kattepik skrev:
Får man nogensinde nok?
En af mine venner fik nok for 14 dage siden og holdt en rygepause i 14 dage. Han røg helt sikkert hver evig eneste dag inden. Jeg tror ikke så meget han blev træt af selve hashen, men mere træt af at hashen ikke virkede som den plejede. Han blev simpelthen ikke rigtig ordentlig høj længere, og det blev mere røg for at undgå abstinenser med irritabilitet, aggressioner og søvnbesvær.
kattepik skrev:
Hvis man hver søndag prøver på at lade være med at ryge, men alligevel kommer til at ryge, måske ikke mandag, men så tirsdag eller onsdag eller torsdag, gang på gang - sådan er der desværre nogen der har det - så er der jo noget galt.
Tja, rent teknisk er man afhængig når man udviser den adfærd.
kattepik skrev:
Min logik siger mig, at jo mere du ryger, jo sværre bliver det at stoppe. Men jeg har set og hørt fra folk, at det er nemmere at stoppe når man har røget virkelig virkelig meget.
Det kommer nok an på ens temperament. Hvis man ikke ryger særligt meget, så føles rusen stadig fed, men til gengæld vil man nærmest ikke blive plaget af abstinenser. Ryger du meget har du nok ikke så meget af selve kærligheden til rusen tilbage, til gengæld får du slag af abstinenserne.
kattepik skrev:
tror i at strategien minimum 10g om dagen, indtil du har fået nok, ville virke?
måske skal nogen virkelig mærke konsekvenserne før de kan realisere deres stop? Måske skal der flere bivirkninger til, end bare følelsen af at have skuffe sig selv?
Jeg tror ikke strategien er alment anvendelig. Det er noget mærkelig noget med afhængighed (om det er hash, sukker eller lakridser) - for det kræver en psykologisk indstilling hos den afhængige at gøre noget ved det. Der skal være et eller andet, der vækker ens harme. Noget der siger "nu er det FANDME nok". Slankekure og afvænning ville være piece of cake hvis nogen kunne sælge "motivation for en femmer" på dåse.