Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 04:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har haft god glæde af hash igennem de sidste 10 år. Jeg har aldrig røget det, kun indtager oralt og vaporizet. Jeg har mere end en gang kommet til at tage for meget oralt hvilket har resulteret i nogle sære oplevelser og kan ikke rigtig anbefale det da det som regel ender med at jeg bare har lyst til at sove rusen ud. Jeg har aldrig haft seriøse dårlige oplevelser som følge af hash før for nyligt.

De sidste par gange jeg har vaporizet har jeg oplevet en pludselig reaktion hvor min puls stiger helt vildt, mit hjerte hamrer virkeligt, jeg får en ubehagelig disassocierende følelse med min krop, og i en form for panik for ligesom at verificere for mig selv at jeg har kontrollen begynder at gå rundt og gøre forskellige ting. Når jeg er i den tilstand er jeg som regel pænt smadret, træt og det ender med at jeg hopper i seng så hurtigt som muligt for at komme ud af den tilstand. Når så jeg lukker øjnene i har jeg flere tanker kørende på samme tid, har endda visuelle flash af billeder. Ville næsten ønske jeg kunne styre den sidste effekt, for det er virkelig kraftigt.

Spørgsmålet er så: hvad fanden er det der sker for mig i de her tilfælde? Det er sket for mig 3 gange ca. og jeg er lidt bekymret for at det måske er effekten af at have vaporizet for meget i for lang tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder lidt som en form for angst. Har du prøvet at læse Fanny's tråd 'den udefinerbar angst'?
Her er link
Jeg går ud fra at du har forsøgt dig med forskellige slags hash, fra forskellige dealere? Eller måske endda noget pot i stedet?
Og har du forsøgt at holde en pause, eller ryge mindre mængder?

Edit: Jeg har oplevet mange venner få det som du beskriver det, på både hash og psykedeliske stoffer, og i 90% af gangene har jeg kunne berolige dem ved sætte mig et sted hen med dem, hvor der ikke rigtigt forgår så meget omkring dem, for at berolige dem med at der ikke er noget farligt i det de oplever (f.eks. LSD/hash kan man ikke overdosere af, du dør ikke af at have en høj puls osv osv...).
Dernæst har jeg fået dem til at fokusere udelukkende på deres vejrtrækning rent mentalt, træk vejret dybt og langsomt ind, og pust tilsvarende ud igen. Hver gang en ny tanke dukker op, skal man bare erstatte den med (Træk vejret ind..... og ud..)
5 min. maks., så falder pulsen. Og som sagt har det i næsten alle tilfælde (inkl. mig selv) skabt en positiv spiral, der giver en, en form for kontrol over trippet igen, og derved fjerner angsten helt eller delvist..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
har haft den præcis samme oplevelse som dig, fik at vide at det var en slags panik angst. det bedste du kan gøre er at holde pause og start stille ud næste gang du prøver.

Junior medlem

Tak for svarene, tror det bliver til en lang pause i så fald. Er heldigvis ikke så psykisk afhængig af det (som nogle af mine venner).
Det sære er så at jeg kun har prøvet svampe (en 5-6 gange højst over 2-3 år) foruden hash og det er det. Ingen amf, coke, LSD eller noget andet (nogensinde).
Men ja, heldigvis var jeg i de 3 tilfælde i stand til at falde til ro og falde i søvn ved at lægge mig ned og styre vejrtrækningen.
Om ikke andet er jeg da så ikke i tvivl om hvordan angst føles - og med mine depressive tendenser var det bizart nok en næsten positiv følelse dagen efter at vide at det sagtens kunne blive værre.

Men ingen fed bliver lidt øv nu hvor det endelig er blevet godt vejr. Og er det ikke i maj der plejer at være fri hash demo?

Medlem

Det sære er så at jeg kun har prøvet svampe (en 5-6 gange højst over 2-3 år) foruden hash og det er det. Ingen amf, coke, LSD eller noget andet (nogensinde).

Det er faktisk ikke saa saert. Jeg begyndte at faa angst af hash selvom det var det eneste stof jeg havde proevet paa det tidspunkt, og mange har det paa samme maade. Jeg kan specielt nikke genkendende til: "jeg får en ubehagelig disassocierende følelse med min krop, og i en form for panik for ligesom at verificere for mig selv at jeg har kontrollen begynder at gå rundt og gøre forskellige ting".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Er det præcist det samme hash du har røget, eller kan være noget andet hash du har røget de gange?

Det kan skyldes at det hash du har røget har indenholdt mere THC end det du plejer at indtage.

Junior medlem

Er det præcist det samme hash du har røget, eller kan være noget andet hash du har røget de gange?

Det kan skyldes at det hash du har røget har indenholdt mere THC end det du plejer at indtage.

Yeah, jeg har selv tænkt at det kunne være balancen mellem THC og CBD der var lidt wacky.

Jeg køber igennem en af mine kammerater hvis udvalg er lidt skiftende men jeg er ret sikker på at jeg har prøvet denne type mere end en gang før. Hvis ikke jeg boede i lejlighed havde jeg selv forsøgt mig med at gro for jeg har stor interesse for både cannabis såvel som svampe (især fra et produktionsmæssigt synspunkt - måske fordi jeg har taget skade af at uddanne mig som mejerist :wink: ) i så fald ville jeg undgå skunk og gå efter en stamme med større mængder CBD (eller mindre THC).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har prøvet noget lignende det du beskriver mange gange, sidst var der en der havde købt noget meget stærkt skunk som jeg (tilfældigvis) kom til at ryge på mens vi arbejdede. Der fik jeg set rimelig vildt og gik og rydde op midt om natten og alt muligt mærkeligt. Kunne slet ikke koncentrer mig om det jeg skulle.

Men hvis jeg ryger det jeg selv plejer at ryge, får jeg det aldrig sådan

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Men ingen fed bliver lidt øv nu hvor det endelig er blevet godt vejr. Og er det ikke i maj der plejer at være fri hash demo?

Du missede den.. det var den 4. maj. :wink:
Men det lyder som en god ide med en pause. Husk på at hash ikke løber nogen vegne. Du kan altid vende tilbage til den, når du er mere klar og har fået oplevelsen på afstand. Problemet er ofte med hash, at folk overdriver brugen af den. Hav respekt for urten, så behandler den også dig ordenligt!

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Hav respekt for urten, så behandler den også dig ordenligt!

Det er så smukt, sandt og simpelt som det er sagt.

Har selv haft tilbøjelighed til at medicinere depressive sindstilstande med cannabis. Så kunne jeg købe mig 2 timers frihed på bekostning af en langsom gradvis forværring af min generelle tilstand - hvilket naturligvis så igen gjorde mit behov for den midlertidige skæve frihed større. En frihed der kun blev fladere og mindre tilfredsstillende joint for joint.
Ikke klogt.

Læs mig: http://paria-konservatisme.blogspot.dk/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]