Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 10:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Heysa

Ja jeg har oplevet en stigende besvær med at sove + en masse vrang forstilinger indenfor de sidste 2 måneder.

For ca 2 mdr siden stoppede jeg med at indtage nogen form for stoffer.

Inden da havde jeg levet på amfetamin+ lidt cola hver weekend i 3 måneder.

Jeg har ikke rørt kiks i over 5 måneder, og gør det aldrig igen.

Mit problem er at jeg nærmest for mig selv til at tro at jeg er ved at glide ud af livet når jeg skal sove, ligger og tænker over om jeg vågner igen hvis jeg falder i søvn, jeg har osse nærmest opbygget en forangst for at gå i seng (er bange for at opleve det inden jeg skal sove)

Har været hos min læge, men hun ville ikke give mig noget mod det, og hun mente at jeg måske var stresset.

Det jeg så ville høre om, var om der var nogen af jer der har oplevet det samme, eller noget i nærheden, som muligvis havde en løsning på hvad man kunne gøre for at få det bedre.

Altså både mig og min kæreste er sikker på det er noget psykisk, for håber da ikke der er noget fysisk galt med mig!

Undskylder for at det godt kan fremstå lidt rodet, men håber i kan forstå hvad jeg skriver.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har engang selv været bange for at sove om aftenen, dog ik pga. stoffer.. det var første gange jeg oplevede at jeg vågnede og ik ku bevæge min krop et stykke tid lige meget hvad jeg gjorde og så pludselig kom der en summen i kroppen og så ku jeg bevæge mig.. det kaldes vist hypnogonia eller sådan noget, men dengang fik jeg bildt mig selv ind at det var en ånd eller sådan noget der ville tage min krop :?

men efter noget tid fik jeg nok og tænkte (tag min krop hvis du kan) og slappede helt af... fandt så ud af at der ik skete noget..
mit råd til dig er følg strømmen og slap af.. det værste der ka ske er at du falder i søvn :wink:

Titel:
Tidligere holdmedlem

det er sjovt.......jeg tænker også altid "tag min krop hvis du kan" inden jeg lægger mig til at sove...........

Titel:
Dedikeret medlem

Har så været ude for at vågne midt om natten efter en "god" aften, også høre en høj tone, nærmest summende i mit hoved hvorefter jeg fik en rystetur.. lidt lissom når man ryster når man fryser, men bare 10 gange så kraftigt... Stod på 1 min og så forsvandt det for en stund...jeg lå så lidt og tænkte på hvad helvede der var sket, og så startede det så småt igen, dog kun 30 seks tid denne gang (selvom det føltes MEGET længere)..

Skal siges jeg slet ikke kunne bevæge mig, faktisk ret ubehageligt :( men kom op på benene anden gang, og fik noget vand i hovedet og lidt mad.. Er så det eneste jeg har oplevet når jeg har lagt mig til at sove, ud over de "normale" E/amf nedture

Titel:
Dedikeret medlem

hejhej... du har måske fanget dig en Mindre Sleep disorder... du kan
forsøge at rette den tilbage med melatonin indtagelse.

http://www.melatonin.com

kan købes over alt på nettet.. og er ganske lovligt,, det er det stof som din krop producere når det går op for dig det er mørkt. og fremkalder søvn.

hvis du har svært ved at sove, så læs evt. om søvn tekniker

søg efter "sleeping aid, sleep techniques" osv...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg siger mange tak for alle jeres svar og vil nu prøve det der Melatonin.

Endnu engang mange tak

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var hvad jeg fik af beskerd tilbage efter bestilling.

SÅ det er ikke lovligt i DK

Hello Jacob

Thank you for your order. However I am sorry that we are not able to fill it. Denmark does not allow Melatonin to be shipped into the country.

I have cancelled your order and voided the charge to your credit card.

I am sorry for any inconvenience that this may cause you. Please feel free to contact me if you have further questions.

Have a great day!

Crystal

<adresse slettet - folk finder nok adressen selv hvis de skal bruge det>

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeps.. danmark har en latterlig lov, der gør at rene aminosyrer er ulovlige, og ses som et ikke registreret lægemiddel.

Ellers en skam, da melatonin virker rigtigt godt, og giver en god naturlig søvn.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
For at skrive lidt mere om melatonin, det får dig ikke til at sove efter den første dag - og det er heller ikke en sovepille. Du kan dog få din døgnrytme iorden igen, jeg plejer at tage 3mg i en uges tid (ved 22-23 tiden hver aften), så bliver jeg trættere tidligere på aftenen efter det .... plus det virker rigtig godt på lucid dreaming :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nogen der ved hvor man kan få det så??

Titel:
Dedikeret medlem

du kan helt sikkert finde et firma det vil sende det ....

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeps.. bare find en europærisk forhandler... eller en som lover at sende det meget neutralt.. lidt nitte at få et brev fra toldvæsnet om at ens sager bliver sendt til destruktion.

eller endnu bedre.. find en hvor du kan betale med COD (efterkrav) så betaler du kun hvis det kommer igennem.

Titel:
Insane psychedelia user!

5-HTP kan også virke da det bliver omdannet til serotonin og videre til melatonin. Den aminosyrer der omtales at være ulovlig er tryptofan, men 5-HTP er ikke ulovligt og er det næste trin i omdannelsen af tryptofan til serotonin og derefter til melatonin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er to meget ubehagelige ting der kan ske når man skal til at sove, eller er ved at vågne op. Jeg har glemt de latinske betegnelser, men det kunne lyde som noget af det du har.

Jeg lider lejlighedsvis under begge, selvom jeg dog aldrigt har taget stærkere stimulanser end efedra, guarana og koffein. Det første er det der med at man "falder".. Fornemmelsen af at ens krop ryger lige lukt ned i et hul selvom man ligger på et solidt underlag, og det akkompagneres som regel af et voldsomt spjæt(hvilket forøvrigt er kroppens naturlige reaktion på at glide udover kanter, da man så køber lidt tid til at vågne og gribe fat i noget). Det andet er den svage narkoleptiske tilstand, der som regel kommer når man er ved at vågne - At man kommer til bevidsthed, men kan(som regel) ikke se noget eller også kan man stadigt se det man drømte om. Man ønsker at stå op, men opdager at man ikke kan røre en muskel(fordi man faktisk stadigt sover). I de rigtigt grelle tilfælde kan man også få åndedrætsbesvær. Der opstår gerne en masse forsøg på rysten og spjætten, hvilket føles lidt sjovt i den periode hvor man ikke rører sig overhovedet.

Jeg har prøvet at begrænse det ved ikke at være så længe oppe, og skære ned på min brug af stimulanser - Jeg har det stadigt, men ved ikke rigtigt hvad der ellers skulle virke. Er melatonin virkeligt det undermiddel det lader til at være?

/Tias.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Den aminosyrer der omtales at være ulovlig er tryptofan, men 5-HTP er ikke ulovligt

Det er forkert. 5-HTP er en aminosyre, og derfor ulovlig i Danmark. Et ekstrakt af planten Griffonia Simplicifolia indeholdende 20% 5-HTP er dog lovligt, og kan købes fra forskellige udenlandske webshops.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
har os selv prøvet at ha søvnbesvær det var dagen efter en aften med vennerne, havde det fint hele dagen men da jeg skulle sove var det nærmest som om at alt var "ondt" ligemeget hvor jeg kiggede hen så jeg ting som ikke burde være der, de var der dog ikke men min hjerne lavede et lille mind-fuck med mig og jeg blev nærmest revet med!
Når jeg lukkede mine øjne så jeg ting som var så slemme at jeg ikke turde at lukke dem.
Hørte lyde som trin på trappen og små stemmer som hviskede når jeg så hen mod mit fjernsyn som reflekterede tilbage havde jeg det som om at noget bevægede sig på mit værelse, jeg blev mere og mere angst og efter 3-4 timer må jeg vil bare ha døset hen det underlige med min tankegang var at hele mit form for angst anflad var baseret på ting som døde mennesker og spøgelser. ´dagen før var der os noget psykedelisk indenblandet(en sammenhæng?)
Næste aften var det hele væk og alt var som normalt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
slettet

Senest rettet af DyrMedBønner 27 jul 2006 15:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det tror jeg godt de kan, men stoffer kan være stærkt medvirkende til at fremprovokerer de tilstande, fordi man biokemisk bringes ud af balance, hvis man tager stoffer for tit. En god ting at gøre, for at komme over sin angst, er at overgive sig til det man er bange for. Som Confusion og Thujoin beskrev, at de tænkte " tag min krop hvis du kan", det standser angstens kædereaktion, fordi vi ender med at blive angst for angsten. Når vi overgiver os til vores død, falder kroppen til ro, fordi kampen er aflyst.

Et andet godt råd til god søvn er: Gå turer i skoven i mørket. Brug jeres nattesyn, og bliv tryg i mørket. Det har de to fordele, at det udmatter kroppen på en sund måde, samtidig med at sanserne får lov til at blive brugt.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

For meget computerspil hvilket føre til søvnmangel, kan jeg huske alt for godt fra min tid i 8-9 klasse i folkeskolen, er så en 2-3 år siden nu og spiller stort set aldrig mere.. Men dengang var spillet Counter-Strike også et hit, hvor jeg og en fra klassen fik mange nætter til at vare ud til engang kl 3-5 om morgenen, hvorefter man så næsten ikke kunne sove i tanken om at man skulle op kl 7 igen..
Over et længere forløb med disse sengetider endte jeg så med at desideret sove i skolen og efter skolen så jeg fik rykket min døgn-rytme MEGET voldsomt.. altså var oppe når jeg tog i skole, delvist i skolen, også hjem og sove til aftensmaden hvor man så ellers var ved at "vågne" op og klar til endnu en nats spillen... Dette liv fortsatte vel et par mdr. indtil jeg fik en samtale på skolen (hvor min lære først tilsyneladende havde opdaget jeg sov i timerne, efter 3-4 mdr!...) hvilket så resulterede i min far fik den ide at trække vores inet kl 22 hver aften.. Problemet var så min døgnrytme ikke vendte sig om lige på samme tid igen, idet man var vandt til at gå på shell kl 2-3 stykker om natten hvor alle aktiviteterne man normalt lavede, foregik!

Men har det på fornemmelsen mange "unge" folkeskole nørder (forstå det som i vil) den dag i dag hvor stort set alle har internet, sidder langt ud på natten og spiller dette spil, som også er ret så vanedannende :P

:roll:

Og til Hr. Madpilot, der spurgte efter hvad "insomia" var, betyder det søvnløshed/søvnbesvær i let oversættelse..

»søvnløshed - insomnia; sleeplessness.[/i]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lad os lige få det på plads - én gang for alle!

Rene aminosyrer (L-5-HTP / L-DOPA / Tryptofan / etc.) er fuldt lovlige at besidde i Danmark.

Det samme gælder Melatonin, DHEA, og andre nootropics.

Der hvor skoen trykker, er at det er ulovligt at sælge/bruge produkterne til menneskelig indtagelse, uden at sundhedsstyrelsen/lægemiddelstyrelsen har godkendt det, til det formål.

Hvis et produkt (f.eks. Melatonin / 5-HTP) bliver stoppet i tolden, og det er presset i piller, så er det et indirekte signal om at produktet er til menneskelig indtagelse, og derfor ikke lovligt.

I disse tilfælde, vil det i de fleste tilfælde blot blive konfiskeret, uden bøde eller andet ståhej.

Så skulle det vist være på plads... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]