Da jeg blev medicineret for ADHD fik jeg 2*30mg methylphenidat ER + 10mg efter behov..
Jeg har ikke prøvet nogle af de andre præparater, men efter en periode med methylphenidat følte jeg mig også indelukket, grænsende til deprimeret faktisk.
Så jeg stoppede medicineringen og har siden da arbejdet med min "lidelse" på anden vis

Jeg oplevede akkurat det samme og gjorde akkurat det samme.
Sjovt nok havde south park sku ret med deres afsnit om ritalin...
Studier har vist at fiskeolie samt zink kan mindske ADHD symptomerne. Ligeledes er jeg også overbevist om at en rigtig sund kost, med masser af grønsager, frugt, kød, bulgur, brun ris og så videre, samt minus sukker, kan hjælpe rigtig meget.
Dertil er jeg også sikker på at nok søvn og motion har noget at sige. Samt træning i at skærpe ens koncentration. F.eks. igennem at meditere en smule hver eneste dag.
Noget af det interessante ved ADHD er den ekstraordinære evne til et super stærkt fokus, hvis bare det er noget man har interesse for. Hvis du ligesom kan lære at "styre" alt den rastløse energi, og vende det til noget positivt, så er det lige pludselig ikke længere en lidelse, men nærmere en "fordel".
Til mundtlige eksamener og i sociale sammenhænge har det f.eks. hjulpet mig gevaldigt, da jeg konstant har snakke materiale til rådighed jeg kan fyre ud af munden. Det samme gælder for skriftlige eksamener, jeg får konstant 1000 ideer der popper op i hovedet på mig.
Ligeledes har det været ret gavnligt når jeg har dyrket meget computerspil eller sport, hvor jeg i allerhøjeste grad kan mærke at mit fokus bliver sindsygt godt.