Mr.Mista skrev:
Jeg har faktisk lige en ting til.
Når jeg tripper og så bare "giver slip" nogen gange. Fx bare lukker øjnene og ja giver slip, bare slapper af. Det sker ikke så tit men det sker. og det er så ubehageligt.
Jeg får sådan en slags sus i hjernen og bag øjnene. Som om jeg kommer alt for langt væk fra virkeligheden. Som et slags blackout. Det er kun lige et halvt sek. Men utrolig ubehageligt. Og når det kommer skynder jeg mig bare at få fokus og tage mig sammen. Så det ikke kommer vildere ud. Og efter jeg tog svampe en af de første gange, kan det også nogen gange komme hvis jeg bare har røget hash, og fx et fjernsyn piver for meget (i ved sådan en hvinende lyd som nogen gamle tv har) Det er meget sjældent det sker men virkelig ikke særlig rart.
Har sku helt glemt at fortælle jer det her i emnet. Men det nok derfor jeg er blevet lidt nervøs med psykedeliske stoffer.
Er der nogen der kender til det? ved i hvorfor?
Kan nok desværre ikke forklare det bedre...
Wow det er sært du skriver det der!
Det er noget jeg selv oplever i stærkere cannabis-trips! Jeg lukker øjnene, fokuserer på det tredje øje - altså nærmest gør mig skeløjet. Det resulterer altid i en fornemmelse af øget puls, hvinen for de indre ører, lysglimt og voldsom svimmelhed og en følelse af at falde bagover. De første gange gjorde det mig nervøs så jeg åbnede øjnene og fokuserede på den ydre verden så det gik væk igen.
Men en sommer stod jeg med Shpongle i ørerne ude i en skovlysning. Jeg lukkede øjnene og gav slip til den følelse, gav slip på angsten, gav slip på angsten for angsten, gav slip til enhver tanke der måtte komme op. Det var ekstremt forløsende og meget kosmisk tendencerende til klassisk mysticistisk eller så noget.
Siden da gør jeg det tit for mig selv i cannabis-trips (ryg ren skunk uden tobak) og det har givet underlige ud-af-kroppen agtige oplevelser. Jeg har også oplevet en form for lysstråle skinne ud af mit hjertechakra!Altså luk øjnene, fokuser på dit 3. øje (det lyder næsten dumt og new-age agtigt) og hold svimmelheden + mulig angst ud og giv slip på dig selv.
Kan være det er en underlig overset/undervurderet yoga/shamanisme teknik til plante-ekstase? Spændende i hvert fald og fedt at høre en anden med samme opdagelse!