Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Er der nogen der har erfaringer med at trække psilocybin/psilocin ud af mycelium?
Så vidt jeg kan læse mig frem til er det muligt og ganske simpelt at lave et ekstrakt der indeholder 25-50% psilocybin/psilocin ved at lade det trække i methanol eller ipa, filtrere og dampe ind.
Derefter er det en god ide at opløse ekstraktet i en lille mængde frisk ipa som man kan dosere fra.
Forresten skulle det være muligt at fiske krystaller op af spritten (hvis den er inddampet nok og spritten er nedkølet så krystallerne udfældes), ryge dem og få en DMT-lignende rus.

Men er der nogen herinde der har erfaring i at ekstrahere fra mycelium (eller fra svampe for den sags skyld) og evt. har noget tips?

Her er et par af de links jeg fandt med information om emnet:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nal1.shtml
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... ber/539138
http://himatsubushi.hp.infoseek.co.jp/extract.txt

Mvh, Jonas!

[Hvis denne tråd hører til i alkymistens hjørne, så må en mod meget gerne flytte den]

Senest rettet af LarmerFyr 24 nov 2009 21:18, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg kunne ikke se nogen ide ved at lave ekstrakt af mycelium, fordi det indeholder ikke så meget psilocybin, så lav det på svampe istedet.
du kunne fx lave psilocybin krystaller og så blande det i en bolsje masse, det ville da være nice.
jeg mener man laver psilocybin krystaller ved at fin hakke nogle svampe ligge dem i noget sprit eller ligne i 6 til 8 timer og så skifte sprit 2 til 3 gange under vejs, så filtrere spritten fra og gemme alt spritten i en beholder og så ligge den i fryseren i et døgn, så inddamp det og vukti krystaller, men husk at krystallerne er meget ustabile, så de skal opbevares lufttæt, mørkt og helst i fryseren.

Insane psychedelia user!

Jeg har læst mig frem til at man fra 100 gram tørret mycelium kan få ca. 2 gram ekstrakt på 25-50% ved den beskrevne metode.
Det synes jeg nu er mere end rigeligt til at det godt kan betale sig når dosen ligger på ca 8-15 mg af det rene produkt - hvilket så er ca. 16-60 mg af ekstraktet.
Men er der nogen der har prøvet?

[Wohoo, post nummer 1500 - nu er jeg endelig insane!]

Senest rettet af LarmerFyr 25 nov 2009 00:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
Ja men bare husk at når du skal doser skal du sku have en vægt der er pænt præcis hvis du ikke skal hvad en monster skidt trip, det er jo ikke meget 16-60 mg, plus du ved heller ikke hvor rent lige dit slut produkt er....,.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Tror også han ville starte lavt og så øge dosen til den rammer ;), der skulle jo blive nok at øve sig på

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Om indholdet af psilocybin i myceliet:
2g ekstrakt hvoraf 25-50% er psilocybin fra 100g tørret materiale.. dvs at indholdet af psilocybin (eller det man kan slippe afsted med at ekstrahere på denne måde) skulle være mellem 0,5-1% i tørret mycelium!!! Jeg ville bare æde myceliet i stedet for at ekstrahere. Men det passer ikke på cubensis mycelie, det tør jeg næsten godt love.
Der er af og til nogen der påstår at de lader deres gamle kager trække i tranebærjuice osv., og at de kan få lidt ud af det, men heller ikke mere. Hvor meget mycelievægt der så er i en kage er selvfølgelig et godt spørgsmål.. Jeg ved ikke engang hvordan man kunne måle det.. :-) Men man kan selvfølgelig starte med at trække vægten af vermiculite og vand fra.

Jeg går ud fra du har ideen fra enten Hoffman & co. på Sandoz eller fra Adam Gottlieb? Sidstnævnte vidste med en vis sandsynlighed ikke ret meget om det han skrev om (kopierede), men det gælder selvfølgelig ikke de førstnævnte. Så vidt jeg husker deres patentansøgning hvor de beskriver denne metode, så kultiverede de overhovedet ikke psilocybe cubensis på det tidspunkt, men diverse andre mexicansk indsamlede svampe. Dette kan være en af årsagerne til de resultater de kom frem til, i forhold til hvor lidt held folk så vidt jeg er klar over har haft med denne metode senere hen.

Der kan jo sikkert godt være forskel på hvornår forskellige arter begynder at producere stofferne, og på hvor stort indhold myceliet får af dem. Fx. kender vi jo "sclerotia" som jo i princippet bare er en gang mycelie med åreknuder i (i modsætning til fx rigtige "trøfler".) Så nogle arter kan med sikkerhed producere ekstremt potent mycelie, i hvert fald hvis det får lov til at ligge og lumre længe nok. Men for at tage et andet eksempel - en undersøgelse af psilocybe cyanescens jeg stødte på for nylig kom frem til at der ikke var en snert af psilocybin førend myceliet begyndte at pinne. Om der alligevel ville kunne komme noget hvis det lå og boblede længe er selvfølgelig ikke til at vide. Hvor cubensis fx så indplacerer sig mellem disse to aner jeg ikke, men det er nok en del tættere på cyanescens ville jeg tro.

Alt i alt synes jeg det er spændende nok, og jeg kan godt se det i princippet er meget smart hvis man helt kunne slippe for at dyrke svampene, men jeg tror Hoffmans & co.'s konklusion om at myceliedyrkning var den mest effektive metode til psilocybinudvinding, nok mest har noget at gøre med at de jo arbejdede i laboratorier/kemiske industri, hvor man vel kan sikre supersterile forhold. Samt at man på det tidspunkt faktisk ikke vidste særligt meget om svampedyrkning. Det er en af de ting, man virkelig er kommet langt med siden dengang.

Vedrørende ekstraktion, så har ham der skrev om vaporizing af psilocybin krystaller på lyceaum (eller en der gav sig ud for at være ham!) for nyligt sagt at kun har gjort det denne ene gang, og at han gjorde det lige efter at have opsamlet krystallerne. Så vidt jeg ved er psilocybinkrystaller ikke noget der kan lade sig gøre for almindelige hjemmekemikere, med de nuværende metoder i hvert fald. Men alkoholekstraktion skulle være ganske effektivt så længe man lader det blive i alkoholen. Men jeg aner sådan set ikke et pløk om kemi, jeg har bare fulgt med i diverse diskussioner fra sidelinjen. Det er sikkert bedst at spørge "alkymisterne".

Jeg kan godt prøve at lede efter nogle af de forskellige tråde/bøger, hvis du ikke allerede kender dem.

Dedikeret medlem

LarmerFyr:
Du kan prøve at kigge lidt i denne her. Der burde kunne findes et guldkorn eller to :-)
Psilocybin Production (PDF)

Insane psychedelia user!

Tak for information og links, det skal kigges igennem før jeg lægger mig.

Jeg har heller ikke tænkt mig at hoppe overbord i ukendte mængder, jeg kan veje mig frem til slutproduktet forholdsvist præcist (+/- 5 mg), opløse det i en kraftig alkohol og bruge den til at dosere sikkert fra (hvis man putter 250 mg ekstrakt i 100 ml væske er 1 ml væske = 2,5 mg ekstrakt fx).

Alt i alt synes jeg at det ser ud til at være et forsøg værd.
Jeg har også læst den del med at myceliet skulle være bedst når det har fået lov at pinne, så jeg bruger en kage på ca 250 gram (ca 25 gram tørret regner jeg med) som lige har smidt sit fjerde flush.
Jeg skal nok melde tilbage med hvordan det går hen af vejen. :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Et 250 ml glas (eksempel) - efter normal pf tek ratio er ca. 1/3 volumen ris, dvs. ca. 80ml ris = ca. 75g (som jeg lige har vejet på en lidt upræcis vægt). Det må være et maksimalt mål for tørret materiale, og så trække mængden af tørret svampemateriale fra kagen fra. Om der foregår et 1:1 omdannelse af ris til mycelie (per tør vægt) er selvfølgelig bare et gæt, men at det ikke overstiger dette ratio må vel være rimeligt sikkert.

Jeg ville starte med at brygge te på smuldrede kager for at teste hvor meget der kan være i af aktive stoffer, det er trods alt også en rimelig effektiv ekstraktionsmetode, og noget mindre tidskrævende, så man let kan finde ud af om det er noget, der er værd at bruge tid på..

Men god fornøjelse. :)

Insane psychedelia user!

Jeg må indrømme at jeg ikke er meget for den mycelium-te (tranebærjuice + mycelium) jeg har læst om - mycelium er ikke noget jeg har lyst til at indtage direkte på nogen måde.
Jeg synes heller ikke at ekstraktionen er særlig tidskrævende, og så er det jo et hyggeligt projekt.
Jeg har lagt myceliet til tørring nu, jeg melder tilbage med hvor meget det tørrer ind og hvad der videre sker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
LarmerFyr skrev:
Forresten skulle det være muligt at fiske krystaller op af spritten (hvis den er inddampet nok og spritten er nedkølet så krystallerne udfældes), ryge dem og få en DMT-lignende rus.

Mvh, Jonas!

Hvis du ryger det, ødelægger du psilocybin/psilocin.

Insane psychedelia user!

Det er også hvad jeg umiddelbart har læst, men jeg har også læst en rapport på bluelight hvor der netop var en der gjorde det med udemærket resultat.
Om det så er en and eller ej er svært at sige før det eventuelt er afprøvet, selvom jeg også selv er lidt skeptisk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Ordet er fordampning. Det bliver ikke røget som i brændt, men fordampet. Det er så vidt jeg har forstået tricket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]