Så så, leg nu pænt. Det er synd for Marie, som ny bruger, at hun ikke kan få besvaret sit spørgsmål ordentligt, fordi nogle af de gamle bonghoveder partout skal gå op i peditesser og flueknepperi.
Fact er, at hvis man tager en bestemt dosis svampe den ene dag, og samme dosis anden dag, vil man mærke en forringet effekt på andendagen pga. den opbyggede tolerance. Da LSD og psilocybin virker på samme transmittersystem og over en bred kam, de samme undertyper af receptorer, vil der altså ske det samme. Man kan derfor ikke regne med at opnå fuld effekt på andendagen med LSD, hvis man dagen før har taget svampe. Jeg vil dog lige tilføje, at det altså ikke er så stor en tolerance, så man næsten ikke kan mærke noget, men har man prøvet LSD før og tager samme dosis dagen efter et svampetrip, vil man godt kunne mærke en forskel i styrke.
Men det var egentlig slet ikke det spørgsmålet handlede om - !
Citat:
Nu vil jeg gerne vide, hvor ofte man kan tage svampe. Altså hvornår kan jeg spise disse vidunderlige planter igen??
Der er ikke nogle deciderede tal for hvor ofte man må tage svampe, og jeg tror egentlig Ali besvarede det rimelig præcist i sit første indlæg, men en god tommelfingerregel er at lade hovedet hvile et par uger inden man tager næste trip. Jo længere tid, der går mellem trippene, jo bedre udbytte, fordi man har længere tid til at få oplevelsen integreret i sin hverdag. Der er en masse skrøner om at man kan få flashbacks og evighedstrip osv. fra at spise svampe og andre hallucinogener, men de slags historier synes jeg umiddelbart man skal lade pressen og medierne om, da fænomener som "flashbacks" og "evighedstrip" ikke er noget, der på nogen måde er videnskabeligt dokumenteret ud fra et rationelt forsøgsgrundlag. Der var engang i 80'erne og 90'erne nogle kongresser i USA, hvor man forsøgte at bilde læger og andre besøgende ind, at stoffer som LSD ophobede sig i pandelappen og blev udskilt gradvist, og det var så derfor man fik disse flashbacks. Andre historier er også f.eks. at det bliver oplagret i rygmarven og hvis man brækker ryggen siver det ud igen osv. Fact er at disse stoffer ikke er så farlige som det billede offentligheden forsøger at bevare, men man skal naturligvis være påpasselig under visse omstændigheder man tager stofferne, da de har en kraftig påvirkning af sanserne og bevidstheden generelt. Derfor er det en god idé at have forstået nogle gode regler angående setting, som du bl.a. kan læse om herinde på siden.