Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 07:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Ok, nu prøver jeg forsigtigt at komme med nogle spørgsmål. Jeg har læst herinde i en måned og søgt og søgt, og der er altså nogle ting jeg ikke helt kan få svar på. Måske min narkojargon ikke er helt opdateret, men jeg er også en voksen dame, så jeg kan kun udtryk som syller, ganja og den slags. Så sig endelig til hvis jeg har overset en tråd, hvor alt hvad jeg spørger om står i, problemet er jo tit at man for at kunne lave en ordenlig søgning også skal kunne stille de rigtige spørgsmål, og det er svært når man ikke ved hvad svaret er...

Hvorom alting er, så har jeg røget masser af joints i min ungdom, men er stoppet da det ikke gjorde andet for mig end at jeg blev sulten, paraniod og fik storhedsvandvid. Charming. Jeg faldt over MDMA på et spirituelt kursus i Amsterdam, kurset går ud på at man forbereder sig til den helt store Ayahuasca tur med en shaman i Brasilien. Idéen er at man kun af den vej kan komme til den virkelig sande viden. MDMA viste mig en helt anden virkelighed, og det var virkelig noget af en øjenåbner. MDMA har jeg ikke mulighed for at tage her i DK, men i Amsterdam hørte jeg at philosopher's stones kunne give lidt sammen oplevelse som ayahuasca (er der nogle som kan af eller bekræfte det?), og af den vej kom jeg til at tænke på alle de svampe som gror rundt hvor jeg bor. Min mand har taget masser af svampe, jeg har ialdrig prøvet dem. Men nu er vi sammen blevet enige om at tage dem sammen, lang historie.

Det er et led i for mig at forberede mig på ayahuasca, det vil jeg gerne høre hvordan det lyder på jer som er mere erfarne.
Jeg har planlagt en tur alene med min mand i sommerhus, med børn placeret ved bedsteforældre. Når jeg skal tage svampe vil jeg helst ikke blive afbrudt af at skulle forholde mig til at være mor også. Turen er også en overraskelse til min mand som fødselsdagsgave, han ved ikke noget om det. Så jeg prøver at få det hele forberedt i hemmelighed. Men jeg tænker at setting er fint, da det er afsides og uden mulighed for at blive forstyrret.

Er der noget mad eller alkohol jeg skal tænke i at vi ikke skal have med, jeg kan jo læse ifht ayahuasca at der er en rimelig stram diæt man skal følge op til. Er der noget ligende som gør sig gældende for svampe? Altså noget som man ikke må spise op til?

Ingen af os ryger som sagt længere, men det kan jeg ellers forstå at det kan være en god idé?

Er der ellers nogle ting som er gode at have med, jeg tænker boblevand i massevis da jeg bliver dejligt glad af det, men er der ellers noget som er godt at have inden for rækkevidde på svampe? Ved godt at det sikkert er meget individuelt, har herinde læst om alt fra tørrede frugter til cola.

Og så er meningen jo ikke at vi skal kokse rundt helt blæste i en hel weekend, jeg gør det for at få adgang til mere af den viden jeg har fået en lille smagsprøve af på MDMA.

Nå det blev langt, håber I kan se hvad jeg spørger om, og hvis spørgsmålene er blevet stillet før må I meget gerne sige det, jeg har intet imod selv at søge, men jeg er lidt gået i stå nu.

Nyd solen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Diæten vedr. Ayahuasca er grundet MAOII'en, som går ind og roder med imunforsvaret og kroppens metabolisering af diverse ting - søg og du vil finde masser.

Personligt vil jeg ikke mene, at alkohol er en god idé, da det - for mig - er fordummende. Kan kun forestille mig, at det gør én mere konfus, samt at man får det fysisk dårligt. Svampe giver også kvalme, omend det er kraftigere for nogle end for andre. Husk dog at faste, så virker svampene bedre. Dog ikke for lang tid, da sulten kan blive dominerende.
Personligt ville jeg til din planlagte rejse - i mere end én forstand - vælge at have følgende ved hånden:

Papir - dine visuals vil være som tegninger, prøv at tegn dem, de forandrer sig som en tegnefilm!
Stearinlys - Ild er ufatteligt smukt i den tilstand, og det giver et hyggeligt, og lidt mystisk, lys der skifter. Dette kan igen påvirke dine visuals og mindset i både positive og negative retninger.
Musik - det bliver levende og dominerende, så vælg noget ordentligt, du vil helst ikke ligge og høre på en psykokiller der skriger, mens du er i et mørkt sommerhus.
Røgelse - altså incense, duftepinde du ved. Tror det kan gøre utroligt meget ved stemningen, og også give et twist ved brug af andre slags. Dette har jeg dog ikke selv erfaring med.
Dyne(r) - min egen temperaturopfattelse går amok, jeg skal have det varmt for at have det godt. Endvidere bliver de ufatteligt bløde og lækre i den tilstand.
kunst - bare en bog med en masse flotte billeder; de bevæger sig til musikken. Har flere gange set negerdamer svinge hofterne, mens andre svømmer rundt. Hvis du har set en Harry Potter film ved du hvad jeg mener.

Jeg kan ikke lige komme på mere, men ønsker dig held og lykke. Dog skal du være sikker på, at der ikke er noget der nager din mand i tiden op til, men det ved du sikkert godt.

Med venlig hilsen
Anders

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for det Anders, når du skriver faste hvor længe mener du så? Jeg er vant til at faste længe af gangen (flere uger), men går ud fra at det er et par timer eller lign. du mener, det er det jeg har kunne læse mig frem til i andres kommentarer herinde.

Og godt du skriver det med alkohol, jeg bliver heller ikke verdens klogeste af det, så måske er det ikke ligefrem det jeg jeg skal bruge som sandhedsfremmer ^_^

Havde tænkt mig at tage blid musik med, evt klassisk.

Og du har helt ret i at min mand også skal være ok op til turen, har også tænkt på at en surprisesvampetur måske kan være lidt for heftigt. Men vi har aftalt at gøre det sammen, så det er han forberedt på, og så har han spist sine kilo i 80´erne og 90´erne, så han er nok ikke helt til at hyle ud af den. Jeg ser i ugen op til, så kan jeg vurdere hvordan han har det og om hemmeligheden skal afsløres så han selv kan bestemme.

Godt du skrev røgelse! Jeg elsker røgelse, det havde jeg bare helt glemt igen!

Tusind tak for dit svar!

KH

Medlem
Brugeravatar

And sagde det meste, men har lige et par ting som jeg gerne vil tilføje:
Alkohol i en meget lille dose (2 - 3 øl el. lign.) virker meget positivt på mig mens jeg venter på come up, da det
løfter mit humør en smule og gør mig mere tilpas.
Mener også at Harry Potter (Ligemeget hvilken én af dem) er et must, bare lad den køre i baggrunden mens fjernsynes er på mute - Lad være med at følg med i den, det bliver for stenern .. Men kig på den fra tid til anden, det er usædvanligt underholdene.

Junior medlem
Brugeravatar

Hahaha det er altså virkeligt morsomt! Harry Potter? Mener I det? Normalt kan det ikke falde mig ind at tænde et tv, jeg lever også uden i min hverdag, men da jeg ved at der er et i sommerhuset kunne det jo godt lade sig gøre. Setlisten bliver mere og mere spøjs.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
har også set harry potter på svampe det er også meget sjovt men der er mange andre ting der er meget mere fede.. hvis sådan ting køre kan det være rimlig distraherende hvis man nu vil noget mere dybt end bare at få en "god griner" på

Junior medlem
Brugeravatar

Hmja, det er faktisk også det jeg har tænkt. Havde egenligt forestillet mig at gøre som jeg havde læst Terence Mckenna gøre, slukke for lyset og sætte sig i mørke og stilhed og vente på hvad der skete. Men vi kan tage filmen med i tilfælde af at det kunne være rart med noget distraktion.
Er det for heftigt at sidde i mørke og stilhed som førstegangs svampeprøver? Det kommer vel også an på dosis går jeg ud fra.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Prøv at læse denne tråd. Jeg har forsøgt at lave en hurtig gennemgang af (for míg) gode råd. :D

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9540

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
letgo> det er som sådan ikke vildere at køre terence mckenna stilen i forhold til være aktiv! det er bare to helt forskellige oplevelser svampene kan give dig. Men min erfaring siger at det er godt at have mulighederne for begge ting, så finder i jo bare ud af hvad i har lyst til når svampene er blevet guffet hehe!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Med faste mener jeg fire timer. Ikke så meget mere, personligt bliver jeg for sulten til at nyde det ordentligt. Endvidere ville jeg ikke indtage føde under trippet, det ødelægger det også for mig. Men ja, flyd med og se hvad der sker er nok det bedste tip. Du skal jo heller ikke forvente det dybeste, eftersom det er første gang. Bortset fra, at den første gang i sig selv er en dyb oplevelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med at indtage lige et par genstande eller tre umiddelbart før jeg indtager stoffet, eller på samme tid, f.eks. i forbindelse med svampe. Hvis jeg ka' mærke at jeg er lidt nervøs eller anspændt, så synes jeg en lille-moderat dosis alkohol ka gøre overgangen til en eventuelt ukendt rus lidt lettere, og mere flydende - og ja, det ka' ta lidt af spændtheden, hvis man synes man har lidt for mange sommerfugle i maven :)
På den anden sider er der selvfølgelig også risiko for, hvis man drikker for meget eller fortsætter alkoholindtaget, at man ødelægger den nye rus, og ikke ka' skelne de to stoffer fra hinanden.

Det er selvfølgelig smag og behag, og hvis du alligevel begår eksperimentet i så trykke og sikre rammer som det lyder til, så er det jo nok ikke nødvendigt... Men personligt ka' jeg godt li' det :)

Citat:
Ingen af os ryger som sagt længere, men det kan jeg ellers forstå at det kan være en god idé?

Cannabis virker i høj grad forstærkende på psykedelika. Det ka' virkelig sparke gang i tankerne, men også de visuelle indtryk. Jeg synes du ska' vente med at blande det ind i dit svampetrip, til du har en fornemmelse af dette alene. Selvom hash for de fleste er et ret uskyldigt rusmiddel for sig selv, så er det i hvert fald min erfaring, at det kan virke overordentligt kraftigt i forbindelse med psykedelika.
I ku' eventuelt ha' en joint klar til sidst i rusen, men jeg vil egentlig ikke anbefale det. Under comedown'er oplever jeg i hvert fald tit noget af det mest interessante, de lækreste og reneste følelser og det største "indsigt" og klarhed. Det er meget rart hvis alt dette ikke bare bli'r undertrykt af en stor, fed hashrus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Under comedown'er oplever jeg i hvert fald tit noget af det mest interessante, de lækreste og reneste følelser og det største "indsigt" og klarhed. Det er meget rart hvis alt dette ikke bare bli'r undertrykt af en stor, fed hashrus.

I second that, det er også vigtigt at få med, således du - trådstarter - ikke bliver "skuffet" midt i trippet. Negative tanker på comedown spolerer det fuldstændigt.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for linket DR-D, det er i allerhøjeste grad brugbart.

Jeg forventer heller ikke det helt vilde af første gang (også alligevel), det jeg har kunne læse mig frem til herinde, er jo netop at første gang nemlig kan være lidt blandet i forhold til forventninger, dosis, settings osv.

Men vi dropper boblevand i første omgang, og joints tager vi heller ikke med. Hverken det ene eller det andet som kan ryges, gør noget godt for mit tankespind.

Tusind tak for alle de gode råd, fedt at I gider rådgive mig. Fantastisk at gå igang med psykedelika så sent i livet, jeg har det lidt som om jeg starter forfra igen! Wuhu!

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Du må forresten meget gerne følge op på din historie efter jeres trip -- det er altid rart at høre om alt er okay bagefter.

Med ønske om en god weekend,
RuneK

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det skal jeg nok, jeg har også haft stor glæde af at læse om de andres triprapporter, så det vil jeg gerne dele.
Sommerhus turen er først til november, jeg glæder mig bare så meget at jeg tænker på det hele tiden.
Fik en ordenlig røvfuld philosophers stone med posten idag, så hvis vi får en friaften inden kan det være der kommer en rapport derfra.

Tak igen for hjælpen.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er rigtigt at faste 4 timer inden er godt (der må ikke være mere mad i mavesækken at fordøje, for så bruger kroppen energi på det, samt at det tager længere tid at optage svampene). Men det er alligevel et must at have frisk frugt ved hånden under trippet! Det kan være en fantastisk oplevelse at sætte tænderne i et saftigt æble eller andet godt, og opleve hvordan saft og sødme løber ind i munden og breder sig til resten af kroppen :D
På afslutningen af et trip kan jeg også sætte pris på et godt glas rødvin eller en til to øl. Det føles godt at falde ned med, men det er selvfølgelig en smagssag.

Mht. tv ville jeg personligt aldrig lade det kører i baggrunden, da jeg synes fjernsyn ødelægger den spirituelle stemning som et trip skaber. Dog er der visse film som kan være gode at se på come down.

Held og lykke med jeres trip! Og skriv gerne en triprapport når det er overstået :)

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for det Fanny, som med alt andet er det bedste nok at være tilstede i det- så må vi se hvad vi får lyst til undervejs. Men det er godt at være grundigt forberedt når vi kommer til at sidde langt væk i et sommerhus, med 30 km til nærmeste tank. Så tak for rådene.
KH

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Det vildeste jeg prøved på svampe var at høre pink floyd med dark side of the moon mens jeg lå i min seng med dynen helt op til næsen og med hænderne uden på dynen , jeg kan ikke beskriver hvordan det var men hold da op hvor var verden bare smuk og dejlig , jeg så fear and loathing imens meget forvirende da de sjovt nok lige var kommet ind på deres lejlighed knast på mescalin , en anden god idé ved ik om det er blevet sagt , men tag nogle tæpper om jegt og gå udenfor og lav et lille bål ( på en bål PLADS ) da man på svampe blir sindsygt glad for ilden haha

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: at the dark side of the moon...
mmmmm ja svampe og gammelt pink floyd burde jo fandme sælges samlet i færdigpakker for en rund 10'er i på samtlige tankstationer... ved godt der blev nævnt klassisk musik tidligere, men skulle jeg foreslå andet, ville det være pink floyd - live at pompei... (evt som dvd, da der er nogle temmelig spøjse scener deri) musikken alene er lige så dyb og intens som et svampetrip i sig selv... smukt, lidt dystert, lidt oplivende, storslået og igen SMUKT...

Junior medlem
Brugeravatar

Vi spiste faktisk nogle Tampanensis forrige weekend, jeg har også skrevet en rapport, den er vist bare blevet væk, den er ihvertilfælde ikke at finde herinde.

Nå, men hvorom alting er, så startede vi med at sidde i sofaen, med musik og en lille drink. Vi spiste 5 g hver. Forhandleren sagde at mellem 3-7 g gav et mildt trip og mellem 7-14 g gav et vildt trip. Efter 15 min i sofaen blev det for meget at sidde der. Vi slukkede musikken og gik i seng, tog alt tøjet af og tændte lys og røgelse i soveværelset. Da var kl. 21.30. Ca 01.30 stoppede mine visuals med at komme blæsende med 100 km i timen. Jeg var meget træt på det tidspunkt, men kunne ikke sove, blev rastløs og fik kanon ondt i hovedet.

Jeg så vilde vilde ting. Både rigtigt sjove og positive og jeg skreg af grin over de absurde scenarier der blev udspillet for mig. Og jeg så onde onde ting. Ting som ville have skræmt mig fra vid og sans hvis jeg havde været 10 år yngre. Men jeg er helt klart bedre rustet til at se den slags nu, og det var jo også en af mine formål med at tage svampene, at blive konfronteret med mine egne dæmoner, og det må man sige at jeg blev. Min mand forandrede sig for øjnene af mig, og det var til stygge slanger og reptiler. Det var ikke sjovt, men jeg var forberedt, så jeg flippede ikke ud. Jeg gik selv i opløsning og røg ned i madrassen, og så mig selv forsvinde da jeg stod og så mig selv i spejlet på toilettet.

Men der var så meget knald på hele tiden at jeg ikke fik den dybde med, som var grunden til at jeg tog dem. Jeg ved ikke om det ville gøre en forskel at tage halvt så mange næste gang. Det var helt klart sjovt, og jeg tror jeg var heldig med at få så vildt og godt et førstegangstrip, men det var ikke helt det jeg søgte. Ved ikke om det kommer med erfaringen. At man kan få mere dybde og viden ud af trippet.

Det var helt klart en fordel at jeg har læst og læst så meget om emnet, jeg følte mig meget tryg og blev på intet tidspunkt bange for de ting jeg så. Eller jo jeg blev bange, men jeg flippede ikke ud over det, jeg havde stadig en følelse af kontrol. Og det var helt sikkert fordi jeg var så godt forberedt. Men om natten startede den ondeste hovedpine og den fortsatte i 2 døgn, det var helt migræne agtigt og meget ubehageligt. Så ubehageligt at jeg tænkte at jeg aldrig ville tage svampene igen, hvis det var eftereffekten. Min mand havde det fint og havde ikke ondt i hovedet. Det jeg har læst mig til er at det er på grund af dehydrering, og calciummangel. Jeg tissede også 400 gange på trippet og spiste 1 citron (!. Som smagte helt vidunderligt iøvrigt). Jeg havde ikke lyst til at drikke, så det har helt klart været dehydrering som har gjort det. Næste gang starter jeg dagen med at drikke mange liter vand og tager ekstra calcium i dagene op til.

Ja det var det,

KH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]