Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 03:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Bergthora skrev:
Så vidt jeg har forstået er narkotika, mere end specifik betegnelse for nogle grene af downere, ting man kan bruge til at komme i narkose med. Det er dog senere gået over til at snare at være en bred betegnelse for stoffer, når det skal lyde flot i en politi rapport. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Du har faktisk ret, skønt det er lidt flydende: http://da.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Titel:
Dedikeret medlem

Bergthora skrev:
Så vidt jeg har forstået er narkotika, mere end specifik betegnelse for nogle grene af downere, ting man kan bruge til at komme i narkose med. Det er dog senere gået over til at snare at være en bred betegnelse for stoffer, når det skal lyde flot i en politi rapport. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Ja det skulle jeg også mene. :oops: :?:

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Bergthora

Ud-af-kroppen oplevelser eller det mere esoteriske begreb, astral projektioner er ikke nødvendigvis beslægtet med ego-død. Der er mange, der f.eks. oplever at "vågne" svævende over sig selv under dyb søvn.

Ego-død eller opløsningen af jeg'et er en meget kompleks affære, som der er mange meninger om. Fælles for de fleste historier jeg har hørt og læst om er det at folk på den ene eller den anden måde har følt deres eksistens sepereret fra deres jordiske jeg og derefter er "smeltet sammen" (i mangel af bedre ord) med en kosmisk energi, Gud, altet, whatever, der også defineres forskelligt alt efter hvem man spørger. - Det lyder ikke som om Whitethug har oplevet ego-død. Faktisk lyder det som en meget ikke-spirituel oplevelse, der egentlig mere end noget andet har skabt forvirring for Whitethug.

Hvis nogle har nogle beslægtede oplevelser de gerne vil dele som kom endelig med dem - Det ville være godt for tråden i stedet for disse træge indlæg om hvem der er for unge og hvem der ikke er. Vi er alle sammen startet et sted så kom ned fra jeres pidestaler folkens og fortæl manden om jeres ud-af-kroppen oplevelser. :)

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Spændende læsning om hvordan forskere kan inducere Ud-af-kroppen oplevelser på frivillige forsøgspersoner :)

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/08/070823141057.htm

Dr Ehrsson said: "This was a bizarre, fascinating experience for the participants -- it felt absolutely real for them and was not scary. Many of them giggled and said 'Wow, this is so weird!'" :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
@Andreas.

Det var ikke min mening at fasttømre "ud af kroppen oplevelser", som "egodød" fænomenet, jeg giver også et eksempel på en ud af kroppen oplevelse jeg har haft, hvilken på ingen måde var spirituel, men nærmere, som citeret af dig længere nede, "wierd".

At jeg drager denne parallel, var for at pegle mig længere ind på, om det kunne have været noget i den stil, som trådstarter havde oplevet, da jeg finder det svært, for alvor at læse noget direkte ud af hans begrænsede beskrivelse. Selve det mystiske og spirituelle aspekt, er noget jeg fortrækker at lade vær med at skrive om, da ord er meget mangelfulde, for at danne en fuld forståelse af, hvad der egentlig sker med en i en sådanne situation. Jeg håber du er enig med mig på dette punkt. Jeg vil såvidt, give dig ret i, at det ikke lyder, som nogen særlig spirituel oplevelse whitethug oplever, men jeg forbeholder mig i at dømme ud fra, hvad han allerede har beskrevet, og håber på en uddybning fra hans side. Jeg synes ikke man skal være for hurtig til at udelukke det.

Jeg ser frem til at læse linket du har lagt. Mange tak for det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]