Peakeye skrev:
men undskyld, hvordan har man kunne skrive alle de SSP-foldere osv, og alt det propaganda man har kunne få afvide i årenes løb med hvor skadeligt dit og dat er - især ecstasy/mdma osv - hvordan har de kunne tage den konklussion hvis der engentlig ikke er blevet forsket særlig meget i det.
Hvad får dig til at tro, der ikke er det? En pubmed søgning på MDMA giver over 2500 hits og over 10 er nye publikationer på vej. Hvis du søger lidt på sitet vil du se, at nogle af de publikationer, som Sundhedsstyrelsen baserer deres kampagner på, er dårlig forskning. Forsøgene hænger simpelthen ikke sammen med konklusionerne. Jeg mener, yeti har skrevet en god dementi somewhere.
Peakeye skrev:
og hvorfor skulle den her test være bedre - og hvis den blir - hvem siger så at nogen ikke går ind og siger at "sådan må man ikke skrive, fordi det kan opfordre folk til at tage det, når det ikke er mere skadeligt" - så der bliver lavet lidt om, så vi i realiteten ikke kan bruge denne undersøgelse alligevel?
Det sker sjældent, at en publikation giver ophav til et nyt paradigme. Som regel kan man nøjes med at modificere det gamle. Det har ikke noget at gøre med at det er bedre end den ældre forskning. Hele problemstillingen som artiklen behandler samt konklusionen skal ses i lyset af tidligere forskning. Og der er altså ikke nogen som siger, at man ikke må skrive, at MDMA er mindre skadeligt end hidtil troet, hvis det er det som dataen påviser, men det kan være svært at få noget publiceret hvis det er for kontroversielt.
Jeg er sikker på at future har noget mere specifikt at tilføje, så lad mig ikke stjæle rampelyset mere.