Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 02:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg lider af stærke kroniske smerter og har derfor fået ordineret depotmorfin og almindelig morfin af min læge. Problemet er bare, at depotpillerne ikke virker i så lang tid som de burde og jeg bliver abstinent :cry: Det er VILDT ubehageligt!! Jeg må derfor tage dem hver 6 time i stedet for hver 8 time. Min krop har også vænnet sig til den ordinerede dose (80 mg dgl) og jeg skal op på 120 mg for ikke at blive abstinent. Jeg er åben omkring det her med min læge og han vil ikke rigtig øge mig, hvilket jeg godt kan forstå. Jeg overvejer at begynde på plaster i stedet, da min forbrænding af stoffer må være meget høj! Er det normalt, at kroppen forbrænder morfinen så hurtigt? Depotpillerne skulle jo i princippet vare i 12 timer og de virker 4-6 timer på mig :evil: Jeg var på plaster i en periode og da virkede de kun i 2 dage og ikke 3 som foreskrevet. Jeg havde ikke abstinent problemer med plasteret, men de var besværlige i forhold til at gå i bad og sole sig om sommeren. Derfor skiftede jeg til piller. Jeg er ikke psykisk afhængig, men min krop er godt nok blevet fysisk afhængig af det lort!! :P Jeg får simpelthen så hurtigt abstinenser!! Er der noget jeg kan gøre, har I nogle tips eller ideer? :hjerte: Jeg har været på morfin siden Januar 15 og man kan vel ikke leve et helt liv med at skulle være på morfin hele tiden?

Jeg har det svært ved at tage morfin, men grundet mine smerter, så er det svært at undvære :roll: Jeg ville helst stoppe, men så kommer jeg til at leve i et smertehelvede! Min læge og jeg har talt om en henvisning til smertecenter hvor de anvender cannabis i pilleform. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ingen dårlig ide at forsøge sig med Cannabis, det er der mange smertepatienter der har gavn af. Prøv evt. at melde dig til gruppen "Medicinsk Cannabis - We are in recovery" på facebook, der er der rigtigt mange der har erfaringer og viden om emnet. Hvis ikke du kan få en henvisning til den klinik du nævner, så kan du i stedet prøve at tage sagen i egen hånd, og selv skaffe noget Cannabis-olie som du kan indtage.

Hvad er det for en slags smerter? Nogle gange kan man godt gøre noget ved ting, selvom lægen ikke kender løsningen. Men det afhænger helt af årsagen til smerterne.

Junior medlem

Min sygehistorie er som en roman.. Kort, jeg lider af endometriose (underlivssmerter) og er blevet opereret tre gange. Der er kommet arvæv og mine nervebaner i underliv, bughule og tarme har taget skade. Derudover fik jeg konstateret addison (jeg producerer ikke stresshormonet kortisol) og jeg har også lavt stofskifte. Disse sygdomme giver mig smerter i led og muskler. Jeg har prøvet ALT indenfor den alternative verden og lagt en mindre formue for at få det bedre. Det er kun morfinen der kan tage mine smerter desværre. Jeg var indtil min addison diagnose nogenlunde velfungerende med job (jeg er sygeplejerske) men er nu sygemeldt og kommer nok aldrig i job igen. Min krop er blevet super sensitiv for det mindste stress. Så jeg er ret kompliceret hehe :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Endometriosis er sgu slem. Har en god veninde der også har kæmpet/kæmper med det. Det kom dog kun frem omkring menstruation. Der var heller ikke rigtigt noget der virkede for hende, udover at få børn. Og det er jo ikke noget man bare lige forsøger sig med.
Jeg ved at der har været mange amerikanske forsøg med cannabis som har virket, så det er dælme surt det ikke virker for dig.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Jeg fik det efter jeg fik børn. Jeg tror selv jeg fik det i forbindelse med et kejsersnit ved mit første barn. Så er der nok smuttet lidt livmoderslimhinde med ud i bughulen, som så fik sit eget liv :-/ Jeg har ikke prøvet cannabis endnu, måske skulke jeg prøve at få fat i noget cannabis olie. Det ville være lykken, at kunne trappe ud af morfinen og blive clean :-)

Men er der andre der har problemer med at kroppen forbrænder morfinen hurtigere end man burde? Er det bare mig der er unormal hvad dette angår? Jeg hader virkelig når jeg får abstinenser og bliver påmindet om hvor afhængig min krop er blevet :-(

Medlem

Geografisk sted: København
Hej

Lige for at besvar dit spørgsmål omkring tolerance

Det er forskelligt for person til person omkring forbræningen, prøv og slå first metabolisme op på Google så jeg sikker på du får det svar du søger.

Held og lykke med det hele

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]