Mht. hvorfor det sløver ham mere... er han også på vej ud af et hashmisbrug og har I taget pillerne lige længe? For ellers kunne det være deri forskellen lå. :)

Vi startede ikke samtidig, men det jeg skrev i første indlæg var begge på førstedagen vi tog præparatet hver i sær :) Og ja, han har også stoppet sit hashmisbrug.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
alis skrev:
Alice skrev:

Afhængigheds symptomer begynder først at vise sig for de fleste benzoer efter 2-3 ugers fast brug. Benzo'er er altså ikke djævlens værk inkarneret, som ondskabsfulde læger har til deres disposition.

Jeg studsede også over at det var lidt specielt at anvende benzo'er til afvænning af hash-afhængighed, men lægen kan have haft sine grunde til at tro på succes den vej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]