Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 04:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Okay så det er 8 dage siden jeg fik sat glassene "i gang" og det ser ikke ud som om der er sket noget.

Er det helt udelukket at sprøjte flere spore i glassene? Sporene vil komme fra samme papir som jeg brugte første gang, de har ligget i det samme destilliserede vand siden, kan det bruges?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg har også mine i destilleret vand det sker der ikk noget ved, men det må være fordi du gør det forkert prøv Piercers PF TEK guide. det kan måske også være at dine spore er for gamle, men det tror jeg ikk.

Dedikeret medlem

8 dage uden synlig vækst behøver ikke nødvendigvis at være en katastrofe. Hvilken temperatur står glasene ved?

Medlem

Ved mine glas gik der cirka ti dage før der var synlig vækst, nu gror de med lynets hast!

Junior medlem

Der sker sku stadig intet .. ingen tegn på mycelie overhovedet :(

To af glassene har fået lidt rød rarve (meget lidt, kan kun ses på meget tæt afstand) nogle steder, hvad kan det skyldes, er jeg fejlet fuldstændig?

Dedikeret medlem

13 dage uden vækst. Det begynder at lyde forkert. Med mindre dine glas står ved lav temperatur, så burde der være sket noget nu.
Kan du give nogle billeder af den røde farve du nævner? Det ville hjælpe en del.

Medlem
Brugeravatar

jeg er selv oppe på 14 uden noget nu, :'(, jeg holder mine ved 28,5 grader i en growbox.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg er selv oppe på 14 uden noget nu, :'(, jeg holder mine ved 28,5 grader i en growbox.

så må der være noget galt,tror du må gøre det om.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
2 uger er sgu lang tid, det tyder på at de sporer ikke er helt nye, hvis i ellers har fulgt den almindelige pf tek procedure. Hvis man ikke har puttet vildt mange ml ind per glas kan der næppe ske noget negativt ved at give glassene nogle flere sporer. For meget vand er guf for bakterier. Men hvis det var mig, og jeg ikke havde uendeligt mange sporer at lege med, ville jeg hellere starte et par nye glas og så forsikre mig 100% at proceduren er rigtig. Lad bare de andre glas stå en måneds tid endnu. Hvis det er alder, der er problemet, så kan det ske i er heldige. Jeg har ikke været så uheldig at skulle bruge gamle sporer, men jeg har da set et par growlogs hvor folk har ventet år og dag (næsten) på at nogle gamle sporer kom igang.

Hvis i er 100% sikre på at i har fulgt pf tek guiden korrekt, og ikke kogt sporerne, blandet dem med isopropylalkohol eller et eller andet andet ved et uheld, så kunne i jo i hvert fald snakke sammen og konstatere om det tilfældigvis forholder sig sådan at i har fået sporer det samme sted fra. Hvis ja, kunne det jo være forklaringen, selvom man selvfølgelig skal passe på med at beskylde en forhandler for snyd eller dårlige varer, særligt hvis man ikke før har dyrket svampe. Men hvis i alle har fået det samme sted fra, så er der vel en god sag for at i kunne prikke til dem.

Rød farve kan godt være en af de mugarter, det helst ikke skulle være, men det kan også være rust. Jeg havde en flydende kultur der blev helt okkerrød, og var lige ved at smide det ud, inden jeg konstaterede at det kom fra det hul jeg havde banket i jernlåget. Det var efter at have studeret glasset og konsulteret alskens mugcypædier i en time eller to. :-)

Junior medlem

Well nu har jeg i hvert fald givet alle glassene nogle ekstra spore .. altså, da jeg lagde glassene ind i skuffen gav jeg skuffen en masse rodalon, kan det have sneget sig ind i glassene og drabt sporene?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Så skal det godt nok have været en seriøs mængde rodalon du har brugt.. Men drop det i denne omgang, der er ikke grund til det. Brug rodalonen når du skal indsprøjte eller gøre rent, ellers ikke. Vermiculite filteret i toppen er rigeligt!

Knæk og bræk.

Junior medlem

We have contact! Jeg ser lidt hvidt i 3/4 af glassene. Shroo00ms here I COME! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]