Som den hedengangne Jim Morrison sagde: "Ride the snake!". Hvis man går for højt op i at stoppe et trip, går det galt. I stedet for at tænke tanker som: "Det hér er ubehageligt og FORKERT. Det skal stoppe nu!" skal man hellere prøve at slappe af og flyde med trippet. Som folk før mig har skrevet, så betyder miljøet man tripper i utroligt meget. Det kan ændre et trip at gå fra et værelse til et andet, tage noget tøj af eller på, sætte musik på/stoppe musikken osv. osv.. Jeg synes ofte at jeg i starten af et trip oplever en følelse af forvirring og kaos. Jeg er "ved siden af mig selv", kan ikke udtrykke mig ordentlig og føler mig disharmonisk. Jeg har dog langsomt lært at acceptere dette, og lade mig flyde, for derved at opnå harmoni og afslapning. Det er vigtigt at gøre præcis hvad man har lyst til, når man tripper, selvom det måske virker mærkeligt på andre og én selv. Derudover skal man prøve at undgå forpligtelser, ting man skal huske, aftaler og andre stressende ting.
Som Zonker skrev kan man altid, hvis det går helt galt, tage et benzodiazepin for at slappe af og dæmpe sig selv. Jeg tror også, at alkohol kan virke rimeligt smooth og afslappende. Man skal dog for alt i verden lade være med at ryge cannabis, da dette kan fremprovokere ubehagelige tanke-trips og introspektive helveder.
|