Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Jeg har en kammerat jeg "tit" æder knalder med.
Jeg tager ikke så mange som han gør. Han tager som regel dobbelt så meget som mig.

Når han peaker, ligger han og "spasmer"/ryster og klaprer tænder ligesom om at han fryser, men det gør han slet ikke.
Han er overhovedet ikke til at komme i kontakt med og kommer af og til med et udbrud i form af "UH!" eller "ÅÅÅÅÅÅH!". (Hehe)
Jeg har aldrig selv prøvet dette, så ville høre om nogen af jer andre har oplevet at dette sker?

Og hvad er grunden til det?

Det virker jo som om han er på renden til en OD!? :?

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hvor mange piller har han indtaget i de tilfælde du snakker om?

Titel:
Medlem

Jespar skrev:

Det er jo forskelligt... Nogle gange 4. Andre gange 6. Endnu flere i andre tilfælde.

Men han må jo åbenbart have indtaget nok. Hehe.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Synes selv ofte jeg kan komme til at ligge og ryste/dreje mig voldsomt på MDMA (hvilket er ren velvære). Er du den eneste der vurderer det som deciderede spasmer?

Titel:
Medlem

xh0r63 skrev:
Synes selv ofte jeg kan komme til at ligge og ryste/dreje mig voldsomt på MDMA (hvilket er ren velvære). Er du den eneste der vurderer det som deciderede spasmer?

Nej, vi sidder tit flere sammen og "knalder". Det kommer altid på banen når han begynder at spasme ud.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
PsyClone skrev:
Jeg tager ikke så mange som han gør. Han tager som regel dobbelt så meget som mig.

Ok...Og hvad skal vi bruge den oplysning til, når du intet skriver om hvor store doser du selv tager? Du kan i det mindste prøve skrive om du/han tager 5, 10 eller 25 ecstasypiller på en aften, eller hvis I ved noget om det (f.eks. via pilleidentifikation på pillreports.org) komme med et bud på hvor mange mg. MDMA I indtager.

PsyClone skrev:
Og hvad er grunden til det?

Hvor skulle vi vide det fra?

PsyClone skrev:
Det virker jo som om han er på renden til en OD!? :?

Næppe en regulær OD, men det kunne lyde som en reaktion fremprovokeret af urenheder i pillerne, evt. forekomster af stoffer der ikke er MDMA, en meget stor dosis MDMA eller det faktum, at han har taget MDMA hyppigt gennem en længere periode. Måske en blanding af alle disse tre faktorer, der er virkelig ikke muligt at sige noget somhelst med sikkerhed udfra de sparsomme informationer du præsenterer for os.

Så vend tilbage når du kan/vil svare på: Hvor længe han har taget MDMA, i hvilke doser han tager MDMA, om han redoserer ofte (dvs. tager én dosis MDMA for så at tage endnu en senere på aftenen), og om han altid har fået denne reaktion ved indtagelse, eller om det er opstået efter længere tids (uansvarligt) forbrug?

Har I desuden forsøgt jer med 5-HTP, b-vitaminer, SSRI'er og hvad der nu ellers hører med til den gængse Harm Reduction som vi promoverer her på siden? (Læs sticky'en vedrørende MDMA Harm Redcution!)

mvh. Psyko

Titel:
In our memories

PsyClone skrev:
Jespar skrev:

Det er jo forskelligt... Nogle gange 4. Andre gange 6. Endnu flere i andre tilfælde.

Jeg sad og skrev på mit eget indlæg, da de andre indlæg kom ind, men fire til seks piller er alligevel en rimeligt stor dosis, særligt hvis der er tale om MDMA af inferiør kvalitet. Men spasser han lige meget ud uanset hvor mange piller han har taget?

Jeg må blankt indrømme, at din attitude til problemet, og dine valg af ord "knalder" osv., får mig til at overveje om du og dine venner overhovedet bryder jeres hoveder med at begrænse skadevirkningerne af de stoffer i indtager, eller om I har den sædvanlige E-tard holdning, at irreversible neurotoksiske skader ikke er noget at være bange for.
I såfald er der jo ingen grund til at spørge herinde, ellers så synes jeg du skal tjekke den tråd om MDMA Harm Reduction.

Mvh. Psyko

Medlem

Psyko skrev:
Ok...Og hvad skal vi bruge den oplysning til, når du intet skriver om hvor store doser du selv tager? Du kan i det mindste prøve skrive om du/han tager 5, 10 eller 25 ecstasypiller på en aften, eller hvis I ved noget om det (f.eks. via pilleidentifikation på pillreports.org) komme med et bud på hvor mange mg. MDMA I indtager.

Mente ikke at det ville være relevant da vi jo ikke altid æder de samme knalder og de tit og ofte ikke er lige stærke. Pointen er jo at det (næsten) altid er forskellige piller vi spiser og han er den eneste der får dette symptom.
Det varierer meget. Efter 5-6 hvide malteser kors plejer der som regel at ske ting og sager.

Psyko skrev:
Hvor skulle vi vide det fra?

Siden jeg oprettede mig som bruger har jeg set anstændige svar på utallige spørgsmål omkring hvert eneste stof der findes. Men det her må jo så åbenbart være en undtagelse.

Psyko skrev:
Så vend tilbage når du kan/vil svare på: Hvor længe han har taget MDMA, i hvilke doser han tager MDMA, om han redoserer ofte (dvs. tager én dosis MDMA for så at tage endnu en senere på aftenen), og om han altid har fået denne reaktion ved indtagelse, eller om det er opstået efter længere tids (uansvarligt) forbrug?

Han har knaldet siden han var 16-17 år gammel.
Dosering. Tja. Han tager som sagt så meget at han ligger og spasmer ud. Det er meget forskelligt. Men det sker 8 ud af 10 gange på forskellige piller.
Han plejer som regel ikke at redosere. Men når han gør venter han til rusen er forholdsvis væk.
Nu har jeg kun kendt ham i ca. 1 år, men han har gjort det i den tid vi har spist piller.

Psyko skrev:
Har I desuden forsøgt jer med 5-HTP, b-vitaminer, SSRI'er og hvad der nu ellers hører med til den gængse Harm Reduction som vi promoverer her på siden? (Læs sticky'en vedrørende MDMA Harm Redcution!)

Nej, det har vi ikke. Men det er helt sikkert noget jeg vil kigge nærmere på og give videre til mine venner.

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
PsyClone skrev:
Jespar skrev:

Jeg sad og skrev på mit eget indlæg, da de andre indlæg kom ind, men fire til seks piller er alligevel en rimeligt stor dosis, særligt hvis der er tale om MDMA af inferiør kvalitet. Men spasser han lige meget ud uanset hvor mange piller han har taget?

Jeg må blankt indrømme, at din attitude til problemet, og dine valg af ord "knalder" osv., får mig til at overveje om du og dine venner overhovedet bryder jeres hoveder med at begrænse skadevirkningerne af de stoffer i indtager, eller om I har den sædvanlige E-tard holdning, at irreversible neurotoksiske skader ikke er noget at være bange for.
I såfald er der jo ingen grund til at spørge herinde, ellers så synes jeg du skal tjekke den tråd om MDMA Harm Reduction.

Mvh. Psyko

Der er jo en grund til jeg spørger om nogen kender noget til det. Jeg er bekymret for om han brænder 1% hjernebark af hver gang det sker. Jeg vil da gerne have lov til at stoppe ham mens han i det mindste stadig har 10% tilbage. ;)

Og mht. "knalder", så er det vel ét fedt hvad jeg kalder dem. Men jeg forstår godt din pointe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Når jeg er rigtig lam på mdma, ligger jeg også bare og vrider mig og ser totalt latterlig ud med tungen helt oppe i næsen og siger de mærkeligste lyde. Men det er af ren velvære, kan ikke erindre en eneste gang jeg har haft det dårligt på kix.. Først bagefter :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Når jeg har det godt på piller og er godt lam vender jeg bare det hvide ud af øjnene og er helt væk og ser billede i hovedet og den slags dejlige ting, men er stadigvæk ved bevisthed, sådan da;)

Det der med spasmer har jeg haft 1 gang hvor det er mine venner der har fortalt det, de sagde jeg lignede en retaredet spasser der gik i kramper og jeg kan heller ikke selv huske noget af det, og det var ved at jeg havde spist 5 på en gang..

Så jeg tænkte på om det kunne være fordi han spiser sine piller hurtigere end jer andre?

Titel:
In our memories

PsyClone skrev:
Og mht. "knalder", så er det vel ét fedt hvad jeg kalder dem. Men jeg forstår godt din pointe.

Der er mindst et problem ved at bruge slang i den her sammenhæng. Det ene problem er, at der findes et utal af navne for de forskellige stoffer, og de mest populære stoffer lader til at have flest.
Selvom "knalder" er et relativt ubredt slangnavn indenfor miljøet, så er det ikke sikkert at alle her på siden kender det. Ydermere har jeg i mine seks snart syv år i stof-miljøet, oplevet af nogle navne kom til at dække over forskellige stoffer afhængig af hvem man talte med.
Selvom "ecstasy" også er et slang, så er det trods alt et slang der er blevet anvendt kontinuerligt i medierne igennem de sidste fem år (mindst), og det har således fået en rimeligt klart defineret betydning og en plads i vores sprogbrug. Et eksempel på dette, er at ordet "ecstasy" forekommer i den Nudanske Ordbog jeg købte da jeg startede på gymnasiet i år 2001. Nogle af os bruger udtrykket "MDMA", men da der er tale om ecstasypiller kan vi ikke være sikre på, at de rent faktisk indeholder stoffet MDMA. Derfor foretrækker vi her på siden, at man bruger de termer alle kender, så vi slipper for misforståelser.
Hvis du elsker ordet "knalder" så meget, så kan du evt. skrive ordet "ecstasy" i en parentes: "Så spiste jeg fem knalder (ecstasy) og dansede..."

Simple as that.

Angående at få et ordentligt svar, så kan det sagtens lade sig gøre med topics som dette, men det kræver at du som minimum starter med at give os alle de tilgængelige informationer. Det nytter ikke noget, at vi skal trække ud af dig, at I tager ca. fire til seks kiks hver gang, når du simpelthen kunne have inkluderet det helt fra begyndelsen.
Få altid så mange informationer med som mulig, så kan det være folk vil være mere imødekommende.

Det er især irriterende, at skrive noget tåget som "han spiser ca. dobbelt så mange som jeg" og så slet ikke komme med nogle bud på hvad det egentlig betyder. Præcision er nøgleordet her.

Et andet godt råd som jeg kan give dig, er at du lige tjekker de "sticky's" ud der er i et forum, inden du poster et spørgsmål. Særligt hvis de sticky's som i dette tilfælde perifært vedrører det emne, som du vil stille et spørgsmål inden for.

Titel:
Medlem

Når jeg har fået den rigtig dosis Mdma ligger jeg også bare og vender mig og ryster så meget på mine hænder at det indimellem er et problem at drikke. ligger og snakker halv vejs til mig selv og indimellem mumler jeg også lidt til de folk der er i nærhenden.

Mvh Tom.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I lyder som nogle rigtig hyggelige typer at bruge sin MDMA koger sammen med...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har på fornemmelsen, at i når i indtager den slags heroiske doser skader i jeres krop (og muligvis sind) langt mere end nødvendigt er. Hvis jeg var jer ville jeg prøve at vænne mig til at tage en lavere dosis og være glad for den.
Prøv evt. at lave noget i stedet for bare at ligge i en sofa og putte pille efter piller i jer fordi i stadig kan tænke nogenlunde klart.
Prøv lige at tænke over hvorfor kroppen kommer med denne reaktion?
Det lyder jo som om i er ved at koge over og kroppen begynder at blinke med de sidste advarselslamper!

Mvh Jonas!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
PsyClone skrev:
Når han peaker, ligger han og "spasmer"/ryster og klaprer tænder ligesom om at han fryser, men det gør han slet ikke.
Han er overhovedet ikke til at komme i kontakt med og kommer af og til med et udbrud i form af "UH!" eller "ÅÅÅÅÅÅH!". (Hehe)

Undskyld, men det lyder godt nok vammelt. Hvis det skete for en, jeg var sammen med, så ville jeg umiddelbart tro, det var en overdosis. Det, du beskriver, er aldrig sket for mig eller nogen, jeg har taget MDMA sammen med.

For mig virker det som om, han tager for høje doser. Det er for mig at se helt klart en advarselslampe, når I ikke en gang kan få kontakt til manden - men det er åbenbart normen?

Desuden, hvad får han ud af det? Jeg kan ikke forestille mig, at han kan huske noget som helst fra gulvet, når han vågner op igen.

Titel:
Medlem

Jeg tror heller ikke at det er sundt. Men jeg når jeg har det på den måde har jeg indtaget en meget stor dosis, men føler overhovede ikke ubehag. Men tror at grunden til at din makker har det på denne måde er en meget voldsom dosis. Han kunne jo prøve at tage den samme dosis som jer andre og se hvad der sker.

Mvh Tom

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg har også, da jeg ikke kendte meget til substansen for nogle år siden, taget en del piller på én gang, men heller aldrig oplevet dette..
Iøvrigt var jeg overbevist om at det var en dum idé at æde så mange fordi indholdet ikke altid var/er sikkert.

Men uanset hvor mange jeg end har taget, har jeg aldrig oplevet "spasmer" eller lignende, det lyder for mig virkelig ulækkert. Selvom man har den "normale" eufori og gerne vil have den forlænget synes jeg ikke det lyder rart at vride sig på gulvet, for så ikke at kunne huske noget derefter..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mit indtryk af din ven er at han er en værre k3xeklapper. Overvej en STOR pause og mindre dose næste gang :)

Lyder ikke til at hans krop reagerer særlig positivt på mdma mere.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
En ægte lamfighter lyder det som om!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]