Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: "Overdosis"
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kom til at diskutere med en ven under en skævert om hvad der skete hvis man indtog alt alt for mange svampe i forhold til normale doser, men aner faktisk ikke hvad der ville ske

Bliver trippet ekstra kraftigt, på grænsen til det ustyrlige eller er der en øvre grænse for hvor meget man kan blive påvirket?

For hvis 6g cubensis virker rigtig godt, så må 12g tørrede jo i teorien blæse en af helvedes til. Men hvad sker der? Bliver man dårlig, sindsyg, god ved dyr, får et sygt trip eller forsvinder effekten ved meget høje doser?

Noget andet vi kom til at snakke om, hvad hvis man blander psykedelika, f.eks. indtager 10 HBWR frø og 3g cubensis?

Er det noget der er muligt, eller skal man holde sig langt væk fra kombinationer af psykedeliske stoffer?

Ikke at det nødvendigvis var noget jeg ville prøve, men er bare nysgerrig, har tænkt på det før under et af mine første svampetrips.
Sidde blæst med 40g (tørret) cubensis i hånden og være lige ved at spise dem bare for at se hvad der sker er ikke smart ;)

Kan dog forestille mig at en kombo af LSA, psilocybin og skunk ville give nogle virkelig heftige visuals og et meget dybere trip end noget andet jeg har prøvet, men kan jo også være direkte modsat :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tvivler på at nogen Psilocybe arter (bortset fra måske dem med højt indhold af Baeocystin) er fysisk skadelige i de doser du snakker om.

Rent mentalt er der jo klart et loft, hvor trippet ikke bliver meget vildere...
Når man først er smeltet ind i kosmos, så kan man lissom ikke flyde mere ud, hvis du forstår! ;)

Jeg har selv gået og leget med tanken om at mit næste svampe-trip skal være 5-10 gr. P. Cubensis alt afhængig af strain, eller 1½-2g P. Azurescens.

Jeg tvivler på at man kan mærke forskel på en kraftig DMT-oplevelse (læs: gennembrud) og en kraftig Psilocybin/Psilocin-oplevelse.

Titel:
Insane psychedelia user!

Der vil nok ske det at receptorerne bliver mættet, men hvilken fysiologisk effekt det vil give, vil jeg ikke prøve at forudsige. Man kunne også forestille sig, at visse enzymer ville komme på fuld arbejde, hvilket vil gøre at det tager længere tid at nedbryde end en mindre dose. Dermed bliver trippet længere.

Det er gætværk, men det er kvalificeret gætværk 8)

Senest rettet af Dr. Phibes 14 feb 2007 14:17, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
For den uerfarne tripper (ligesom mig selv) er at blande stoffer vidst en meget dårlig idé. Jeg har haft meget dårlige oplevelser ved bare at ryge hash under et svampe trip.

mht overdose af svampe: http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... C1=29&Str=
har ikke læst nogle af rapporterne. Der er også nogle, hvor stoffer bliver blandet :)

Selvom dette nok ikke er til meget hjælp håber jeg da det giver dig svar på en smule af dine spørgsmål :)

undskyld for misinformation :)

/edit

Senest rettet af Bergthora 14 feb 2007 16:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Bergthora skrev:
For den uerfarne tripper (ligesom mig selv) er at blande stoffer vidst en meget dårlig idé. Jeg har haft meget dårlige oplevelser ved bare at ryge hash under et svampe trip. Jeg har dog hørt om nogle der bevidst gør det for at opnå nye højder. Candyflop er det vidst kaldt - Jeg tager muligvis fejl :)

Ja, du tager helt fejl... :wink:
For det første hedder det ikke candyflop, men candyflip og har intet at gøre med svampe og hash men er betegnelsen for at have indtaget LSD og MDMA sammen.
Det er altid en ide at søge enten her på stedet, på google, erowid, bluelight før man lukker noget ud som man ikke ved noget om eller er usikker - men ok, i det mindste skrev du at du var usikker på det. :)

Forresten ville jeg tøve med at bruge udtrykket OD om at have indtaget for mange svampe da det er lettere umuligt at dø af det medmindre man spiser så mange at mavesækken sprækker eller hvis man har et dårligt hjerte og får et hjertestop pga. et intenst trip - men det vil jeg ikke sige har noget med svampene at gøre.

Mvh Jonas!

Edit: tilføjet det sidste afsnit.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ordet overdosering kan jo forstås på mange måder. OD i dette tilfælde var dosering over en normal dosis, og ikke nødvendigvis 8 kilo ;)

Dr. Phibes: Lyder meget sandsynligt det gæt...

Dex: Jo jeg forstår. Egentligt også svært at forestille sig et meget meget meget stærkt psilocybin-trip gange 4 hvis der ikke var nogen grænse :)

Bergthora: Jeg er selv tilhænger af mange komboer, mest med hash. Nogle stoffer tager jeg ikke uden at ryge

Men hvad ville der egentligt ske rent visuelt hvis man blander f.eks. LSA og svampe? Vil min få visuals med karakterika fra begge stoffer eller er der en der vil overdøve?

Har prøvet at forestille mig hvordan det ville være hvis man i et svampetrip begynder at se LSA-visuals, det må være ubeskriveligt. LSA's skarpe mønstre, rykken rundt på ting og ting der hænger i luften, sammen med psilocybins intensivering af farver, smukke munstre og bevægelse af objekter må være god underholdning. Må jeg sku næsten prøve en dag bare for at se

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har taget både 5, 6 og 7g svampe uden den store forskel, som dex så rigtigt siger så mister man jordforbindelsen nok til at man ikke rigtigt kan mærke forskel længere :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Jeg synes altid at jeg formår at blive mer og mer påvirket når jeg redoserer på svampe.. Altså at jeg fanger første klimaks, og derefter tager den til næste niveau. Det har jeg gjort med meget stor fortjeneste synes jeg. Dog med max 4 redoseringer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Haha, fire redoseringer? Det er da alligevel meget? Over hvor lang tid var det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Jaspar skrev:
Haha, fire redoseringer? Det er da alligevel meget? Over hvor lang tid var det?

De gange vi har redoseret tre-fire gange, og så har det varet 7-8 timer ialt. Og der har det netop virket stærkere og stærkere ud over alle timerne.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Winta var de svampe fra den samme batch? og kan du være helt sikker på der var samme koncentration af psilocybin i dem alle?

Min egen erfaring er at man bestemt ikke har nået mætningsgrænsen ved 7g cubensis, og jeg tror der stadig er en del igen før mætningen opnås.

Med hensyn til om der er forskel på de forskellige svampe, hvis i ikke har bemærkert nogen forskel så har i ikke spist nok!
Jeg ved godt det er dårlig dannelse at bruge 3 negeringsargumenter, men jeg gør det sku :P
"Bare fordi man ikke har fundet noget andet psykoaktivt stof en psilocybin i psilocybin svampe, behøver det ikke betyde at de ikke er der"

/Edit: ah fuck, den sidste del af teksten hører jo slet ikke til her, sorry folks

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hænger ud på hjørnet?
-=- Dr. X

Jeg ville ikke fraråde dig at kombinere med psychedeliske stoffer,
Jeg har aldrig været ude for et badtrip hvor jeg har kombineret.
men til gengæld på bare Lsd har jeg haft badtrip 1 gang.
Så kan ikke se der skulle være noget galt i det, hvis man bare har lidt styr over hvad man har gang i.
:D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg fandt min grænse ved 13g tørret spids nøgenhat (DUMT!).

Rent sindsmæssigt føltes det ikke som om trippet intensiveredes i en psykedelisk forstand, men mere som om hjernen havde nået et punkt hvor den ganske enkelt ikke kunne følge med, hvilket manifesterede sig i en ret ubehagelig oplevelse hvor både krop og sind ikke fungerede optimalt kombineret med opkast og fuldstændige blackouts.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]