Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej allesammen.
I forbindelse med en aften jeg og en kammerat har gået og planlagt i lang tid, skal vi prøve de (forhåbningsfulde) fantastiske SN imorgen aften.
Problemet er bare at vi først skal ud at finde dem i morgen ved 16 tiden på fyn's marker:-)

Trippet skulle være planlagt til at starte ved ca 18 tiden.
Men så tænker jeg på hvordan fanden vi skal indtage dem 2 timer efter at de er blevet plukket? (Tænker på om man ikk' kan hurtig tørre dem i en ovn eller lign.? Evt. hvor mange grader og hvor lang tid?) - Eller om vi bare skal skylle dem under vandhanen og så bare æde dem friske? - Smager de ikke af Bræk sådan nogle?
Hvor mange/meget vi skal tage?
Hvor lang tid vare trippet ?
Om vi kan æde svampene før spisetid, spise noget aftensmad lige efter vi har gnasket dem og stadig få en god effekt? :-) Eller om vi skal faste flere timer før trippet - spise dem - og faste under trippet?
Hvad er en god dosis svampe i gram for os? (Muligvis nyplukkede og ikke tørre?)

Vi har tænkt os at tage sådan ca 20 stykker hver. Er dette alt for meget til to uerfarne begyndere som os - sådan at vi kommer ud på en lang rumrejse som ikke vil virke rar?

Glemte at sige at jeg vil gøre alt for ikke at skulle spise de friske svampe da jeg slet ikke kan lide selve konsistnsen og smagen af nogle som helst andre svampe i denne verden, så vil helst bare kunne tørre dem hurtigt hvis det kan lade sig gøre og så bare æde dem meget hurtigt uden så meget klam "svampe smag":-)

Hvad ville i foreslå os?
Skal helst bruge nogen svar inden i morgen aften:-)
På forhånd tusind tak for svarene:-)

Fortsat god dag/aften, Og tak for hjælpen :-)

Senest rettet af thisisright 01 okt 2009 23:05, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Æd dem friske, har aldrig smagt dem friske, men mange siger de smager betydeligt bedre.
3-5timer vil jeg sige.
Bare sørg for der er gået en time fra i sidst har spist inden i spiser dem, og så lad være med at æde noget før efter en halv times tid efter indtagelse.
Tør ikke sige noget om doserne på SN :)

Medlem
Brugeravatar

Wauw, det var fanme hurtigt svaret:-)
:rocking: Tusind tak

Medlem
Brugeravatar

Men kunnke godt bruge noget mer' info om doserne:-)
Smager de virkelig ikk helt forfærdeligt friske?
Og Skal de ikke tilberedes på nogen måde ( Skylles, etc.)?

Medlem
Brugeravatar

Med mindre du har fundet et sten sikkert sted, hvor SN gror, så skal du nok koncentrer dig om at finde dem i første omgang.

Her er en svampe doserings-regner. den kan sikker hjælpe dig:

http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator

Personligt ville jeg bare prøve mig frem. start småt, tag din tid og byg dig stille opad.

Medlem
Brugeravatar

det lyder alt sammen utrolig dårligt planlagt!

koncentrer jer først og fremmest om at finde svampene, og indentificere dem rigtigt. i kan ikke regne med bare at vade ud på en mark og finde en masse svampe på 2 timer, medmindre i kender et sted hvor de gror.

friske spids nøgenhat smager altså ikke så slemt, så man burde kunne klare at spise 5-10g. i skal ikke indtage svampe efter antal. brug en vægt som vejer ned til i hvert fald 0,1g hvis i skal veje tørrede. dosisangivelser kan i finde på http://www.erowid.com.

hvis du ikke kan li smagen af svampe så er det bedst at koge the på dem. hak de tørrede svampe og inddel dem i portioner, og lav theen individuelt. det kan betale sig at overhælde svampene med næsten kogende vand flere gange, for at få al psilocybinen ud.

jeg synes i skulle droppe ideen om at trippe i morgen. det hele virker ugennemtænkt og meget forhastet. man skal ikke kaste sig hovedkulds ud i sådan noget. giv tid. læs på emnet osv..

Medlem
Brugeravatar

Vi VED hvor de vokser og at det er DEM. Det er sikkert, så der er der ikke noget problem :-)
Skal de ikke skylles rigtig godt, kunne godt forestille mig der er rigtig mange bakterier på sådan nogle svampe.
Har også hørt et eller andet om at du skal sidde og gumle på en mundfuld i så lang tid som du kan, så det nermest bliver sådan en grød du sidder med i munden før du synker?
Er dette rigtigt? Kan vi ikk' bare kværne dem så hurtigt som mulig ned+
Jeg syntes da ikk' det er så dårligt planlagt, idet vi ved hvilken mark de vokser på og er 100 % SIKKER på at det er DEM.

:-)

Medlem
Brugeravatar

nå, jamen det skrev du jo ikke i starten. jeg plejer ikke at skylle dem, bare tørre dem. de aktive stoffer bliver optaget hurtigere gennem slimhinderne i munden. du vil også få bedre udbytte hvis du tygger på dem i 5-10 min inden du synker. det har at gøre med at de bliver findelt og overfladearealet bliver større -> bedre optagelse.

jeg synes i bør satse på en dosis mellem 5-8g friske, som førstegangsdosis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes også det her er elendigt planlagt, thisisright.

Du har planlagt at trippe med din kammerat, men du kender ikke rigtig noget til stoffet (dose, varighed, indtagelse osv) og gider først undersøge det dagen før trippet... Det er altså dårlig stil. Dårlig research i forhold til at du siger det har været planlagt længe.
Men ok, så længe i ikke overdriver og måler en meget lille dose af, som Booty-Lone skriver, så burde det gå... Men I skal fandme veje dem, ikke noget med at spise x antal svampe. Den holder simpelthen ikke i byretten.

Friske er de absolut ikke slemme; de smager lidt af jord. Jeg kan dog slet ikke døje dem når de er tørre... Men ja, tyg dem godt og grundigt i smadder før du synker dem, som Booty-Lone skriver.
Et trip varer ca. 4-6 timer, alt afhængig af dosen.
Og lad nu være med at spise flere svampe bare fordi det ikke virker indenfor en time... De kan altså tage røven godt og grundigt på jer, hvis I ikke respekterer dem.

Hvad er jeres erfaring med bevidsthedsudvidende stoffer?

En helt anden ting er, at jeg ikke ville spise SN friske. De gror på kreaturmarker så det er højst sandsynlig ikke de reneste og lækreste svampe I får med hjem. Det kan hjælpe at skylle dem, men chancen for at I bare smatter dem sammen eller ødelægger dem er til stede.
Jeg vil foreslå at tørre dem, knuse dem og drikke dem i en kop the. Kogende vand vil dræbe langt de fleste bakterier.
Desuden er der ALTID fandens mange latterlige orme i friske SN. De kravler alle ud af svampene når de tørrer, så det er endnu en grund til at jeg ikke vil spise dem friske.

Den lidt snerpede tone er ikke for at være en bitch, men fordi svampe altså ikke er legetøj...
Personligt synes jeg også I bør revurdere om I overhovedet skal trippe i aften, men det gør I jo sikkert uanset hvad, lader det til.

Medlem
Brugeravatar

Orme? Er det virkelig rigtigt?
Kan man ikke hurtig tørre SN på en eller anden måde Evt. i en ovn? Hvis ja, hvor mange grader og hvor lang tid så? Eller nogen der kender en anden metode?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Lad være med at tørre dem i ovnen - temperaturen er ikke til at styre. Hurtigste og bedste måde er med en varmluftstørrer, men siden I nok ikke har sådan en til rådighed, vil jeg tro, det er nemmest og hurtigst at lægge dem på køkkenrulle ovenpå radiatoren i et stykke tid.
Jeg vil nu tilslutte mig den brede skare, der mener, I ikke bør trippe, i hvert fald ikke i aften. Du lader ikke til at have styr på dit shit og synes generelt at have en meget underholdningspræget tilgang til stoffer, i.e. I vil ikke ha' en 'urar' rumrejse, det skal helst ikke smage grimt, osv.
Desuden vil jeg mene, førstegangsoplevelser har det bedst om dagen med sol og luft til at berolige gemytterne. Hvis det er et spørgsmål om, at det skal være i aften, fordi et par af jeres forældre ikke er hjemme, så glem det, man er ikke gammel nok til at trippe, hvis man skal gøre det i hemmelighed hjemme hos sin mor og far. Det er slet ikke befordrende for den gode oplevelse.
Hvis de alligevel skal være tørre, hvorfor samler i dem så ikke i dag og gemmer trippet til en anden god gang, så har I også tid til at forberede jer og opbygge spænding. Hastværk er lastværk, især når det kommer til psykedeliske stoffer.

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Er det egentlig helt umuligt at koge the på friske svampe?

Jeg har ikke prøvet at koge the på svampe før, men min erfaring er, at friske spids nøgenhat virker bedst.

Synes ikke du skal skylle svampene under vand, og tror sgu heller ikke det er en go idé at lyntørre dem i ovnen. De skal ligge på noget avis eller lignende, tørt og ved stuetemperatur.

Iøvrigt, pas generelt på med svampe - som en anden skriver, så kan de tage røven på jer, og det er vitterligt ikke særlig sjovt at ende i et horror-trip, fordi man på den ene eller anden måde har været for kæk, så vær for guds skyld varsomme, hvis i alligevel vælger at spise svampe i aften!

Medlem
Brugeravatar

Spids Nøgenhat burde være den mest potente svamp at tørre og lave the af, fordi den næsten udelukkende indeholder psilocybin og næsten ingen psilocin, som er et noget mere ustabilt molekyle, og muligvis også går til grunde ved kogetemperatur.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

thisisright skrev:
Kan man ikke hurtig tørre SN på en eller anden måde Evt. i en ovn? Hvis ja, hvor mange grader og hvor lang tid så? Eller nogen der kender en anden metode?

Ja, det er virkelig rigtigt.
Og de ser sådan ud:

Billede
Billede

Man kan godt koge the på friske svampe, men det virker lige så fint at gøre det med tørre.

Du kan godt lyntørre dem i en ovn. Sæt den ca. til 50-60 grader og kig jævnligt til dem...
Men det kan altså stadig ikke anbefales I går det i aften.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad så?
Blev det til noget, eller ventede I?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ingen idé!
Ariaji skrev:
thisisright skrev:

Og de ser sådan ud:

Billede
Billede

Man kan godt koge the på friske svampe, men det virker lige så fint at gøre det med tørre.

Du kan godt lyntørre dem i en ovn. Sæt den ca. til 50-60 grader og kig jævnligt til dem...

Gad vide hvordan de der orme har det, efter at ha' indtaget noget svamp? :P

"mmmm, fråderen - ej se, nu blev jeg gennemsigtig!"

Junior medlem
Brugeravatar

Hummuz skrev:
Ariaji skrev:
thisisright skrev:

Og de ser sådan ud:

Billede
Billede

Gad vide hvordan de der orme har det, efter at ha' indtaget noget svamp? :P

"mmmm, fråderen - ej se, nu blev jeg gennemsigtig!"

HAHAHAHAHA :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
Ariaji skrev:
thisisright skrev:

Og de ser sådan ud:

Billede
Billede

Er de der Orme giftige eller farlige på nogen måde ? Lavede et Sporeprint her forleden dag, og i det ene print var der ca 3-5 af de der orme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det korte svar: Nej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]