Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hey...

Sad lige og kiggede et gammelt topic igennem "Hvad har i taget pt. 2?", og lagde mærke til at overraskende mange havde svampe (og thc) som deres favorit stof. Personligt er jeg ikke meget for svamperusen, da jeg på en måde føler den vil skade mig og det generer ofte mit trip.

Men for jer der er glade for svampene, hvad begrunder i det med? Hvad er det som svampene har, som nogen af de andre psykedeliske stoffer måske ikke har?

Med venlig hilsen

Emil

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Svampe har den dybde som f.eks. LSD og 2cb/2ci mangler.. IMO..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes altid at der er en lille paranoia eller frygt når man er på svampe. Tingene omkring/inden i én er tit meget overvældende IMO.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg synes at jeg på svampe oplever en helt særlig kommunikativ stemning med mine omgivelser, som jeg slet ikke har kunne finde i samme grad ved indtagelse af andre psykotroper... det skulle da lige være DOB ;)

Der er nu også bare noget ved at sidde i godt selskab og nappe svampe i sig ganske langsomt og hyggeligt (ja, JEG kan godt lide smagen af dem) for derefter pludselig at opdage at man vist nok trænger til at ligge ned og svæve :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Svampe laver ofte en trykkende noiastemning for mig, men hvis man nyder dem i the, og sidder et par kammerater og hører musik, så er det bare dejligt. Især et par øl til "maden" gør godt, og fjerner en del af det psykiske ubehag (for mig).

@Stonez:
Jeg ved sgu ikke lige om jeg synes LSD savner dybde :lol:

Det kommer jo helt an på din egen indstilling til rusoplevelsen.

Titel:
Vil ikke sige at svampe er mit yndligs stof.. Bare det lettest tilgangelige for mig lige pt... :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Greve
Jeg syntes svampe er en mere drømmene verden i forhold til andre psykedeliske stoffer

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jespar: mit sidste syretrip var på ca. 750 microgram (2,5 mærker a 300mics.), en helt pæn dose. Jeg var da helt klart også meget langt væk! Men, jeg synes helst at LSD skal kombineres med svampe for at få et ordentligt "gennembrud". Syre er smukt og også dybt, men svampe kan bare et eller andet som syre ikke kan.. Jeg har aldrig slået ordentligt igennem på syre.. På en god dosis svampe er det dog ikke noget problem for mig at slå igennem. Men syre er da helt klart nummer et hos mig! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Okay, så der er nogenlunde enighed om at svampene, rent faktisk er noget dybere, og at det er det der gør dem så specielle og spændende.

Måske egentlig derfor jeg ikke er vildt begejstret for svampe. Må jeg hellere lige have vendt oppe i hovedet! Men samtidig tiltrækker det mig, at jeg på en måde føler de udfordrer mig, men hvis syre og svampe havde samme virkningstid ville jeg klart foretrække syren! (Dog er jeg ikke så begejstret for LSD come-down, som de fleste andre)

(Meskalin er nok egentlig det lækreste stof jeg har prøvet, og havde det ikke skidt hverken på coming-up eller på come-down - fik det meget pludselig meget skidt, brækkede mig 3 minutter og så var det ellers bare super lækkert. Nå, lidt off topic)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg holder meget af svampene, selvom trippene kan virke meget forskellige fra gang til gang. Jeg har en følelse af, at svampene er mere selv-bestemmende i forhold til andre (syntetiske) entheogener. De viser mig hvad jeg har brug for lige nu og her.
I forhold til f.eks. LSD virker svampene mere "gennem kroppen", dvs jeg har mere kropsfornemmelse med i trippet, hvilket giver mig størrere evne til at forstå hvorledes min psyke virker i kroppen. Dette gør at svampene er et fantastisk psykoanalyserende redskabfor mig.

Stonez skrev:
Citat:
Men, jeg synes helst at LSD skal kombineres med svampe for at få et ordentligt "gennembrud". Syre er smukt og også dybt, men svampe kan bare et eller andet som syre ikke kan..

Det lyder som en god ide at kombinere dem. Faktisk har jeg prøvet den kombination (ca 0,1 g cyanescens og 200 ug LSD), og det var et meget dybt og meningsfuldt trip. Jeg er sikker på at svampene var med til at dreje trippet i en speciel retning.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det med at combinere syntetiske med svampe har jeg prøvet én gang, og det var noget af en tur!
9mg 5-MeO-aMT og 2-2,5 g cubensis (hawaii strain). Jeg kravlede rundt i min stue i 4-5 timer uden at kunne snakke eller fatte en brik af hvad der foregik fordi alt omkring mig forsvandt ned i jorden og vægens mursten spinnede i voldsom fart. Jeg kunne se gennem taget og sommetider kom der to stærke bliz-agtige lys deroppe fra. Jeg kunne kravle/ "gå med hænderne foran mig for at holde balancen for at orientere mig når gulvet forsvandt 1 km. ned i jorden og derefter bølge op igen". Når jeg bevægede mig fremad kunne jeg se mig tilbage og s mig selv som tracers og lave forsinkede bevægelser indtil de tilsidst gik ind i min stillestående position.

Jeg vil kun råde psykonauter til en oplevelse som den.

Jeg er så ogs totalt modtagelig ovefor alle psykedelika.. Mine venner plejer at sige at jeg kan nøjes med at lugte til en øl-kapsel for derefter at får ego-død oplevelse :shock: :P

Men det var vist lidt off topic..

Jeg elsker det jeg kalder "tænke-knark", altså psykoaktive stoffer som jeg kan bruge i min hverdag.
Det er 2C-B, Mescalin og Svampe. Ingen af dem giver mig bivirkninger, og de giver alle en slags anti-deprisiv følelse flere måneder efter for mig personligt.

Jeg synes selv at 2C-B i højere doser minder lidt om Mescalin. Men det har ikke samme "fremmede bevidsthed" i sig som Meskalin har det.
Svampene har også den der "fremmede bevidsthed" i sig som jeg synes kan være ret skummel, men stadig interessant...
Det med den fremmede bevidsthed er en følelse som jeg mærker hver gang. Dog kan jeg ikke forklare det.
Jeg ved ikke om svampene er noget skummelt fremmed stads, men hvis det ikke er det, ja så er det min egen psyke der er skummel og svær at forstå :shock: :P

Men alt i alt så er det det der gør at svampene trækker i mig.
Hurra for tænke knark!

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg spiste ca. 2 gram hawaii svampe, og slubrede 2 dråber til moesgård i lørdags, og det var et super happy trip - på en måde det bedste fra de to stoffer.

Infected cope@ Din sammenligning mellem 2c-b og meskalin er for mig ret uforståelig, vil du uddybe det?

Har dog kun prøvet meskalin en gang, og det var meget et "overskuds-trip", som du også er inde på omkring de psykedeliske stoffer, men på INGEN måde visuelt spændende!

Med venlig hilsen

Emil

Titel:
Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
9mg 5-MeO-aMT

Føj. Væltede det ikke ud i begge ender?

Jeg kan ikke lide svampe, selvom det er det mest visuelle jeg har prøvet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er meget modtagelig overfor psykedelika dvs. det altid er billigt for mig. Samtidigt har jeg en ringe gabe-refleks så jeg har kun brækket mig af GHB-izzel. Får lidt kvalme jo, men ikke noget der ikek kan ignorere..

Jeg er bygget til psychedelika!

Hehe.. Liquid snuppede 21 mg. Han kunne ikke se en disse pga. at "Jeg ser visuals oven på visuals der tæsker mig i hovedet med visuals"... "Jeg er mega farvelade-lam!!" - citat Liquid :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Johndeere skrev:
Har dog kun prøvet meskalin en gang, og det var meget et "overskuds-trip", som du også er inde på omkring de psykedeliske stoffer, men på INGEN måde visuelt spændende!

Med venlig hilsen

Emil

Det med om mescalin er visuelt eller ej, er vist et spørgsmål om dosis! Min første mescalin oplevelse var så visuel, at jeg ikke kunne se min arm for mønstre og farver. Jeg havde også drukket temmelig meget af gryden :lol: .
Mht til 2CB og mescalin er de jo ret beslægtede da de begge er phenetylaminer. I høje doser (fra 25 mg) bliver 2cb temmelig dissosiativ og minder meget om højdoser af mescalin.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]