Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

fuckede op i lørdags. Var sammen med 2 venner. Vi endte med at tage 1,5 g. MDMA hver i løbet af 8 timer. Startede med 200 mg i en bombe og ca. 100 mg. redosering ved insuflering efter ca. 1 time.

var fint nok der. Men så skulle de andre have mere og selvom jeg egnetlig ikke havde lyst så gjorde jeg det fordi de andre tog mere - følte ikke engang rigtig noget specielt efter første redosering men det gjorde de andre..

Så endte sgu alligevel med at redosere igen og igen og de 4,5 g. som vi havde alt i alt forsvandt efter de 8 timer der.

til allersidst kunne jeg sgu godt mærke at jeg havde en del trykken for hovedet. havde sådan lidt hovedpine. Ellers ikke rigtig noget. drak heldigvis rigeligt med vand i løbet af det hele.

Her om søndagen har jeg haft det helt fint. ingen proble,er eller noget som helst - men er lidt bekymret.

Skal jeg være bange for noget? Nogle alvorlige konsekvenser af det her? og andre kommentarer er velkomne.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hvis ikke du mærker noget så er det et mindre mirakel. vær bare glad for det og gør det ikke en anden gang.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det lyder satme vildt og totalt unødvendigt..

Jeg vil i hvert fald anbefale dig at vente mindst en måned før du tager noget, der udløser serotonin igen, så hovedet lige kan komme tilbage i kampen på fuld damp :)
Men det ville jeg også, selvom du bare havde taget 120 mg.

Lidt læsning:
http://psychedelia.dk/wiki/MDMA#Skadesreduktion

Edit: Hvis du går hen og får lidt nedtur, kan du indtage 5-htp eller alternativt fx spise en masse bananer og/eller tun :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror sku du er heldig at dit mdma er så urent som det er, når du på ingen måde kan finde ud af at styrer det. Efter 1.5g rent mdma, befinder man sig i en knap så behagelig tilstand. Pas på en anden gang. ;)

Junior medlem

The LD50 of MDMA is 80mg/kg of bodyweight. (The LD50 is the dose at which half the experimental subjects died). So if you weigh 70kg, you would need to take 5600mg to be in serious danger. This is at least 50 or 60 good pills.

Gør mig lidt mer rolig heldigvis

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Guldhammer skrev:
The LD50 of MDMA is 80mg/kg of bodyweight. (The LD50 is the dose at which half the experimental subjects died). So if you weigh 70kg, you would need to take 5600mg to be in serious danger. This is at least 50 or 60 good pills.

Gør mig lidt mer rolig heldigvis

Det eneste LD50 fortæller om, er hvornår en given dosis slår halvdelen af førsøgsdyrene ihjel. Du kan derfor kun bruge den til at have et estimat om, hvornår det bliver livsfarligt.

Du kan derfor sagtens have brændt hjernen helt af, og få store følgevirkninger. LD50 dosen ville under ingen omstændigheder få mig til at blive mere rolig, hvis jeg var dig.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Guldhammer skrev:
The LD50 of MDMA is 80mg/kg of bodyweight. (The LD50 is the dose at which half the experimental subjects died). So if you weigh 70kg, you would need to take 5600mg to be in serious danger.

Hvilket dyr er LD50 fundet for her? LD50 kan sagtens variere en faktor 10 mellem forskellige arter (f.eks. rotte og menneske), hvilket gør det til en mindre relevant parameter at vurdere stoffer udfra. Desuden, hvor relevant er det at vide hvilken dosis der skal til før man er i 50% risiko for at dø? Jeg ville mene at en dosis hvor jeg var i 1% risiko for at dø, var for høj af et hvilket som helst stof.

Junior medlem
Brugeravatar

Så kan du jo ikke engang spise en rød bøf.

Giv hjernen tid til at komme sig, som de andre siger. Hvis du overhovedet kan finde overskud til det, så løb en tur (gerne en kort en, hvor du giver den max gas) eller dyrk noget andet motion. Det imo den bedste måde, at få genetableret balancen i bøtten og kroppen :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Isseulven skrev:

A'hva-for-noget-vrøvl? (Jeg går ud fra at det var min post du kommenterede, med hensyn til at jeg ikke ville risikere at indtage en dosis af et stof som ville være dødbringende for 1% af en population).
Ville du synes at 1 % risiko for at dø når du indtog et givent stof var acceptabelt? Det vil sige at du i gennemsnit ville kunne tage stoffer 100 gange før du døde af en overdosis. Hvis folk generelt gjorde det på den måde, ville rekreative stofbrugere have en ret dårlig gennemsnitslevealder.

Junior medlem

I øvrigt..

Jeg pissede så sygt meget. Tissede måske 20 gange elelr sådan noget! kan det måske være min krops forsvar på en eller anden måde? så jeg måske reelt har pisset meget af MDMAen ud og den ikke er nået at blive optaget??

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Guldhammer skrev:
I øvrigt..

Jeg pissede så sygt meget. Tissede måske 20 gange elelr sådan noget! kan det måske være min krops forsvar på en eller anden måde? så jeg måske reelt har pisset meget af MDMAen ud og den ikke er nået at blive optaget??

Gør jeg også altid. Ofte og længe! Du skriver selv du drak meget :)

Medlem

Prometheus skrev:
Guldhammer skrev:
The LD50 of MDMA is 80mg/kg of bodyweight. (The LD50 is the dose at which half the experimental subjects died). So if you weigh 70kg, you would need to take 5600mg to be in serious danger.

Hvilket dyr er LD50 fundet for her? LD50 kan sagtens variere en faktor 10 mellem forskellige arter (f.eks. rotte og menneske), hvilket gør det til en mindre relevant parameter at vurdere stoffer udfra. Desuden, hvor relevant er det at vide hvilken dosis der skal til før man er i 50% risiko for at dø? Jeg ville mene at en dosis hvor jeg var i 1% risiko for at dø, var for høj af et hvilket som helst stof.

LD50 angives i mg/kg kropsvægt - har ikke hørt om, at man anvender andet end rotter i nyere tid. Tesen er jo netop, at de er en udmærket substitut for mennesker i sådanne forsøg. Og kan ikke se, hvorfor der skulle være en faktor 10 til forskel på rotter og mennesker, idet vi er ret ens.

Junior medlem

Kajkage skrev:
Guldhammer skrev:
I øvrigt..

Gør jeg også altid. Ofte og længe! Du skriver selv du drak meget :)

Ja du har ret. Men har før taget MDMA - dog i normale mængder - hvor jeg drak næsten lige så meget, men hvor jeg slet ikke har tisset nær så meget som dengang.

Det var helt vildt som jeg skulle tisse. I perioder med 5-10 minutters mellemrum.

Insane psychedelia user!

Biologen skrev:
LD50 angives i mg/kg kropsvægt - har ikke hørt om, at man anvender andet end rotter i nyere tid. Tesen er jo netop, at de er en udmærket substitut for mennesker i sådanne forsøg. Og kan ikke se, hvorfor der skulle være en faktor 10 til forskel på rotter og mennesker, idet vi er ret ens.

Tak, jeg ved udmærket hvad en LD50-værdi er. Og testen er i mange lande ved at blive udfaset af de almindelige toksikologiske undersøgelser af nye stoffer fordi den vurderes at have lav prædiktiv værdi for toksiske effekter på mennesker når den udføres i rotter - i f.eks. U.K. er oral LD50-test blevet helt bandlyst.
Rotter og mennesker har anatomisk set en del fællestræk, men blot forskellen i størrelse gør at de farmakokinetiske variabler er vidt forskellige mellem rotte og menneske. Rotten har meget højere metabolisme for mange stoffer. Og rotten har specielle metabolistiske pathways som kan gøre at visse stoffer virker giftigere i dem end i mennesker.
Jeg nævner et par faktuelle eksempler fra "Of mice, models, and men: a critical evaluation of animal research af Andrew N. Rowan", s. 209:
    Amytal: LD50[sub]human[/sub]: 43 mg/kg LD50[sub]rat[/sub]: 560 mg/kg
    Borsyre: LD50[sub]human[/sub]: 640 mg/kg LD50[sub]rat[/sub]: 2660 mg/kg
    Lindan: LD50[sub]human[/sub]: 840 mg/kg LD50[sub]rat[/sub]: 125 mg/kg
...Jeg håber I kan se hvorfor det er dumt at forsøge at estimere hvilken dosis af et euforiserende stof som er "nogenlunde sikker" i mennesker udfra tox-data i rotte. Det er misbrug af hvad LD50 egentlig er påtænkt. En høj LD50-værdi er ikke garanti for noget som helst - stoffet kan være meget giftigere i menneske end i rotte. En lav LD50-værdi derimod gør at der er grund til at antage at stoffet er mindst lige så giftigt i mennesker. Denne meget begrænsede anvendelighed gør at LD50 videnskabeligt set er i bad standing.

Junior medlem

Jeg har en artikle liggende på en af mine andre pc'ere, hvor jeg mener at dødelig dosis af MDMA er angivet til 2g (jeg kan lægge den op fra på mandag). Derudover øges neurotixiciteten af MDMA med dosis. Som du selv lægger op til virker det rimeligt uansvarligt. Brug hovedet... I har ikke engang undersøgt den dødelige dosis som et minimum inden... jeg forstår det ikke....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Isseulven skrev:

A'hva-for-noget-vrøvl? (Jeg går ud fra at det var min post du kommenterede, med hensyn til at jeg ikke ville risikere at indtage en dosis af et stof som ville være dødbringende for 1% af en population).
Ville du synes at 1 % risiko for at dø når du indtog et givent stof var acceptabelt? Det vil sige at du i gennemsnit ville kunne tage stoffer 100 gange før du døde af en overdosis. Hvis folk generelt gjorde det på den måde, ville rekreative stofbrugere have en ret dårlig gennemsnitslevealder.

Haha, classic!
1/100 dør jo, når de spiser en rød bøf - det ved alle sgu da!

Fedt med et informativt topic om MDMA igen! :D men keep it sourced guys.

Dedikeret medlem

Måske den hang sådan her sammen:
Frugthat skrev:
Jeg vil i hvert fald anbefale dig at vente mindst en måned før du tager noget, der udløser serotonin igen

Isseulven skrev:

...ikke at det er synderligt mere fornuftigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Culpepers skrev:
Måske den hang sådan her sammen:
Frugthat skrev:
Jeg vil i hvert fald anbefale dig at vente mindst en måned før du tager noget, der udløser serotonin igen

Isseulven skrev:

...ikke at det er synderligt mere fornuftigt.

Jeg har svært ved at forestille mig, at han kan mene, at det kan være uhensigtmæssigt for topic-stifterens serotonin-balance selv i hans situation at spise rød bøf.

Medlem
Brugeravatar

Adhoc skrev:
Culpepers skrev:
Jeg har svært ved at forestille mig, at han kan mene, at det kan være uhensigtmæssigt for topic-stifterens serotonin-balance selv i hans situation at spise rød bøf.

Citat:
Spis ca. 200mg 5-htp sammen med MDMA'en. Det er også en god ide at indtage 5-htp i dagene før og efter MDMA-rusen. 5-htp omdannes til Serotonin i hjernen. På den måde undgås depression/nedtur. Der er også en liste af normale fødevarer med meget tryptofan, og de kan bruges, hvis 5-htp er utilgængeligt:

* Kalkun
* Rødt kød
* Tun
* Skaldyr
* Mejeriprodukter
* Nødder
* Bananer
* Sojaprodukter

Taget fra: http://www.psychedelia.dk/wiki/MDMA

Kan være derfor han mener det :)

Dedikeret medlem

Adhoc skrev:

Det mener du godt nok? :lol:
Som jeg sagde, de to udlægninger giver cirka lige lidt mening. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]