Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 12:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hvor mange krydser "Rivotril" skal man tage for at få en rus og hvordan er rusen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer an på om det er 0.5mg eller 2 mg piller du har?

Hvis det er 2 mg's ville jeg snuppe en enkelt, den første gang. Husk på at der kan gå op til fire timer før pillen virker ordentligt, så pas på med at æde flere fordi du ikke kan mærke den første! Noget af det særlige ved rivotriler er desuden at de virker meget lang tid, op mod et døgn.

Benzodiazepiner er generelt ikke noget man får den store rus ud af (selvfølgelig afhængigt af dosen, men hvis du starter med de 2 mg der), men du vil nok mærke at du generelt bare er tilfreds, lidt omtåget måske og bekymrer dig mindre.

Junior medlem

Tak for hjælpen er allerede godt blæst

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KåBeHå
Nå... Der kan man bare se

Mit sidekick og jeg, som begge er nogle erfarne madammer udi Clonazepam 2mg, plejer at falde temmelig meget i søvn ved indtagelse af et helt kryds. Måske er vi bare nogle tøseduller der ikke kan tåle så meget, men "lidt omtåget" synes i vor optik at være en underdrivelse. Lyder som om vi går glip af noget der... hrmf

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Folk reagere meget forskelligt på benzo'er kender en der skal spise op mod 9-10 krydser for at kunne opnå bare lidt af den "blæste" virkning hvor imod jeg selv kun skal have 2 krydser og så falder jeg tilmed i søvn efter nogen timer, til gengæld kan jeg indtage en del mg tafil før jeg bliver "blæst" men for også 4,5mg på daglig basis. Synes dog overhovedet ikke om at være helt væk på benzo'er bryder mig ikke om de blackouts jeg har oplevet. Så ikke en rus jeg gider gå efter. Men smag og behag:)

Medlem

Frkfin:
Det er satme også noget af en "cocktail" - 4,5 mg Alprazolam - som svare til en dosis på mere end 80 mg diazepam. Tjek nedenstående link.
http://benzoinfo.dk/cha/am-kap2b.php#skema7

Jeg må lige pointere, at det er bestemt ikke for at virke dømmende eller moraliserende. Jeg er blot meget overrasket og chokeret over en psykiater udskriver sådan en dosis. Må jeg spørge... Over hvor lang tid er du trappet op på den dosis? DU har ikke overvejet et mere stabilt præperat, som holder lidt længere, så du undgår abstinens eller lign?? Det kan jo nemt ende med skruen uden ende med et så korttidsvirkende stof.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg de der benzo dosis sammenlignings charts er til at lukke op og skide i ..... det kan godt være den umiddelbare effekt af 4-5 mg alprazolam minder om 80 mg dzp men langtids effekterne er meget meget anderledes. selvom jeg indtager 80 mg dzp hvilket jeg har haft gjort nogle gange bliver jeg slet ikke totalt slået ud som jeg gør af bare 2 mg alprazolam... syntes det er helt forfejlet at sammenligne doserne på den måde... det er et meget godt redskab for lægere for at vudere afhængigheds potentiale osv.. men som dosis vudering syntes jeg ikke det holder en meter.

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
hyene skrev:
Hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg de der benzo dosis sammenlignings charts er til at lukke op og skide i ..... det kan godt være den umiddelbare effekt af 4-5 mg alprazolam minder om 80 mg dzp men langtids effekterne er meget meget anderledes. selvom jeg indtager 80 mg dzp hvilket jeg har haft gjort nogle gange bliver jeg slet ikke totalt slået ud som jeg gør af bare 2 mg alprazolam... syntes det er helt forfejlet at sammenligne doserne på den måde... det er et meget godt redskab for lægere for at vudere afhængigheds potentiale osv.. men som dosis vudering syntes jeg ikke det holder en meter.

helt enig! diazepam har slet ikke samme kraftige potens til at slå en ud so clonazepam/alprazolam. Tilgæld undgår jeg nemmere blackouts ved diazepam end ved alprazolam og clonazepam og andre meget potente benzoer. skal mange diazepam til før man oplever blackout føler jeg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Peter Pedal skrev:
Frkfin:
Det er satme også noget af en "cocktail" - 4,5 mg Alprazolam - som svare til en dosis på mere end 80 mg diazepam. Tjek nedenstående link.
http://benzoinfo.dk/cha/am-kap2b.php#skema7

Jeg må lige pointere, at det er bestemt ikke for at virke dømmende eller moraliserende. Jeg er blot meget overrasket og chokeret over en psykiater udskriver sådan en dosis. Må jeg spørge... Over hvor lang tid er du trappet op på den dosis? DU har ikke overvejet et mere stabilt præperat, som holder lidt længere, så du undgår abstinens eller lign?? Det kan jo nemt ende med skruen uden ende med et så korttidsvirkende stof.

Selvfølgelig må du spørge:) Det er faktisk sket over 1 måned maks (3uger), jeg har ingen virkning af dem rigtig. Er ret ofte (for at sige hele tiden) meget oppe og kører, der er ikke tid pt til at få stillet en diagnose (jeg tror jeg har ADHD) så de symptombehandler mig med tafil + truxal på pn 4x15mg (mest til om natten), 4,5 mgtafil er fordelt over hele døgnet og 1,5tafil til natten men virker ikke rigtig så tager 1 om morgen og stort set resten om natten hvis jeg vil have en realistisk chance for at få søvn. Abilify har været oppe og vende og sidder da også med en pakke, men puha de har slemme bivirkninger og ærligtalt så gider jeg ikke tage al den medicin uden en ordenlig diagnose. Synes det er forkert. Synes også det er forkert jeg skal have 4,5mg om dagen, jeg har været oppe på samtale om 5,5mg men har selv sat bremserne i. Man kunne jo gå hen og blive afhængig, siger den læge jeg snakker med også. Men ham psykiateren udskriver dem med et mindre smil og siger "ja afhængighed kan forkomme men det er der råd for, så udstrapper vi dig bare????" Jesus christ

Det skal så også siges jeg ikke er hjemme pt men på højskole, så de "kan" og vil åbenbart heller ikke forsøge på at hjælpe. De peger fingre og siger egenlæge, egenlæge siger vi kan jo ikke se dig? den nye læge har ansvaret og sådan forsætter møllehjulet både hvad angår dette, men også min smertebehandling. Til at blive bims af og lettere irritabel hvilket ikke gør situationen bedre.

Forstår du måske er chokeret, men jeg kan tage en langt større dosis af dem (intet jeg er stolt af) uden at få blackout og gå fint rundt. Tror kemien i min hjerne virker forkert... tsk...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Jeg åd 15 krydser 2 mg sidste uge, faldt ik i søvn, min motorik fuckede bare helt op, men det var sjovt :D
Da jeg så endelig faldt i søvn, sov jeg så også to dogn uafbrudt bagefter, dejlig lang søvn må man sige, hehe.. Godt man ik kan få en OD på benzoer ;)

Admin
Brugeravatar

^^Vil godt lige indskyde at 15 rivotril er alt for meget. Og man kan sagtens få en OD af benzodiazepiner. Der plejer bare at sku rigtigt meget til. Ihvertfald hvis det er det eneste man har taget.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde aldrig prøvet dem før, og følte ikke ubehag. Har en ven der får dem af lægen hver måned (åbenbart faket for at få dem tilstedt), og jeg havde det på intet tidspunkt dårligt. Og jeg har hørt man ikke kan få en OD på benzoer, ellers ville jeg heller ikke have taget så mange.

Junior medlem

Man kan sagtens få en OD af benzoer...
Btw 1-2 (2mg) rivotriler - clonazepam er rigeligt første gang :) Man skal selvfølgelig huske at ryge samtidig + intager man bare små mængder alkohol, så kan rivotrilerne mærkes meget kraftigere synes jeg i hvert fald....

Admin
Brugeravatar

ChiQah skrev:
Jeg havde aldrig prøvet dem før, og følte ikke ubehag. Har en ven der får dem af lægen hver måned (åbenbart faket for at få dem tilstedt), og jeg havde det på intet tidspunkt dårligt. Og jeg har hørt man ikke kan få en OD på benzoer, ellers ville jeg heller ikke have taget så mange.

Du stoler vist lidt for meget på din omgangskreds :wink:

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

muligvis, men der var 4 mennesker om 100 lkrydser, de røg på en dag, inen af dem er døde endnu..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
ChiQah skrev:
muligvis, men der var 4 mennesker om 100 lkrydser, de røg på en dag, inen af dem er døde endnu..

LOOOOL :shock: .. Hvorfor æde så mange når det slet ikke en nødvendigt.. Efter min egen erfaring, vil jeg mene at 2-3 skykker skulle være rigligt, så kan jeg hvert fald ikke huske noget fra dagen hvor de blev guffet :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvorfor nøjes med nogle stykker?? - Alle ved jo at det er sejere at spise sindsyg mange piller. :roll:

Medlem
Brugeravatar

Jamen jeg ved ikke hvorfor.. Havde ikke prøvet dem før, okay??
Og nej, det er ikke sejt at æde piller, det er sgu da heller ikke noget jeg gør hver dag, fordi jeg ved hvor afhængighedsskabende de er, men havde da lov at prøve dem.. Om jeg så åd 4 eller 15 og det gav samme resuætat, er mit eget valg.. Btw, så kan jeg sagtens huske hvad jeg lavede, så helt stoned har jeg ikke været!
Altså, relax, jeg fortæller heller ikke dig det ikke er usundt at sniffe to gram amf i løbet af en aften, fordi det ikke er sundt, det ved du vel godt selv.. (bare et forslag, ikk???)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Ja det er dit liv og det bestemmer du helt selv over, og ja selvfølgelige har du lov til at prøve dem, mener heller ikke at jeg på noget tidspunkt har sagt at du ikke måtte prøve dem, men hvis det var mig havde jeg nok ikke valgt at spise så mange når det var første gang..

Men håber du fik en god rus så :D

Junior medlem

tror det kommer fuldstænding an på hvem du er.. jeg kan fks. først få¨den ønskede rus efter mellem 10 - 20 2mg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]