Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Selvom det endnu ikke er højsæson så kan det jo stadig lade sig gøre at finde vores alle sammens ven Psilocybe semilanceata i disse dage.

Så denne tråd laver jeg for at folk ka skrive hvis de finder nogen og så antal og område (bare Århus, Odense, Vejle f.eks.) så som antallet stiger kan man jo så fange sæsonnen lige fra starten af.

Jeg fandt forleden 8 P. semilanceata forleden ved en ren tilfældig hed i Nyborg, fyn. Eftersom det var så lidt lod jeg dem bare stå.

Nogen der har fundet endnu?

Titel:
Dedikeret medlem

Fundet en lille håndfuld, Frederiksdal nord for København.

Andre der har gjort opdagelser nord for København?

Titel:
Dedikeret medlem

pics please, jeg tror ikke der er sn nu....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
kunne heller ikke forestille mig at det var SN. temperaturen har simpelthen været for høj til at det kan lade sig gøre...

-Third

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

har lige vadet rundt på en masse enge og marker med heste og køer på syre og INGEN svampe overhovedet.... ikke fordi jeg havde lyst til at æde dem men kiggede af ren interesse....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Ifølge Politikens Svampebog kan Spids Nøgnhat findes hele året, de er bare talrigest om efteråret.
Har selv en gang stødt ind i en klynge på 3 stk. ude i Mols Bjerge - i Maj måned.

Men jeg tror nu da osse, at man skal være ualmindelig heldig for at finde og plukke til et helt trip på denne årstid.
Men allerede om en måned er jeg ude og sondere terrenerne igen - yeah :P

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hør nu her...

Nu er det her topic allerede én gang blevet modereret helt vildt, fordi folk ikke kan finde ud af at holde sig til topic. Så nu skærer jeg det ud i pap: I dette topic skriver man hvis man har fundet svampe... IKKE hvis man ikke har fundet nogen.

Hvis man ønsker billeder kan man passende skrive det i PM og ellers må I jo bare tage folks ord for gode varer.

Fordi jeg er så blød og god lader jeg de tre offtopic posts stå, men jeg garanterer ikke for at NoName ikke bliver arrig og sletter hele lortet.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Goddag!

Jeg var ude og lede i går (Vejle) og fandt desværre kun fire meget små... Men så ved jeg da hvor jeg kan finde nogen.. Kan næsten ikke vente..

Titel:
Dedikeret medlem

fandt 2 stk rimelig velvoskne foran garagen til mit arbejde.. ik mange, men trodsalt et fund uden for marker

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
fandt én lille semilanceata-svamp da jeg var ude at gå med min hund i dag.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
jeg fandt fire små spyller i fredags, på en mark på djursland.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej hej… Nu har jeg tilfældigvis lige støt på nogle svampe da jeg tilfældigvis lige var ude at gå på en mark.
Synes de ligner psilocybe familien både mht. størelse, figur, og udseende.
især hvis man sammenligner dem med den på dette billede:
http://www.erowid.org/plants/show_image ... nsis34.jpg

Så nu spørger jeg jer svampe eksperter derude: Er dette en psilocybin holdig svamp? For hvis det er, så holder jeg ski svampe gilde :P

I må have lidt tålmodighed med billederne. De er lidt langsomme at finder frem og billederne er store og redigerede så det kan også virke lidt forvirrende når man ser hele skærmen, men håber i bærer over med mig :wink:

Her er svampene så:

Som lille:
http://img78.exs.cx/img78/996/IMG_1083.jpg

Mellem:
http://img78.exs.cx/img78/8274/IMG_1082.jpg

Og sådan ser den så ud når den er størst:
http://img78.exs.cx/img78/9873/IMG_1081.jpg

Alle tre på en gang:
http://img78.exs.cx/img78/3365/IMG_1080.jpg

Alle tre fra en anden vinkel:
http://img78.exs.cx/img78/2659/IMG_1079.jpg

/

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Hey.. Kan du ikke skrive hvor store de er, længden på hatten.. så er det nemmere at bestemme... Men jeg synes de ligner, enten Sortbrun Slørhat eller Randstribet Slørhat. Og de kan ikke bruges til noget.. Men det er svært at se udfra billederne.. Tror ikke de er noget værd...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er IKKE liberty caps! :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Skrappe admins :)

Jeg har fundet omkring 7 stykker, her hvor jeg bor lige udenfor Århus.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ok venner, så er der gevinst! :D :D :D

Vi var 3 (Prometheus, mig og en veninde) som i går søndag, tog op til nogle hemmelige jagtmarker i nordsjælland. Disse bestod dels af kreaturgræssede marker og dels af golfbaner.
Her fandt vi omkring 70-80 Spids nøgenhat tilsammen, som vi hurtig blev enige om var for lidt til at gemme. Så vi spiste omkring 20-25 stk. hver :P .

Et fedt trip spist i naturlige omgivelser, direkte fra jorden :D . Det er efter min mening den bedste måde at spise dem på.

Men jeg vil tro at der er ekstra mange om en uge, da det da har regnet længe. Dem vi fandt var kun små "spejdere" fra de store mycelier!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg var med en ven på svampejagt i en skov tæt på Kolding i lørdags.

(Skoven grænser (også) op til en golfbane, så ved de lokale, hvad jeg mener! Generelt er mit indtryk, at den Spidse Nøgenhat foretrækker kreaturområder og golfbaner.)

Vi havde allerede besluttet, at gå op i en lysning, hvor der går løsgående heste og græsser.
Det viste sig at være en god idé; vi fandt indenfor ca. 2 timer omkring 50 stk. spids nøgenhat.
:!:
-Vi så på marken 2 andre gutter, som også gik rundt med falkeblikket til jorden.....åbenbart et eftertragtet svampe-spot !!
Vi lavede selvfølgelig tricket med at spise et par stykker, mens vi var derude - det har vi fundet ud af er en god investering, da man lettere får øje på dem efterfølgende(!) :D De ligesom 'giver sig selv til kende'.

Om aftenen åd vi nogle få stykker mere, og der var en helt klar visuel og stemningsmæssig effekt. Vi gemmer størstedelen, som vi nu har lagt resten til tørre (der skulle lige være nok til et lille to-mands trip).

Jeg kender én, som er erfaren plukker. (Det er jeg ikke selv).
Han mener, at det allerbedste er at vente til dagen efter den første nattefrost. Der sker nemlig det med svampen, at når den får den første frost, trækker den det virksomme stof op fra rødderne og jorden - - den nærmest får et 'chok', som gør, at den bliver meget mere potent end ellers.
Man skal så tage på svampejagt dagen efter. Og det SKAL være denne dag, da S.N. dør helt, hvis den udsættes for flere dages frost.

Så jeg regner med, at vi går en tur igen, så snart den første nattefrost kommer - hvilket normalt er indenfor den næste måneds tid.

Vi ses derude!
:P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Min erfaring er, at den kan høstes til omkring den 1. november. Så er det slut. Men det afhænger selvfølgelig af vejret det pågældende år.

Glæder mig til weekenden :D . Så skal jeg til nogle andre "jagtmarker" som plejer at være et ovferflødighedshorn af svampe :P

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Jeg var ude og lede i går. Jeg fandt en del så jeg er en glad mand. Jeg tror jeg skal ud og finde flere i dag for dem jeg fandt i går fandt jeg på kun 10 X 10 meter, og det tog ikke mere end 15 minutter :)

Her er et par billeder jeg har taget af dem:

http://www.broderdaniel.dk/svampe/01.JPG
http://www.broderdaniel.dk/svampe/02.JPG
http://www.broderdaniel.dk/svampe/03.JPG
http://www.broderdaniel.dk/svampe/04.JPG

PS: Jeg bor i Midt/vest jylland, hvis jeg der bor i denne del af landet skulle være i tvivl om de skulle være dukket op her..

Så ud og saml folkens :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg er ked af at sige det Troels, men jeg syntes ikke det ligner SN...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]