lol... som alle andre "skoletrætte" unge fik jeg også konstateret ADHD, fordi jeg var lidt urolig og rastløs, jeg tog aldrig noget medicin imod det og syntes ikke at diagnosen ADHD har lavet om på mit liv, syntes ikke jeg mærker nogen symptomer der genere mig, self kan jeg være lidt hyperaktiv og rastløs ind imellem men hvem kan ikke det ?.... jeg syntes personligt man skal holde sig langt væk fra psykiaterens gift indtil man har prøvet alt andet der er af altnernative behandlingsmuligheder, jeg ville personligt kun røre ritalin mm når ADHD'en ødelagde mit liv, og motion og sund kost ikke længere hjalp (fiskeolie mm) - det er sjældent man ser folk faktisk prøve at gøre noget for det før de popper en pille i krainiet og det er skammeligt. hvis det var så let at blive rarsk (æde en pile er som at trykke på en regnbuefarvet "nu du rarsk" knap) var ingen syge.
Medicinen er jo ikke nogen mirakelkur, men for nogle kan medicinen være et skridt på vejen, hvis man har svært ved at komme op på hesten igen. Måske er det ikke lige overskueligt for alle, hvor man skal tage fat, og det kan medicinen hjælpe en til. Måske ser mange medicinen som en af de første muligheder, fordi det er noget mere overkommeligt, at "poppe en pille om dagen". Så jeg synes lidt det er noget pis ligefrem at kalde det skammeligt.
Men han har jo ret. Det er blevet normen at få ritalin i dag hvis din koncentration er ringe. Ingen gider gøre noget for det, såsom at kigge på ens kost, søvn, motion. Eller begynde at meditere for den sags skyld.
Alt skal fikses med den magiske pille i dag.
By the way boys, hvis det især er om vinteren jeres koncentration sutter, ville man blive overrasket over hvot meget d vitamin tilskud i høje doser samt lysterapi hjælper!
Jeg mener stadig, at medicinen kan have en meget positiv indvirkning. Det kan gøre det noget nemmere, at komme i gang med at fokusere på andre vigtige ting såsom kost, søvn, motion.
Det er også helt rigtig, at alt for mange får ritalin og andre medikamenter mod adhd. Men der er altså nogen der virkelig har gavn af det.
Så jeg vil nok give jer delvis ret. Alt for mange får medicin blot på grund af koncentrationsbesvær, og det kan ikke være rigtig. Synes det er en smule opsigtsvækkende, hvor mange der får adhd medicin i min familie og omgangskreds.
Jeg har bare haft stor gavn af medicinen. Den har dæmpet min angst og uro samt hjulpet en del på min koncentration, og det gør det altså en hel del lettere, at fokusere på andre ting som motion osv.
Jeg ser dog kun medicinen som en midlertidig løsning. Har bestemt ikke intentioner om at være på medicinen resten af mit liv, det er blot en hjælpende hånd til at komme videre.