Hmmm prøv og se hvad jeg skrev i den anden tråd om hash, det her lyder bekendt, well jeg paster her:
Citat:
ægget eller hønen, jeg fandt lidt tankevækkende ud af at THC øger koncentrationen af phenylethylamine i hjernen med en faktor fire og samtidig at underskud af phenylethylamine i hjernen normalt er forbundet med personer der har ADHD og depression. Men ADHD er først for nyligt ved at blive anerkendt som en ordinær diagnose og i danmark kendte man intet til den før i starten af 1990'erne. Det menes at 3-5% af befolkningen har ADHD, det er mest udbredt hos børn men ca 50% af dem har stadig symptomer som voksne i større eller mindre grad, alle disse mennesker havde det også før diagnosen blev anerkendt men havde ingen mulighed for behandling (125.000 danskere)
Jeg tror feks. en del af dem misbruger hash og selvmedicinerer med det fordi der var ikke andre ting til at hjælpe dem, det er jo ikke hashens skyld, tvært imod, og havde der ikke været hash havde de brugt det næst bedste. Hvis man endelig skal misbruge/selvmedicinere er hash heller ikke et af de værste stoffer, der er ikke mange alkoholikere der overlever 20 års misbrug, mens der er en del folk der ryger hash hver dag i mange år og stadig har en normal tilværelse, de har desuden svært ved at finde skader pga. THC, der ikke forsvinder igen ved ophørt brug, modsat alkohol
Man kan vel sige at hvis hash hjælper på ens sygdom (og ellers ikke har utilsigtede bivirkninger) så er det vel lige så godt som en pille lavet af kemikalier på en medicinfabrik der gør det samme. Noget tyder på at alle de personer der havde ADHD for mere end 5-10år siden kun havde valget mellem at bruge hash eller alkohol til at afhjælpe nogle af symptomerne eller leve et frustreret og deprimeret liv. En stor del af dem er voksne idag og specielt her kan det være meget svært at få stillet diagnosen hos ens læge da den ikke rigtig er anerkendt for voksne i danmark og danske læger ikke ved ret meget om den, jeg forstår godt hvorfor der er så mange hash rygere i DK
Jeg siger ikke at du nødvendigvis har ADHD eller ADD, men det er en da mulighed for meget af det du siger lyder bekendt
Hvor mange af følgende spørgsmål kan du svare ja til?
Jeg havde krudt i røven som barn
Jeg har svært ved at koncentrere mig i længere tid af gangen om en opgave
jeg er impulsiv
jeg har svært ved at følge en fast døgnrytme
jeg sover uroligt om natten
jeg har svært ved at tage mig sammen til at lave mit skolearbejde til tiden
jeg er ofte rastløs
Min lægmands diagnose siger du har en svagt nedsat norepinephrine receptor densitet i venstre hjernehalvdel, samt et lidt for lavt indhold af phenylethylamine og dopamin i hjernen

Det BadGer siger er sandt, det kommer snigende, man ryger lidt oftere mærker ingen forandring, man skubber den lidt mere og ryger hver dag og til sidst er det svært at stoppe og imens ændrer hashen stille og rolig din personlighed, så langsomt at du aldrig selv rigtig finder ud af det før du er lidt langt ude. Nogle kan styre det fint hele deres liv men vær meget opmærksom, der er også mange der ikke kan og er røget i på den måde du måske er igang med