Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Som titlen antyder er dette et spørgsmål omkring dosering. Jeg, min kæreste og en god ven har trippet på Spids Nøgenhat (SN) nogle gange her i sommeren/efteråret og er blevet rigtig glade for de små spidse - specielt et trip vi havde i lørdags var særdeles vellykket. Men nu er vi uheldigvis ved at løbe tør for SN (høsten var ikke stor nok, desværre), og jeg har netop bestilt et P. Cubensis growkit (strain: Golden Teacher) fra en hollandsk hjemmeside.

Jeg har kun erfaring med SN, og har derfor spekuleret en del over hvordan man overfører en given dosis fra SN til Cubensis. Jeg har naturligvis studeret mushroom.dk's dosisvejledning, samt erowids, men jeg syntes de er meget vage - og jeg søger hovedsageligt nogle personlige erfaringer.

I dosisvejledningen på mushroom.dk står der flg;

Mushroom.dk skrev:
15 stk. friske Spids Nøgenhat giver et mildt trip, 30 stk. og derover et stærkt trip.
Tilsvarende med tørrede svampe, 0.5g. giver et mildt trip, 1.5g. og derover et stærkt trip.

Jeg syntes at dosis for "et stærkt trip" virker ret lav - jeg spiste 40 SN i lørdags, og trods min relativt ringe erfaring kunne jeg sagtens have spist lidt flere (jeg troede egentlig at 40 SN var en svag/medium dose?). Desuden syntes jeg at det lyder sært, at 30 SN skulle svare til 1.5 g - mine egne begrænsede erfaringer siger mig, at der går en del flere end 30 SN på 1.5 tørt gram? Har før hørt om ca. 40 pr. tørt gram - men det er muligvis blot et rygte.

Mit egentlige spørgsmål er: hvilken dosis vil I foreslå med cubensis, når jeg syntes at et godt SN-trip indtil videre ligger omkring 40-50 svampe? Jeg ved godt at det er et svært spørgsmål, men jeg søger også blot anbefalinger og råd. Jeg ved at Cubensis er svagere end SN (Cubensis indeholder i gennemsnit 0.63 % psilocybin, mens SN gennemsnitligt indeholder 0.98% - der er dog store variationer i psilosin- og baeocystinniveau) og regner indtil videre med at spise ca. 2 gram tørret cubensis til start. Men hvad siger I?

På forhånd tak!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Da du allerede har prøvet at spise svampe før vil jeg mene at 2-2.5 g burde være en god dose, men det kommer selvfølgelig også an på hvor meget/hårdt du vil trippe??

Jeg plejer at spise mellem 2.5-6 G alt efter hvor vildt mit trip jeg vil have, hvilket humør jeg er i og hvor mange svampe jeg har..

Husk at du opbygger tolerance, og derfor kan du godt blive overraskende meget påvirket af en mindre dose, hvis det er lang tid siden at du har trippet sidst..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg prøvet både semilanceata og cubensis. Jeg mener personlig, der er en lille forskellig sådan rent rusmæssigt, så et godt råd ville da være at starte ud med en lettere cubensis dosis (måske lidt højere end nybegynder-dosis).

Så prøv 1,5g eller 2g cubensis. Men det er også min erfaring, at der kan være en mærkbar forskel på de forskellige cubensis strains. Så pas på dig selv og overstig ikke 2g første gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeps, som Kjær siger er der altså variationer inden for de forskellige cubensis-strains. F.eks. er Golden Teacher, som du nu snart kommer til at dyrke, noget kraftigere end cambodianske Cubensis, som jeg også selv har dyrket en del gange. Mener at have læst, at psilocybin indholdet i Cubensis kan variere op imod .015% indenfor de forskellige strains, men har ikke nogen kilde

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
jeg vil sige at jeg ikke mærker de store forskelle på styrken i de frosk. cubensis strains.... Men tankens kraft kan flytte bjerge... :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg takker for de hurtige svar - jeg tror umiddelbart at jeg starter med ca. 1.5 g cubensis, men det kan nå at ændre sig. Der går jo også lige en lille måned inden jeg kan høste de første, så der er god tid til overvejelser.

Mht. til min tvivl omkring mushroom.dk's "30 SN pr. 1.5 gram" så fandt jeg netop dette citat fra Fanny:

Fanny skrev:
Jeg vejede engang et gram SN af blandede størrelser og det blev til ca 70 styk!

Citatet er fra denne tråd.

Dette er endnu et tegn på at jeg havde ret i min formodning om at min SN-dosis er ret lav (under et gram!? Jeg må være meget følsom...), og at mushroom.dk's dosisvejledning muligvis burde kigges efter i sømmene - dermed ikke sagt at det ikke er en utroligt god og informativ side! Men når jeg får et godt og relativt intenst trip af 40 SN, bør jeg måske overveje en endnu lavere startdosis på cubensis - måske svarer et gram ca. til hvad jeg indtager nu i SN?

Er der andre der har erfaringer med hvor mange SN der går på et tørt gram? Har hørt alt fra 20 til 70, og så meget syntes jeg nu ikke de varierer i størrelse... Jeg har desværre ikke tid i aften, men jeg må forsøge at tælle og veje mine resterende SN og se hvilke resultater jeg får...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at tælle og veje mine resterende SN, og til min store glæde og overraskelse var der lidt over 4 gram - det så bare ud af langt mindre. Dette betyder at der er til endnu en tur til mig, kæresten og vennen - og det vil bestemt hjælpe os mens vi venter på at growkittet kommer og er klar til første høst :)

Jeg besluttede mig for at finde ud af hvad min dosis i lørdags (40 SN) svarede til i gram og det svarede til 1.1 gram. Der gik ca. 37 svampe på et gram. Jeg havde læst et sted at der går ca. 40 SN pr. tørret gram, og det passer rigtig godt overens med mine egne tal.

De SN som Fanny har talt og vejet må have været en del mindre end mine - næsten dobbelt så små faktisk. Der er naturligvis en vis mulighed for at jeg tilfældigvis har fået fat i nogle meget store eksemplarer, eller at Fanny har haft fat i nogle meget små eksemplarer...

Nå, hvorom alting er, så betyder dette at min dosis i lørdags har ligget omkring 1 gram tørret SN. Ud fra denne information, og trippets styrke, regner jeg med at spise 1.5 g cubensis som førstegangsdosis.

Jeg takker for de forskellige råd, og vil stadig gerne have mere input mht. antallet af SN pr. tørret gram, og Golden Teacher's styrke iforhold til SN.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]