Mjeelllloo

Omhandlende emnet at tage med en kammerat om forbrug/misbrug.
Eftersom jeg selv har røget meget, næsten hverdag den sidste måned bestemte jeg mig for at holde en pause. Dette er noget jeg har valgt pga. de kommende eksamener jeg skal op i, her i 3g.
Jeg oplevede i fredags, i byen at jeg vil tiltalt af en fra min klasse omkring mit forbrug. Jeg var i byen og personen kom hen til mig og sagde "stop med at ryge hash, du bliver skør" eller noget i den stil. Eftersom jeg ikke havde røget i noget tid og fordi det er en person jeg aldrig snakker med, vagte det en del vrede i mig.
Det er konfrontere folk omkring hash, skal gøres ordenligt hvis det skal virke. I mit tilfælde havde jeg allerede hold pause i noget tid og jeg fik absolut intet ud af den klamme kommentar. jeg fik ikke engang lyst til at overveje min situration eftersom jeg ikke engang snakker med personen der sagde det til mig, hun havde bare set mig ryge og skulle lige føle sig hellig. Mest af alt fik jeg mest lyst til at fortælle hende at hun ikke skulle drikke øl, da det ville gøre hende mere fed end hun i forvejen er.
Så hvis du skal gøre det, så snak ordenligt til personen ellers får det bare en negativ konsekvens. Snak lidt om hvad du føler og hør hans eller hendes synspunkter.
Held og lykke samt mange hilsner