Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Anarkrig skrev:
Minimal - mener du at man kan få andet ud af 1 enkelt gang på LSD end noget enten overfladisk sjov eller at det bliver for meget?
Min første gang og 2. og til dels også 3. var primært sjov og balade, AHHH alting bevæger sig og nogle lange grineture, det er kun en brik ud af mange i det stærkt komplicerede billede Lucy er.

Mvh
Anarkrig

Ja, jeg havde da noget af et trip første gang... Det var rigtig sjovt, men sateme også seriøst overflade-brydende til tider. Og hvis dosen er stor nok, så tror jeg helt klart, at man kan få en omvæltende førstegangsoplevelse. Hvis det er tilpas kraftigt, tror jeg ikke, at mange vil være i stand til at gå og grine ad det. :wink: Når alting bare bevæger sig, er det jo bare en sjov-dosis.

Medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
X-tina skrev:
Måske pga dette (taget fra wikipedia)
Citat:
The American rapper Big Lurch murdered an acquaintance and ate her lungs while on PCP.[17] In The Man Who Mistook His Wife for a Hat, a similarly gruesome murder is described. In April 2009, a man in Bakersfield bit out his 4-year-old son's eye, and severely damaged the other, before attempting to chop off his own legs with an axe while under the influence of PCP.[18]

In 1977, actor David Lochary died by bleeding to death in his New York apartment after falling on a piece of glass while on PCP.

Latterligt argument at komme med og jeg er jo nødsaget til at forsvare mig åbenbart.

Jeg brugte det ikke som et argument, men som et bud, og som et spørgsmål. :)

Jeg ved/vidste personligt nada om PCP, så jeg googlede det og fandt den artikel. Og det jeg mente kunne forklare hvorfor nogen har så forbeholdne meninger overfor PCP måske kunne skyldes ovenstående citat. Jeg aner ikke engang om det er sandt, det er jo trods alt wikipedia. :)

Men, det var ihvertfald ikke for at ramme dig, CoA. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
one drug to rule them all?

LSD!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bajere og et fjernsyn at råbe af!

Medlem

Minimal - LSD var det første jeg prøvede ud over LSA to gange, så det ville ikke have været god HR at starte voldsomt ud. Gættter på at du havde prøvet svampe eller 2c-x først?

Det er jo eneste stof person nogensinde vil prøve, hypotetisk, men det er vel præmissen?

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Luftkaptajnen skrev:
Bajere og et fjernsyn at råbe af!

:rocking:

In our memories
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Minimal - LSD var det første jeg prøvede ud over LSA to gange, så det ville ikke have været god HR at starte voldsomt ud. Gættter på at du havde prøvet svampe eller 2c-x først?

Det er jo eneste stof person nogensinde vil prøve, hypotetisk, men det er vel præmissen?

Mvh
Anarkrig

Jeg lagde ud med at guffe løs af 4 forskellige slags psilocybinsvampe, da jeg var 13 år, og jeg havde et super trip. Jeg ville altså vælge en heftig dosis syre som det første og eneste, hvis det kom til det. Der ville jo ikke være mulighed for at gøre det større en anden gang, så ikke noget med at starte blidt ud.

Medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:
Onkel Fister

Hvorfor? Det er en nyhed som har været i mange medier. Hans udtalelser er velkendte og har intet med tv2 at gøre. Jeg kunne linke til andre medier med samme historie.
Selvfølgelig kan det diskuteres om E er på samme niveau som ridning. Men det er sådan set underordnet ift diskussionen hvor jeg påstod at E er blandt de mindst farlige rusmidler. At en af Storbrittaniens ledende narko-eksperter mener dette, må da i allerhøjeste grad være relevant for debatten.

Lige i dette tilfælde refererer tv2 formodentligt korrekt. Det modsatte er sket ofte, hvorfor jeg synes at du burde have undladt den som reff. i dit ellers seriøse indlæg.

In our memories
Brugeravatar

At bruge den slags vurderinger til at sige noget konstruktivt om E er da ikke til at have med at gøre.

Måske der menes ren MDMA, men det er da i sig selv en led stimulans, som gør folk helt vilde efter det og uden tvivl tærer hårdt på krop og hjerne, hvilket er temmelig tydeligt på lige præcis MDMA. Er det ikke også sjældent, at et methamfetamin-skelet tegner særlig sundt? Og for fanden der er mange mennesker, der fucker sit liv op pga. især MDMA/E og kun lever på glæde i weekenden. Hvordan kan man stille det op som noget "mindst farligt"? Det kræver da, at størstedelen af de andre stoffer i sammenligningen er helt sindssygt ødelæggende og farlige.

Selv et stof som GHB, der fandeme næsten er sundere end et glas vin i fornuftige doser, ville det da være mærkeligt at stille op som værende meget mindre skadeligt end andet, uden at nævne, at det er et af de nemmeste stoffer at blive tilvænnet så meget, at ens forbrug hurtigt stiger til dagligt og bliver mere og mere.

Prøv at bilde ungdommen ind, at kiks er noget af det mindst skadelige. Det er fandeme råddent.

Medlem

Minimal

Ofte laver man den kobination der hedder "afhængighed" og "skade på kroppen" når man snakker om et stofs fare. Og her scorer E altså utrolig lavt - hvor underligt det end lyder for dig. Som jeg er sikker på du ved, er der altså ingen sammenhæng mellem et stofs potens og dets skadfelighed. Mange laver denne fejl, og netop derfor tror de E er sindsygt farligt fordi det virker så kraftigt.

Hvorfor er det et problem at lave sammenligninger af stoffer? Jeg forstår ikke din tankegang. Det er da et nødvendigt fundament for at vide hvad man har med at gøre. Der er jo ingen der siger det er helt ufarligt.

Som de fleste ved, er E ikke fysisk afhængighedsskabende, og det er ikke særligt egnet som misbrugsstof i det hele taget.
Og ja, der sker en formindskning af serotonin som følge af både brug og misbrug, og derved kan du blive deprimeret etc. Men mange kan altså få et normalt serotonin-niveau hvis de afholder sig fra stoffet i lang tid (fx 1 år). Og dem som får kroniske skader - hvor sørgeligt det end er, er det altså væsentligt mindre alvorligt end hvad andre stoffer gør: psykoser, delerium, ødelæggelse af kroppens organer og død.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Minimal skrev:
Prøv at bilde ungdommen ind, at kiks er noget af det mindst skadelige. Det er fandeme råddent.

Det bliver de allerede når de går ind på disse lister

Desuden er det er udbredt fænomen i USA, at unge går fra hash til hårdere stoffer som meth eller kokain fordi de tror at de er ligeså farlige eller mere harmløse end hash bl.a.pga. DEA liste over farligste stoffer.

Så problematisk er det når man sammenligner det på en sådan måde

In our memories
Brugeravatar

REELT set er det IMO ikke mindre slemt at tage ecstasy end amfetamin eller coke. Man bliver mere påvirket af ecstasy og betydelig dummere og grimmere på kort sigt, og man bliver også mere smadret af det på kort sigt, hvad man selv kan mærke af. Det giver også mange en udtalt psykisk afhængighed, får folk til at gøre ting, de fortryder, og det belønner en så kraftigt, at mange seriøst dropper ud af alt, hvad de har gang i, når de falder for det. Men klart, coke, hash og syre er meget værre. :?:

Hvis man skulle lave en opstilling over de værste, så skulle samtlige populære stimulanser komme før nogen af de andre, for stimulanser er da klart den største ludergruppe af stofferne. Ikke engang i små mængder er de særlig charmerende i sin natur, hvor man kan sige om psykedelika og downers, at de kan bringe nogle lidt mere behagelige træk frem. Cravingen efter stimulanser er også tydeligere end den generelle efter downers, og der er ingen reel efter psykedelika. Der burde advares KRAFTIGST mod ecstasy, amfetamin, meth og coke.

Hvad med, når man har blæst sig helt i hegnet på ecstasy? Det tager ikke særlig mange timer. Jeg selv og mange andre har oplevet virkelighedstro vrangforestillinger på samme dag, som man begyndte at indtage det, som er værre end de fantasier, mange begynder at brygge efter fucking 4 dage på fuld skrue amfetamin eller coke. Sindssygt høje ringetoner og brølende lyde hjemsøger en, når man prøver at sove, og man føler sig superforgiftet, når man er helt tømt ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg ville vælge i mellem LSD eller DMT.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
PCP eller 2c-t-7.... Er jeg nået frem til - kan sgu ikke helt blive enig med mig selv - ibogaine ved nærmere eftertanke var alligevel ikke mig - men nu er der fandme så meget godt shit derude - det svært at bestemme sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:
MDMA/Ecstasy all the way.

Den reneste, smukkeste følelse af eufori og kærlighed til verden du kan få. En lækker kropsfornemmelse som i peak ender ud i en eksplosion ren kropsorgasme. Smukt, aldeles smukt

Jeg kunne ikke være mere enig - min første gang vil jeg huske til den dag jeg dør (også selvom der forhåbentlig går mange mange år endnu) :gud:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
en skam man ikke kan vælge en combo. MDMA og LSD til et godt rave i naturen har altid gjort det for mig.

men ellers må det blive LSD.

må man kun vælge Syntetiske stoffer? ellers ligger dette emne forkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
MDMA med LSD og lattergas :gud:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Armaghetto skrev:
MDMA med LSD og lattergas :gud:

Hvis det kombi's så skal der lige kobles svampe og ketamin på den der - så den hjemme...

PLUR

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
HEROIN!

Junior medlem

ville nok foreslå en god mængde kokain sammen med en lille kiks eller sådan noget. hvis du kun har røget hash én gang så ville det nok være lidt sygt at svinge dig selv ud i et sygt syretrip eller sådan noget. :whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]