Kaktus Klausen skrev:
Sporeopløsning kan holde sig ca. 1-2 mdr på køl og mørke.
Hæv din temp. til 28c igen så skal du se underværker i din casing, sænk igen til 20-22c når det er vokset igennem verm.
Alternativer til verm. : hø, klyner, pottemuld eller kokompost - der kan sikkert bruges alt mulig andet også. Det er desuden ret godt at blande knuste østersskalller eller calcium carbonat i dit mix.
Hvilken autoklave har du? (pic?)
det var ikke længe en opløsning kan holde sig. mon ikke det er muligt af nedfryse den istedet for...? de får jo frost i naturen...
hmm der er jo mycelie at se på toppen af min casing. er det ikke noget med at der må ikke være meget mycelie at se når dem skal ha lys, ellers vil den ikke pinne...? hvad med dunkningen er det udnørvendigt..?
ang topping, så har jeg ikke nogen gode erfaringer med med muld/spagnum, måske er det fordi jeg ikke har brugt en med en rigtig pH-værdi....
kompost indeholder jo næring hvilker ikke skulle være godt i toppingen men det er måske forskellig fra art til art.. tror jeg skal prøve det med muslingskaller i toppingen næstegang hvis der bliver en næste gang (er træt af at det ikke lykkes

) klyner ved ikke lige hvad er med tjekker jeg da lige
min autoclave........ hmm det var dog et mærkligt spørgsmål

men det er en Italiensk ÆTERNUM i rustfristål på ca 5L (fundet på genbrug til 25 kr

). har ikke lige et billede af den men tjek lige
http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... da%26lr%3D