Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 09:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Hvor tit indtager du Amfetamin
Aldrig 38%  38%  [ 65 ]
Sjældent nogle få gange om året 31%  31%  [ 54 ]
Et par gange om måneden 16%  16%  [ 27 ]
1 dag om ugen 5%  5%  [ 8 ]
2 dage om ugen 4%  4%  [ 7 ]
3 dage om ugen 1%  1%  [ 1 ]
3 dage om ugen eller flere, det svinger meget 6%  6%  [ 10 ]
Afgivne stemmer : 172
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
Hvor tit indtager du amfetamin? Er det et forbrug eller et misbrug der er i gang?
Jeg har den seneste tid gået og spekuleret over om mit ”forbrug” er blevet for stort, tankerne er især kommet i gang efter flere kammerater uafhængigt af hinanden, har sagt til mig at jeg nok burde slappe lidt af. Når jeg ser tilbage på de sidste 2år, kan jeg godt se der er sket meget. Jeg er gået fra at kunne gå på en normal druk tur med venner som intet har med stoffer at gøre, til at jeg i dag ikke skal have mere end et par genstande før jeg føler jeg skal have et par streger for ikke at blive fuld og ikke have styr på hvad jeg laver. Men stille og roligt begyndte jeg at skubbe de gamle venner væk og begyndte oftere at tage til fester med nye ”ligesindede” venner som også tager stoffer, denne ændring skete stille og roligt over en periode på ca 1år.
Med de nye venner accelererede forbruget også, fra i starten at feste lørdag-søndag eller fredag-lørdag, så blev det til at jeg startede fredag (nogle gange torsdag) og tog til fest fredag, og når den sluttede (hvis den sluttede) så fortsatte jeg videre til en anden fest lørdag, og endte så hjemme engang i løbet af søndagen.
Efter sådan en weekend, hvor det selvfølgelig ikke kun er amf der er blevet indtaget så kan man jo umuligt fungere normalt i skole, eller for den sags skyld arbejde. Så fra kun at tage det i weekenden, er jeg nået til et punkt hvor jeg i perioder kan finde på at tage en streg om morgenen, inden skole eller arbejde for at motivere mig selv hvis jeg er træt eller har været til ”fest” dagen før. Hvis du har læst helt her til i min post, vil du også vide at det jo overhovedet ikke kan fungere sådan som jeg har kørt det sidste stykke tid. Men hvor mange herinde har det egentlig som mig? Kom frem anonyme speedfreaks og smid en ærlig stemme.

mvh Bassemand

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ville ihvertfald holde igen med forbruget. hvis jeg var dig. Fortsætter du sådan med at rive alle de streger op i næsen kan du godt se frem til en alvorlig nedtur med depression og evt. psykose. Første skridt på vejen er at bryde med dit narko-slæng og få taget kontakt med nogle af dine mere fornuftige venner og så kontakt din læge så han kan støtte dig og evt. hjælpe dig med den uundgåelige nedtur du ramler ind i.

Jeg synes det er flot at du kommer frem med det, for første skridt på vejen, er at erkende at man har et problem, og at man er nået til et punkt, hvor det har taget overhånd. Jeg tror godt du selv kan mærke, at det ikke blot handler om at kunne fyre den af til fest, men mere om at fest og amf er blevet noget der hænger sammen og det derfor er blevet vane. Spørg dig selv, om du ville kunne lade vær med at tage noget i en weekend, og hvis du mener du kan, bevis det for dig selv ved at lade vær. Hvis du ikke kan, så er det du har brug for hjælp.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har faktisk stået i lidt den samme situation, jeg har dog altid begrænset mit forbrug til weekenderne, det har altid været en regel jeg har holdt overfor mig selv. I en perioder på mellem 6-8 måneder tog jeg amf hver weekend, og gerne en del andre ting, men amfen var min klart foretrukne. Hver weekend var én lang fest, og amfen var med hver gang. Jeg festede mere eller mindre med den samme gruppe mennesker hver gang, hvor et sådan forbrug ikke var helt usædvanligt. Efter hver weekend, gik der altid 1-3 dage før man var ovenpå igen, hvor man trak sig igennem arbejde den første halvdel af ugen, hvorefter man gik i gang med at planlægge festplanen for næste weekend.

Kan huske den første weekend hvor jeg ikke fik noget, der skete ikke rigtig noget den weekend, og kendte ikke lige nogen der havde noget den weekend, så det blev nogle rastløse aftener med lidt rolig druk. Fra den weekend er forbruget kun dalet, til at jeg helst undgår amf den dag idag. Man kan sagtens feste hele natten, uden amf.. det er bare først gået op for mig efter noget tid. Det der egentlig har fået mig til stort set at holde mig fra amfen, er at man har det så frygtelig meget bedre dagen efter. At man kan tage hjem fra en fest og sove, og få noget ud af dagen derpå.. det er simpelthen så meget federe end at skulle komme sent hjem, ligge og vende og dreje sig i et desperat forsøg på at få lidt hvile, og være bombet dagen efter.

Jeg vil på det kraftigste råde dig til at tage en slapper, og ligge det på hylden et par måneder. Der er ikke nogen tvivl om det vil være svært de første par weekender, men det er en lille sejr når man kan holde sig fra det. At man så har det super meget bedre øger kun lysten til at holde sig fra det. Det er simpelthen bare et spørgsmål om at bryde en vane, vil mene det fysiske overskud og velbehag man oplever efter et amf-binge-stop er motivation nok til at holde sig fra det.

Held og lykke, håber du for din egen skyld prøver at holde lidt igen. Du er allerede formand for Lammekonsortiet, ingen grund til at bevise det længere! ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har ikke indtaget amf i over 3½ år nu... Så jeg er supermand :D

Titel:
Har også prøvet det.. Er efterhånden ved at være tre års tid siden, men der gik det sq også "godt"... Jeg lavede ikk en skid til hverdag så der var jo god tid til det.. dvs. Sådan ca når det var ved hånden... :) Gider ikk komme med en længere historie om min nok ret normale tur, men kan da kort fortælle at det resulterede i jeg tabte ca 30 kg på 4-5 månder og mistede næsten alle mine nære venner (Som jo på det tidspunkt var skiftet ud med folk der tog narko)
Fuckede forholdet til mine svigerforældre godt og grundigt op, for til sidst at miste min kæreste helt... (Vi er forlovet idag, men svigerforældrene knurrer stadig.. :D :D )

Jeg syntes ihvertfald at du skal pakke dit amfetamin misbrug væk hurtigst muligt og være ærlig om det så du kan hjælp til at komme godt ud af det (Man kan sq lige så godt snige sig uden om nedturen :) )

/Hygge!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har også haft min tur, både op og ned. For snart 2½-3 år siden havde jeg været på amf (weekend) konstant i næsten 3 år. Til sidst blev det også til engang imellem i hverdagen og det var egentlig ret smart, når man skulle i skole, fordi man jo kunne snakke med hele tiden. Men Det endte med at jeg ikke kunne passe min skole. Jeg flyttede, fik oparbejdet mig en stor gæld, og til sidst var det amf hver anden dag. Til sidst endte det med at jeg tog til lægen og fortalte ham om de selvmordstanker jeg havde, at jeg konstant følte mig som en taber. At der ikke var nogen grund til at kæmpe for noget.

Mit råd er: stop med at bruge amf. Hvis du vil have en amf-lign. virkning, så få fat i noget ritalin... :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
xun skrev:
Mit råd er: stop med at bruge amf. Hvis du vil have en amf-lign. virkning, så få fat i noget ritalin... :D

Hvad skulle man få ud af at begynde med ritalin i stedet for amfetamin?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Ritalin er ikke skadeligt på samme måde som amfetamin. Kig selv på foreskellene, på erowid.org som eks.

http://www.superlaugh.com/1/behappy.htm :D :D :D

Titel:
been there done that

rykkede speed alt for tit i alt for lang tid, vi snakker 1½-2 år, og jeg kan kun sige at det er en forbandet dårlig vane, speed er sjovt, desværre - men det er osse noget værre lort når alt kommer til alt.

Jeg vil da håbe at du kan få stoppet dit fald inden at det er for sent.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Vil lige sige pænt goddag til alle på forummet til at starte med da det jo er mit første indlæg.

Jeg har en enkelt gang fået foræret noget amph som jeg kan konstatere var noget rigtig godt speed efter at have læst tråden: Fakta om Amfetamin.

Jeg kunne til min egen forbløffelse gemme det i et godt stykke tid men bukkede under en mandag morgen. Jeg fik et superfedt trip og har siden meget tit haft lyst til at få fat i noget mere.

Det var første gang jeg tog noget speed og nok heller ikke den sidste.
Jeg har haft en lille "engel" på min skulder som hviskede at det klogeste var ikke at snorte mere af det, fordi jeg fik det så forbandet godt. Allermest af alt har det stof udaf de 5 jeg har prøvet været det der har gevet mig den kraftigste trang til at tage det igen.

Held & lykke med at opnå et forbrug du selv kan acceptere og som ikke f.ucker din hverdag (for meget) Bassemand.

Titel:
Medlem

I de perioder hvor jeg har noget kan jeg godt tage det hver weekend i en måned eller to, men når jeg så ikke har mere er det ikke noget problem for mig. For omkring 2-3 måneder siden tog jeg amf mindst én gang hver weekend i en måned eller to, men har ikke taget noget den sidste 1½ måneds tid.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tager faktisk aldrig amfetamin. Det hænder højst et gang eller to om året, at jeg bliver grebet af stemningen og tager en streg, men ellers har jeg indset, at amf er noget lort, som ikke er bivirkningerne værd - og slet ikke i forhold til et dejligt pulver som cola. :D Dét kan jeg til gengæld godt fucke min økonomi lidt op med... Men jeg har da også taget en helvedes masse amf i et par år, før jeg satte foden i jorden, og det kan være rigtig svært at komme ud af, hvis man bliver træt af det til sidst... Men det med, at du har det med at vælge de andre venner fra og gå mere og mere amok med stofferne, det er vel et generelt problem, som kunne ske med ethvert stof. Man bliver som regel kun vildere og vildere med stofferne... Sådan har jeg i hvert fald selv erfaret det. :lol: Men hvorfor gider du tage amf hele tiden? Bivirkningerne må da være forfærdelig trættende og deprimerende... Hvorfor lige amf?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

...

Senest rettet af wEstzIde 02 apr 2008 06:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Indtil for 3-4 uger siden havde jeg ikke prøvet amf...

Så skulle der lige ske noget, og jeg fik endelig fat i en der kunne skaffe noget. (hvilket var svært for mig før da alle jeg kender der sniffer indtager cola)

Men ville jo gerne prøve det... Så blev det ½g. Så købte jeg to lidt senere på ugen. Det blev nuppet over en weekend der egentligt ikke var noget gang i, amfen var det der fik den weekend til at være noget.
Om onsdagen købte jeg så 5g til. De blev så snuset og bombet sådan lidt hist og her.

Jeg blev egentligt skuffet, da jeg prøvede det første gang. Og anden og tredje. Rusen var kedelig, jeg kunne ikke rigtig mærke noget. Noget skod gadeamf med den velkendte konsistens af marcipan. :S

Stinker af gadeamf, smager ikke godt, river i næsen og slår ligeså hårdt som bagepulver... Næsten ;)

Jeg fik så fat på en anden, som havde meget bedre. Det var de 5g. Ham har jeg købt af siden, nu har jeg rundet de 10g amf på ik særlig lang tid. For sjov tog vi lidt i hverdagene, og vi kunne selvf. ikke sove. Så måtte der lidt mere ned næste morgen for at klare work, og det går jo ikke.

Sidste weekend sov jeg ikke fra kl. 6 fredag morgen, til kl. 18 tirsdag, grundet 5g amf, og samtidig modtog jeg min pakke fra http://www.getyourdrugsfrombent.com indeholdende 100caps Ephedra Super caps samt guarana ekstrakt.

Det begyndte jeg også lige at lege lidt med, og undersøge hvad det var. Også i hverdagene, for efedrinen peppede mig voldsomt op sammen med et massivt tjaldforbrug grundet årets høst, lige nu sidder jeg med alt for meget efedrin, guarana, tjald, nikotin i kroppen, har totalt lyst til amf, men skal lade være. Har igen ikke sovet siden kl. 05 denne gang fredag morgen, købte 3g fredag.
Smuttede op og kiggede på nye lokaler til en lille rygerklub, røg en helvedes masse pinde, og tog lidt af amfen... Meget lad os hellere sige det. Det var faktisk næsten væk, jeg kom hjem sent her i fredags, eller lørdag var det, og stenede TV hele natten.
Kl. 5 om morgenen ringede en af mine gamle klassekamerater til mig og spurgte om jeg kunne sove, næææ. Det kunne de heller ikke. De havde været på Rebæk Bodega hele natten, havde tyllet øl og bombet ninjamel i store mængder (ca. 5g)

Tog så hjem til dem ca. 17 kilometer væk. Var så skæv i kraniet at jeg missede den bus jeg havde tænkt mig at ta, tænkte ik på at togene kørte, men blev så lidt sur over at den næste først kørte om tre kvarter pga det var lørdag morgen.

Skod, jeg tog en taxi, og måtte aflevere den nette sum af 204kr og en hel del tålmodighed, for FUCK han var provokerende ham undskyld udtrykket "perker" der kørte den. Han var sådan set flink nok, og jeg havde snakkeren på, så vi snakkede, men jeg var lige ved at fyre ham en til sidst, han sagde noget dumt...

Kom derover, og vi gik i gang med at tage livet af 10g god ryger.

3 personer, tre sofaer, en HEL del amf, joints, kæderygning af smøger, efedrin, guarana samt et par grønne, så stenede vi for vildt, indtil kl. 12. Så smuttede jeg hjemaf, efter at have købt 1g til. :S

Endte med at jeg bombede det og nu synes jeg godt at jeg vil sove...

På meget meget kort tid har jeg gået fra ikke at have prøvet amf, til at være totalt glad for det.

Så pas på derude, jeg trapper voldsomt ned, men sidst jeg gjorde det (med tjald) var Nytårsaften, og jeg holdt det i 4-5 måneder. Så Nytår igen, det er først nu jeg begynder at mærke at det belaster mig. Det er det ikke værd, men jeg kan da tænke nogenlunde klart...

Eller det vil vise sig hvis eég ikke kan forstå hvad fanden det er jeg har skrevet her i dag nu

Amf er noget shit, du bliver så fucking rastløs, nærmest modsat hash. De to første gange jeg prøvede amf kunne jeg ikke rigtig mærke noget, men blandet med hash, så fik jeg fart på, nu nupper jeg ikk feta uden noget ryge-ost, get it ? ;)

Derudover kan man ikke sove, noget som er rigtig skod... Elsker at kunne sove

Jeg ville 1000% hellere have cola, men det er så fucking dyrt, men også godt det samme, ellers ville jeg være på cola hele tiden :?

Edit: Dog får jeg ikke tudefjæs på, men det kan måske have noget at gøre med hashen og div. andre ting jeg fylder mig med ?

/Undskyld sproget, er rimelig blæst på alt :S

Take care outthere, tror jeg vil ryge mig en joint :twisted: :roll:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Xp3rt skrev:

Sidste weekend sov jeg ikke fra kl. 6 fredag morgen, til kl. 18 tirsdag, grundet 5g amf

Jeg vil råde dig til at trappe kraftigt ned, eller bedre: helt droppe amfetaminen da det virker som om du har svært ved at styre det. Med den fart du har på, holder du ikke længe...
At være vågen i 4½ døgn er temmelig usundt, og bliver du ved, kører du dig selv ned i et helvede.

Pas på dig selv.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Fanny skrev:
Xp3rt skrev:

Sidste weekend sov jeg ikke fra kl. 6 fredag morgen, til kl. 18 tirsdag, grundet 5g amf

Jeg vil råde dig til at trappe kraftigt ned, eller bedre: helt droppe amfetaminen da det virker som om du har svært ved at styre det. Med den fart du har på, holder du ikke længe...
At være vågen i 4½ døgn er temmelig usundt, og bliver du ved, kører du dig selv ned i et helvede.

Pas på dig selv.

Hilsen Fanny

Bare rolig... Det er ikke fordi jeg er ved at komme ud i et misbrug på den måde, ville bare lige prøve grænserne af og se hvad stoffet dur til...

Derudover så skal du ikke regne med de mængder som jeg skriver, da det er noget skod gade-amf som de fleste har svært ved at mærke hvis du indånder ½g og der sker først noget når du kommer op på ½-1,5g pr. 3-4 time

Køber sku heller ikke noget mere i et godt stykke tid, synes ikke det er særlig spændende i forhold til coke. Havde også et forbrug af coke på et tidspunkt, utrolig dyrt, og utrolig vanedannende. Coke var simpelthen en nødvendighed (stod på 2 uger, omkring weekend) og nåede da også at være psykisk afhængig, men har aldrig haft problemer med at stoppe med et forbrug af noget som helst.

Når jeg bestemmer mig for noget, så gør jeg det, og holder det. Men hvis jeg tilgengæld ikke vil, så kan jeg heller ikke. Psyken er det vigtigste indenfor behandling af misbrug. Hvis hjernen ikke vil, kan kroppen det heller ikke

Jeg har en stærk psyke, og derfor er jeg ikke bange for at afprøve stoffer på andre måder, i andre situationer end fest, for at teste uden forstyrrelser hvad det egentligt er som det stof indeholder.
Kan man ikke rigtig gøre på In med 1 mia. mennesker omkring en

At jeg har kørt mig selv hårdt er jeg klar over... Og søvnen indhentede mig også... Sov rigtig længe, og fik sovet godt ud...

Amf er for mig et rimelig skodstof. Rusen er flad, du bliver frisk, rastløs og kan ikke sove, men giver mig ikke noget som andre stoffer. Hash giver mig noget, ændrer min person, giver mig nogle værktøjer til at forstå verden på en anden måde, ændre mine synspunkter og se verden fra andres øjne til at indse mine fejl og mangler, og hvad jeg skal gøre bedre

Giver mig større opfattelse og forståelse til at forstå verden og samfundet omkring mig.
Elsker at sidde godt blæst ud på tjald og meditere, bare lade tankerne drøne på langfart. Kan gøres i toget, med musik i ørerne, til afdelingsmøde på arbejdet ;) , eller andre steder hvor du lige trænger til en tur ind i filosofiens verden

Selvf. er amf heller ikke sådan et stof, men en stimulans ligesom coke, men i forhold til coke foreksempel som IMO giver en rigtig nice stilet rus...

Der er også så mange bivirkninger at det ikke var noget jeg ville bruge på den måde...

Selvf. er det nice at kunne være vågen når man vil, men det trækker voldsomt på ens krop og sind, det er nødvendigt at sove

Det er jo heller ikke sådan at jeg startede med ½g, så 2 og 3 og 5 og 7 og 10 og 20 ;)

Det var bare lige et godt tilbud, og hvad fanden... Skod var det :lol:

Nok et af de dårligste køb jeg har gjort i lang tid

Ah ik helt. Købte en familiepizza til mig selv kl. fuck (115,-), ville lige ryge en pind, og faldt i søvn. Vågnede 14 timer efter og ville helst ikke se til pizzaen, tror den var blevet et paradis for bakterier :S

Men tak for tippet Fanny... Jeg har allerede bestemt mig, jeg stopper med at ryge tjald i hverdagene, og vil kun ryge til weekender, fester eller specielle lejligheder.

Coke skal kun når der virkelig er noget at fejre, f.eks. Nytårsaften

Amf hvis jeg skal i byen og drikke, men meget sjældent... Drikker næsten ikke mere. Gjorde jeg dog for nogle år siden.

E har jeg ikke prøvet særlig meget, men det skal jeg helt sikkert afprøve næste år. Højst 1 gang om måneden. Har aldrig været rigtig blæst endnu, kun ret blæst :twisted:

Salvia skal jeg 100% eksperimentere mere med... Det er et sygt stof, men skal der også gå lang tid med... Har stadigvæk noget tilbage

Svampe skal jeg prøve hvis dem jeg har i køleren ellers er gode (30g cubensis, se min tråd omhandlende mugne shrooms)

Ephedra skal bruges til fest som amf,

og guarana sammen med ephedra og øl

Så trapper voldsomt ned

Så du behøver ikke at være bekymret ;)

/Xp3rt

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Xp3rt@> Godt, du lyder til at have styr på det. Jeg er selv en eksperimenterende sjæl, der godt vil vide på egen krop hvad et stof gør ved en :wink: . Jeg hæftede mig nu heller ikke så meget ved dine doser, men mere på hvor lang tid du holdt dig vågen. Jeg tror at det at afholde sig fra søvn i flere dage (du var oppe på 4½ dag!)godt kan gøre en temmelig mærkelig, og være mere skadelig end selve stoffet.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg har valgt at sige et par gange om året, har gjort det engang i år, og det er første gang i år jeg gør det, ellers holder jeg mig til cola og mmmmmmdma

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
2-3 gange om året.

Vil til hver en tid, foretrække amfetamin, fremfor kokain. Er nok blandt de få med den holdning, men jeg er ikke alene.

Edit: Eller er jeg? :P

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Sjældent - måske en gang hver 3-4. måned. Foretrækker også til hver en tid amfetamin over coke - bliver alt for selvglad på cola.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]