Så er den gal igen..
Der er begyndt at dukke endnu en version af 4-MMC, bedre kendt under navnet Mephedrone, op på markedet..
(w....)
Navne:
bk-PMMA
Methoxyphedrine
MethedroneJeg husker at netop denne substans blev nævnt i "Advarsel mod Mephedrone" tråden..!
Nu er jeg intet kemigeni, men jeg kan da se, at Methedrone her er en beta-keton fætter til PMMA, som jeg ved har en del nasty bivirkninger - der før har slået ihjel, da det blev solgt i ecstasypiller.
Er der nogle der vil bidrage med noget til dette emne, bør vi advare mod Methedrone ligesom vi gør med Mephdrone ?
Der er en artikel på Wikipedia, men den er superdårlig, har ingen referencer og oser af forhandlersalgstricks.
Citerer:
"Metherone has a strong chemical taste,
similar to the taste of drugs such as MDMA, XTC etc.The effects of Methedrone on the user are similar to the effects MDMA and XTC.
The effects of Methedrone are also comparable to Speed and Cocaine, but said to be more intense. Other effects include confusion, the overwhelming feeling of euphoria, and interest in things that wouldn't usually interest you. Methedrone keeps you feeling quite alert and awake.
There is no real comedown. It is related to other phenethylamine derivative drugs such as methcathinone and PMMA.
No reports of this drug exist in clinical testing but it seems the profile of this drug would roughly lay between that of Paramethoxymethamphetamine and 4-Methylmethcathinone which may indicate neurotoxicity."
Utroligt rodet artikel, med rigtig dårligt sprog.. burde virkelig rettes! De nævner dog sammenligningen med PMMA og 4-MMC, og risikoen for neurotoksisk skade.
Håber i vil bidrage lidt, ville være godt med noget saglig fakta om dette, ikke mindst for a mindske forvirring og øge harm reduction..