Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Hey Psy. Jeg skulle lige til at bestille et Cambodia growkit fra den samme hollandske side (Der starter med A :roll: ) som jeg altid har brugt, men de skriver i produkt-info at det nu IKKE er muligt at sende til Danmark... Er "ready to grow" growkits på en eller anden måde blevet illegaliseret i DK, eller er lovgivningen den samme som den altid har været??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt med svampe har været ulovligt siden 2001. Også growkits.

Til gengæld har Holland jo haft meget snak om svampe-ban sidste år. Hvilket har resulteret i at en masse sider ikke længere sender growkits o.l. ud af landet.

Medlem
Brugeravatar

Haha, det var pinligt. Jeg var overbevist om at growkits, der ikke indeholder psilocybin/psilocin , var ligeså lovlige at importere som... ja, kanelsnegle? Eller bare snegle generelt.

Nå, jamen så er der jo intet at komme efter:) *host host* Nu tror jeg at jeg bare vil LADE VÆRE med at trykke "Buy", og glemme alt om at anskaffe svampe da det jo er SÅ moralsk forkasteligt... Tak for det. Hej hej

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så er det da nu at du skal prøve kræfter med at starte fra bunden af! :) Der er jo massere af gode guides rundt omkring på nettet, og efter hvad jeg kan forstå, så er det ikke så svært igen. :)

Medlem
Brugeravatar

Det var også bare pjat, selvfølgelig køber jeg kittet:) Men ja, jeg har bestemt også tænkt på at starte fra bunden på et tidspunkt. Det kunne være awesome. Men... Er det ikke ligeså ulovligt at importere sporer i en syringe, som at købe et growkit? Ellers forstår jeg intet...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mangoflugt skrev:
Det var også bare pjat, selvfølgelig køber jeg kittet:) Men ja, jeg har bestemt også tænkt på at starte fra bunden på et tidspunkt. Det kunne være awesome. Men... Er det ikke ligeså ulovligt at importere sporer i en syringe, som at købe et growkit? Ellers forstår jeg intet...

Hmmm...jeg så ikke lige den anden linie :D

Så vidt jeg ved, så er det ikke ulovligt at importere sporer, da de ikke indenholder psilocybin eller psilocin, men jeg kan jo tage fejl...

Medlem

Sporer er også ulovlige. ALT hvad der har med disse svampe eller dele af dem er ulovligt at indføre og beside i landet, og har været det siden 2001!

Mange mener at loven ikke er godt nok udformet, men der er sgu ikke meget at tage fejl af.

Hygge :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Røvsnaps skrev:
Sporer er også ulovlige. ALT hvad der har med disse svampe eller dele af dem er ulovligt at indføre og beside i landet, og har været det siden 2001!

Mange mener at loven ikke er godt nok udformet, men der er sgu ikke meget at tage fejl af.

Der kan man bare se, så tog jeg fejl. Men tak for at opklare dette lille mysterium. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
spore er også ulovlige at impotere i danmark, men de hollandske shops er ligeglade, fordi de bliver ikke stillet for ansvar om det er ulovligt i danmark og resikoen for at de tager spore i tolden er lille da deres fokus er på stoffer og hash

Medlem
Brugeravatar

har lige tjekket min smart shop og de sender både growkits og spore til danmark, så find en anden shop end den du nævner.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Sporer er kun ulovlige hvis de indeholder psilocybin eller psilocin. Det fremgår klart og tydeligt af loven. En række lande som tillader psilocybinsvampe sporer baserer dette på at der IKKE er psilocybin eller psilocin i sporerne. Fx bliver der i USA ikke solgt sprøjter med flydende kultur i de større sporeforhandlere netop fordi der kan være aktive stoffer i myceliet.
Hvis nogen har et laboratorie kan vi jo få det testet, om der er noget i printene. :) Jeg holder på der ikke er, men det er da ikke umuligt at der findes en ultramikroskopisk mængde psilocybin. Hvis man havde en milliard spore print kunne man måske få et lille buzz ud af det!? Hvordan en sådan mængde psilocybin så ville kunne indpasses under straffeloven gad jeg godt vide, men her kan juristerne jo være faretruende opfindsomme hvis de er under pres.

Men anyway, man bør handle og agere som om sporer er ulovlige, med mindre man har lyst til at blive test case.. det har man nok ikke, slet ikke hvis man også har planer om at dyrke sporerne og ikke bare kigge på dem i et mikroskop - som jo er den måde salget af psilocybinsvampesporer legitimeres på i f.eks. USA.

Men mycelie og altså growkits indeholder psilocybin og psilocin i mindre mængder. Her vil man muligvis kunne blive rimelig skæv af at ekstrahere psilocybinen fra en 3-6 growkits, som er koloniserede, men hvor der endnu ikke er nogen svampe på.

Så vidt jeg har fået at vide, kan der blive rettet henvendelse fra danske myndigheder til en given smartshop eller indirekte via de hollandske myndigheder om at et givet opsnappet produkt er illegalt i Danmark. Og derefter har smartshoppen ikke længere nogen "det vidste vi ikke" undskyldning, og kan blive straffet med bøde for at eksportere produkter, der er ulovlige i den pågældende importørs land. Jeg har det fra anden hånd, som ikke er ansat i Told og Skat, politiet eller i en hollandsk smartshop, så jeg er ikke 100 procent sikker.

Dedikeret medlem

Fra bilaget til Bekendtgørelse nr. 749 af 01/07 2008. Bek. om euforiserende stoffer

160. Psilocin, psilotsin (4-hydroxy-3-(2-dimethyl-aminoethyl) indol).
161. Psilocybin INN.
162. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.

http://lms-lw.lovportaler.dk/ShowDoc.as ... 0080749-b1

Det kan tolkes på flere måder.. men ja, Røvsnaps, du har ret i at det ikke ville være noget problem at hævde at semilanceata og cubensis sporer er forbudte uanset om de indeholder de nævnte stoffer eller ej. Jeg har ikke set præcis den formulering før - det er ikke den der blev brugt i udfærdigelsen af lovændringen i sin tid, da var det "psilocybinholdige". Men det er jo ovenstående man må gå ud fra som gældende, så jeg beklager min tidligere selvsikkerhed.

Så lærte jeg da lidt nu hvor jeg alligevel ikke kunne sove.

Derudover er formuleringen "svampe/sporer" tilpas vag til at man (de slemme mennesker) ville kunne hævde at hensigten (og dermed den rette tolkning af loven) er sporer (der ikke indeholder noget) fra svampe der indeholder psilocybin/psilocin... selvom en hypotetisk uvildig person, skulle jeg mene, nok ville sige at det der står er at såvel svampe som sporer skal indeholde stofferne før de hver især er ulovlige.

Men fuck it, så længe svampene er ulovlige, er det jo _næsten_ ligegyldigt om sporerne også er det. Særligt så fremt myndighederne mener at alle sporer fra psilocybinholdige svampe er ulovlige, og det gør de jo sikkert, selvom jeg næsten har lyst til at ringe og få en snak med Sundhedsstyrelsen om det kan passe jeg ikke må kigge på de her sporer i mit legemikroskop.

Men det er da tankevækkende, at svampesporer er det eneste på hele den alenlange liste over EUFORISERENDE STOFFER, som IKKE er noget euforiserende stof - under alle omstændigheder (hvis der rent faktisk var psilocybin i printene) ikke med mindre man er i besiddelse af - et gæt - samtlige psilocybinsvampe sporeprint der findes i hele Nordeuropa..

Medlem
Brugeravatar

jeg er sikker på der ikke er psilocybin i svampe og at spore som kan bruges til at dyrke ulovlige svampe også er ulovlige.
det kan godt være det ikke står helt tydeligt i loven, men sådan er det desværre.
det skal så lige siges at jeg tror ikke tolder i danmark ved hvordan et sporeprint ser ud, da der er minimal fokus på det. og i så fald kan de nok ikke kende forskel på lovlige og ulovlige spore, det tror jeg kun er eksperter der kan det.

Medlem
Brugeravatar

Schhhvamp skrev:
Fra bilaget til Bekendtgørelse nr. 749 af 01/07 2008. Bek. om euforiserende stoffer

160. Psilocin, psilotsin (4-hydroxy-3-(2-dimethyl-aminoethyl) indol).
161. Psilocybin INN.
162. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.

http://lms-lw.lovportaler.dk/ShowDoc.as ... 0080749-b1

Det kan tolkes på flere måder.. men ja, Røvsnaps, du har ret i at det ikke ville være noget problem at hævde at semilanceata og cubensis sporer er forbudte uanset om de indeholder de nævnte stoffer eller ej. Jeg har ikke set præcis den formulering før - det er ikke den der blev brugt i udfærdigelsen af lovændringen i sin tid, da var det "psilocybinholdige". Men det er jo ovenstående man må gå ud fra som gældende, så jeg beklager min tidligere selvsikkerhed.

Så lærte jeg da lidt nu hvor jeg alligevel ikke kunne sove.

Derudover er formuleringen "svampe/sporer" tilpas vag til at man (de slemme mennesker) ville kunne hævde at hensigten (og dermed den rette tolkning af loven) er sporer (der ikke indeholder noget) fra svampe der indeholder psilocybin/psilocin... selvom en hypotetisk uvildig person, skulle jeg mene, nok ville sige at det der står er at såvel svampe som sporer skal indeholde stofferne før de hver især er ulovlige.

Men fuck it, så længe svampene er ulovlige, er det jo _næsten_ ligegyldigt om sporerne også er det. Særligt så fremt myndighederne mener at alle sporer fra psilocybinholdige svampe er ulovlige, og det gør de jo sikkert, selvom jeg næsten har lyst til at ringe og få en snak med Sundhedsstyrelsen om det kan passe jeg ikke må kigge på de her sporer i mit legemikroskop.

Men det er da tankevækkende, at svampesporer er det eneste på hele den alenlange liste over EUFORISERENDE STOFFER, som IKKE er noget euforiserende stof - under alle omstændigheder (hvis der rent faktisk var psilocybin i printene) ikke med mindre man er i besiddelse af - et gæt - samtlige psilocybinsvampe sporeprint der findes i hele Nordeuropa..

Listen indeholder også andre IKKE EUFORISERENDE STOFFER :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Dette understreger igen vigtigheden af at tage en masse sporerprint, når man dyrker svampe!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil også mene, at når hampefrø er lovlige, så er sporer det sandsynligvis også.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian: Læs nu loven, den er citeret 2 indlæg over dit eget...

Medlem

Et godt råd: Lad være med at læs loven som i gerne selv vil se den. Læs den som den skal forståes! Den er klokkeklar, hele lortet er ulovligt, færdig slut!

Dedikeret medlem

Røvsnaps, hvis det stod til dig var friske sclerotia vist også ulovlige i Holland. Men pga en tumpet fodfejl i lovgivningen er de det ikke. :-D

Medlem

Schhhvamp skrev:
Røvsnaps, hvis det stod til dig var friske sclerotia vist også ulovlige i Holland. Men pga en tumpet fodfejl i lovgivningen er de det ikke. :-D

Hvis det stod til mig var hele lortet lovligt, og mere til :D

Jeg forholder mig kun til den Danske lov, og jeg mener den er ret klar. At jeg er dybt uenig med den er en anden sag. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]