bjarken skrev:
DeHades skrev:
Du kan mærke en meget markant forskel. Amfetamin er enormt stimulerende og du kommer op at køre med mild eufori, hvorimod koffeinen vil give dig en langt 'nervøs' energi istedet og ingen eufori. Koffein er ikke særligt rart i større doser, men uanset hvad så lad være med at tage et helt gram af nogle af delene.
Nu er det selvfølgelig altsammen "smag og behag", men personligt er jeg en sucker for koffein. Jeg får en betydelig eufori ud af koffein.
Jeg drikker selvfølgelig en del kaffe, men jeg har også brugt koffeintabletter en del, og specielt kolanød-ekstrakt virker rigtig fint. Jeg har dog det problem at jeg har udviklet alt for stor tolerance efterhånden, så jeg skærer lidt ned på koffeinen for tiden.
Hvorom alt er, så tog jeg på et tidspunkt omkring et gram koffein (og på det tidspunkt var min tolerance mindre), og det eneste jeg i første omgang fik ud af det var en god portion kvalme. Efter et par timer var koffeinniveauet i min krop så nået ned på et mere "normalt" niveau, og jeg følte meget kraftig eufori og fik voldsom griner på over alting. Meget mere voldsomt end jeg nogensinde har oplevet med tjald.
Så for mig giver koffein en enormt rar, euforisk, ikke-nervøs energi.

Så er du betydeligt heldigere stillet end jeg er. Hvis jeg får for meget koffein, enten i den rene form eller som kolanødekstrakt, så får jeg "sommerfugle" i maven, ryster let på hænderne og mine led føles svage. Dette er som regel fulgt af en hovedpine der ikke er noget at gøre ved. En generelt ubehagelig tilstand.
Dette forekommer dog ikke hvis jeg indtager koffein i form af guarana, som, svjv, virker langsommere.
Eufori har jeg aldrig rigtigt oplevet på kun koffein.