Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg spiste lidt over 1 gram standard hash, røg ca. et kvart gram af den samme kvali og røg så en del pot af dårlig kvali i fredags. 6 timer efter jeg havde spist hashen og skulle sove, begyndte jeg at ryste og kunne ikke stoppe af mig selv og det kom og gik så, og da jeg vågnede var jeg stadig rigtig skæv så jeg tog hjem og sov, men da jeg vågnede var jeg stadig lidt skæv, her var det lørdag aften. Søndag var jeg heller ikke helt mig selv, og er det heller ikke helt i dag (mandag). Det er ikke så slemt, jeg er bare mere glad og frisk, men har lidt svært ved at koncentrere mig og falder meget i staver.

Er der nogen af jer der har prøvet det før?
Ved i hvad det skyldes?

Chanders.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det bliver jo desværre i kroppen i noget tid. Det er bare eftervirkninger du oplever, desværre helt normalt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har også selv oplevet det et par gange efter en aften med masser af røg. Når du har intaget så meget THC tror jeg også at det er ganske sandsynligt at det kan mærkes flere dage efter. Tror ikke det er noget du skal være bange for, men hvis det afholder dig fra at komme igennem din dag som normalt, burde du måske lige holde en pause.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: århus
mm.. jeg røg 10 pinde i fredags ( : O jeg ved det godt.. vi havde taget ghb - tror at det er derfor, jeg kunne tåle så meget?) og det skal altså lige siges, jeg er 1,55 og vejer omkring de 45 kg. men anyway; jeg er stadig skæv..! eller, sådan føles det i hvert fald.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Chanders skrev:

Ja da.. havde du regnet med at effekten ville være pist væk dagen efter eller hvad :P?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hør Suspekt - Dagen Efter :)

Den hører jeg altid når jeg er bagskæv.. så ved man at man ikke er den eneste junkie der har det skidt bagefter ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Chanders skrev:
Ved i hvad det skyldes?

Jeg har ikke prøvet det i helt samme styrke som du har, men det er vist rimelig almindeligt - især hvis man virkelig har givet den en skalle. Der er mange ting, der påvirker hash-tømmermændene:

- Dårligere søvn (man sover, men ikke så effektivt). Jeg har oplevet både at føle mig "ulden og distræt" på ca. samme måde som efter en god omgang skunk dagen før, som når jeg laver tricket med at sove kun 3-4 timer en nat.

- Receptorer måske lidt i shok efter overdosis'en. Jeg tror ikke, at dette egentlig er videnskabelig bevist, men jeg vil anse det som sandsynligt at store nok doser på hjernen godt kan give nogen eftervirkninger som en mere kontrollabel rus ikke giver.

- Stadig uforbrændt (ikke-metaboliseret) THC dagen derpå

Det skal ikke undre mig, om det hash du spiste i virkeligheden først begyndte at virke ret sent og derfor er det, der sendte dig helt ud i rysteturen/overdosen. Min fornemmelse er i hvert fald, at mange grumme bagskæverter ofte har involveret spist hash (Klaus Tuxen har en klassisk kommentar i sin film om potchai på http://www.tv00.dk/ - noget med at være blæst en 3 dage efter lidt for mange kopper te).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nogle gange når jeg har ædt noget kage indeholdende hamp, har der gået utrolig lang tid før effekten kom...

En enkelt gang tog det 11 timer før trippet kom, og der varede så i 7 timer (rimelig stor dosis)

Ved ikke hvorfor at der nogen gange går så lang tid, men har kun oplevet det når jeg har ædt hamp. Med en kop guldkakao tager det omkring ½-1 time så flyver jeg ;)

Cannabis er et meget sjovt stof som er meget afhængig af omgivelser og virkningen bliver påvirket i flere retninger af flere forskellige ting

F.eks. så er den første joint på dagen ALTID den bedste, den næste bliver lidt mere stener, det psykoaktive forsvinder delvist, og bliver kun ligeså godt efter man har sovet. Ved at ryge en joint, vente til effekten er væk, og så sove 1 time eller 2, og så ryge en til, får man næsten samme effekt igen...

Effekten kan også forlænges hvis du suger en ORDENTLIG mængde på bong, og enten frivilligt eller ufrivilligt falder i søvn. Efter måske 8-9 timer efter, når man er vågen, oplever jeg en tilstand der ikke er så HAMMERlam, men en stille og rolig skævert, det jeg plejer at kalde bong-hjerne, som normalt hvis du bare har røget ustyrlige mængder dagen før :lol:. Det føles som om man har røget en joint, og man kan stadigvæk føle det i kroppen meget stærkere end hvis effekten var forsvundet mens man var vågen...

De fysiske symptomer (på mig) er sløvhed, let eufori, hang til søde sager ;) humørløftning og den karakteristiske følelse af at ens hår og hovedbund sover

Ret svært at forklare, men rigtigt er det

Jeg bliver utrolig påvirket af cannabis, og det hænger måske sammen med min psykiske påvirkning af trippet, hvor jeg efter at have eksperimenteret med cannabis mange gange alene har fundet div. metoder til at booste trippet...

Med høje doser alene på bong, slappe fuldstændig af i kroppen og styre tankerne hen på noget bestemt som jeg ikke lige kan skrive ned på kort tid, kan jeg booste trippet hver gang i sådan grad at euforien overstiger en halv-lavdosis E uden dog at ligne det trip

Jeg fornemmer også efter at have Aliaarhus's rapporter om cannabis, at han nogengange oplever noget lign. med stærk eufori og "kilden" i hele kroppen. Han skriver også at cannabis påvirker ham voldsomt, og kan opleve svage halluer og specielt CEV's som er meget kraftige og detaljerede...

Det er min overbevisning at nogen bliver voldsomt påvirket af cannabis, og opnår et trip der overgår de flestes

Nu bevægede jeg mig vist lidt væk fra topic :)

Men tilbage igen: Det kan være at din kombination af div. indtagelser, generelle psykiske tilstand og omgivelser har lavet en slags symbiose med cannabis'en, og givet dig en forlænget påvirkelse. Hvem ved, men det er i hvertfald spændende

Cannabis indeholder så mange ansigter og forskellige påvirkninger at hvert trip for mig ikke er det samme, og gør det til mit yndlingsstof nummer 1 :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Tak for de mange gode svar.. Det er vist gået væk nu, tror jeg hehe.

I har nok ret, jeg havde vist spist lidt rigeligt, og det var sgu lidt uhyggeligt ikke at kunne kontrollere sine bevægelser hehe..

Det er sgu første gang jeg rigtig har værdsat min normale psyke, jeg kan sgu alligevel godt li' mig selv og min psyke og være mig selv 100% hehe..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Chanders skrev:
Det er sgu første gang jeg rigtig har værdsat min normale psyke, jeg kan sgu alligevel godt li' mig selv og min psyke og være mig selv 100% hehe..

Sådan har jeg det også.. vær eneste gang jeg har været blæst og haft det mega dårligt, er man lykkelig for at få lortet ud af kroppen igen. Det er først dér man virkelig finder ud af, hvor godt man egentlig har det normalt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Gjorde et lille forsøg i går, lavede en bunke potcorn, med 2g af eb's 27...

Jeg er stadigvæk ret ristet, men effekten kom så også lidt sent (3 timer efter, ca. kl. 23)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved spisning af hash forbrænder man jo ikke en masse THC ved selve forbrændingen af jointen/bonghovedet. Så man får mere THC, omend det så optages langsommere og mere spredt ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]