Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej!

Jeg vil bare gerne lige gøre folk opmærksomme på at man IKKE skal følge Shroomery.org's dose vejledning! Jeg er lige kommet ned fra et alt for voldsomt svampe trip sammen med en kammerat, hvor vi havde fulgt dosevejledningen til et "level 3 trip" - jeg vil beskrive det som level 5.

Jeg har i nat oplevet min egen mentale død, med alle de kropsfornemmelser samt tanker det indebær. Og jeg var IKKE forberedt på det, og havde ikke forventet det af et "level 3 trip".

Heldigvis for mig, var jeg sammen med en god kammerat, og vi klarede den sammen :)

I kan selvfølgelig godt stadig bruge dosevejledning til at give jer en idé om doseringen - men i skal IKKE være sikre på at den er korrekt!

så... be safe, psykedeliske stoffer er ikke legetøj..

:peace:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kan du måske fortælle lidt mere om oplevelsen samt hvilke strain og dose det var? Ingen stress dog. Du har jo nok brug for lige at restituere oven på denne omgang.

Men er glad for at du kom ud af trippet med det hele intakt.

weeerneeer skrev:
I kan selvfølgelig godt stadig bruge dosevejledning til at give jer en idé om doseringen - men i skal IKKE være sikre på at den er korrekt!

Det er også udelukkende det den skal fungere som, altså en vejledende doserings guide. Men man skal passe på med bare at stole blindt på den, som du også oplevede.

Samtidig tror jeg måske også at hele forberedelsen, og meningen med trippet bliver opsummeret meget godt i den sidste linie, og kan have være en katalysator for en dårlig oplevelse. Ikke at i nødvendigvis har haft en dårlig forberedelse, men at man nogle gange glemmer, at det er seriøse ting man har med at gøre. Som du også selv så fint skriver, så er det ikke legetøj.

At du har forventet et let og underholdende trip, og derfor har følt den psykedeliske kraft som en lidt for tung dame at danse med, og derved har prøvet blokke et tankemylder. Det har så derimod bare forstærket hele oplevelsen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Lyder satme vildt.. Et level 5 trip er noget jeg gerne ville opleve.
Kan du forklare nærmere?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Håber du er kommet ovenpå, det kan være en ekstremt overvældende oplevelse..

Ikke for at spille bagsmart(?), så står der også på siden:
Citat:
Okay, so that's it for the instructions, but there's one last thing I want to make clear:
THIS CALCULATOR IS IN NO WAY INTENDED TO GIVE ABSOLUTELY DEFINITIVE ANSWERS!
You can have two people identical in weight eat the same amount of mushrooms, and one will trip for hours and one will hardly feel a buzz. I think the values you get by using this calculator should be pretty accurate, since I've tweaked it pretty carefully, but you should really determine your dosage the old-fasioned way, by starting small and working your way up. If you don't want to waste the time or the shrooms on that, then BE CAREFUL with any value this calculator spits out.

Folk reagerer forskelligt på doseringer, og for mig passer det nogenlunde med ~2-3 gr. tørret cubensis for medium trip og ~4-5 gr. for at blive opløst i universet. Men kan godt forstå du er lettere oprevet, hvis I ikke var klar på det. Tilgengæld er man glad for at være i live bagefter :wink:

Dedikeret medlem

Ja, jeg må indrømme at deres dosage calculator generelt foreslår nogle doser passer meget godt for mig. Men det er selvfølgelig kun vejledende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige for at svare kort på jeres feedback.

Jeg ved skam godt at man aldrig kan vide præcist hvor vildt trippet bliver, da koncentration af psilocybin/psilosin svinger, ikke bare fra familie til familie, men også individerne imellem. Men når det er sagt, forventede jeg bare ikke det jeg vil beskrive som et "level 5 trip", når man indtager en dosis der svare til "level 3" - jeg mener, der er temmelig stor forskel i doseringen.. Det er jo klart når man ikke har afklaret sig med at man skal skydes fuldstændig ud i universet, og miste al kontrol - men bare tror man skal hygge trippe med en kammerat, at det skræmmer en. Det kom også noget bag på mig, da jeg har brugt shroomery's doseringesvejledning mange gange før med cubensis - med stor succes.

Den her gang var det bare cyanescens panaeolus - måske er shroomery's vejledning bare ikke præcis nok til dem - jeg går i hvertfald mere roligt til værks næste gang jeg skal trippe på dem :)

Men jeg vil sige, at jeg er glad for oplevelsen, fordi trippet var bestemt ikke dårligt hele vejen igennem. Vi hyggede os gevaldigt, dog var der hele tiden stemningen af at "okay det her bliver vildt". Mine døds oplevelser, varede ca, 30-40 min, og bølgede så stille og roligt af - så jeg tror lidt at det var toppen af peaket. Det fede ved at komme igennem en ubehagelig oplevelse, og "overleve den" er at jeg tror at jeg nu bedre kan flyde med strømmen, når jeg kommer ud i samme situation - og gå dybere ind i mig selv uden at blive lige så skræmt. Intet er så dårligt at det ikke er godt for noget, er det ikke sådan man siger? :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Du glemte at svare på hvad jeres dose var. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

0,8 g cyaenscens + ca. 0,8 g cubensis.

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er også udsving i potensen i visse strains som P. semilanceata og azurescens!

Admin
Brugeravatar

Tror, deres chart er god nok. Den dose lyder ikke vanvittigt høj. I har nok bare fået fat i nogle ret potente c. cyanescens :)
Plejer selv at trippe ret groft af 1,5 g cyanscens, men stadig så det er til at styre. 0,8 g cyanscens + 0,8 g cubensis lyder som udgangspunkt helt okay i mine ører.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Tror, deres chart er god nok. Den dose lyder ikke vanvittigt høj. I har nok bare fået fat i nogle ret potente c. cyanescens :)
Plejer selv at trippe ret groft af 1,5 g cyanscens, men stadig så det er til at styre. 0,8 g cyanscens + 0,8 g cubensis lyder som udgangspunkt helt okay i mine ører.

Det kan godt være at det har været nogle ekstre stærke cyanscens, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg undre mig stadig over hvordan trippet udviklede sig, taget i betragtning af den lave dose - du mener jo også selv at dosen var ret lav.
Virkningen kom også utroligt hurtigt - 15 minutter, så kom de første tegn på at "noget var ved at ske", og jeg havde endda lige spist en stor kebab en time inden :) Normalt går der ca. en halv time før at jeg kan mærke noget?

Jeg har stadig min mistro til hvor præcis den dosevejledning er - er der nogle herinde der har nogle erfaringer med panaeolus cyanscens i forhold til shroomerys doseringsvejledning?

Mvh.

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
weeerneeer skrev:
Imp skrev:

Det kan godt være at det har været nogle ekstre stærke cyanscens, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg undre mig stadig over hvordan trippet udviklede sig, taget i betragtning af den lave dose - du mener jo også selv at dosen var ret lav.
Virkningen kom også utroligt hurtigt - 15 minutter, så kom de første tegn på at "noget var ved at ske", og jeg havde endda lige spist en stor kebab en time inden :) Normalt går der ca. en halv time før at jeg kan mærke noget?

Jeg har stadig min mistro til hvor præcis den dosevejledning er - er der nogle herinde der har nogle erfaringer med panaeolus cyanscens i forhold til shroomerys doseringsvejledning?

Mvh.

som sagt er p. cyan meget varierende i styrke, som nævnt tidligere.. Har dog ingen erfaring selv.. Men, sådan bliver level 5 trip beskrevet på tgdg.com

Citat:
A very rare experience. Total loss of visual connection with reality. The senses cease to function in the normal way. Total loss of self. Merging with space, other objects, or the universe. The loss of reality becomes so severe that it defies explanation. Pure white light. Difficult to put into words.

http://www.thegooddrugsguide.com/mushrooms/dosage.htm

var det, det du oplevede?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved ikke om jeg vil beskrive det som et level 5 trip når jeg tænker tilbage på det, men du må også huske på at tråden blev oprettet i beruset tilstand! Ligegyldigt hvad, var det en del dybere end et level 3 trip - hvilket "level" det var, ved jeg sgu ikke rigtigt.

Men altså, tag min opfordring til jer eller lad vær - nu er den i hvert fald givet videre!

Mvh.

Mvh.

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
En anden ting.... husk at set & setting også spiller ind i forhold til rusintensiteten/-oplevelsen.

Set værende din mentale tilstand op til og under trippet, og setting værende alle externe stimuli, som omgrænser din rusoplevelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]