Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Uh naar jeg laeser om alle folks daarlige oplevelser med cola, priser jeg mig selv lykkelig over at jeg heldigvis aldrig selv har haft det problem. Siden slutningen af sidste aars sommerferie var der godt tryk paa kedlerne, men da jeg foelte og kunne se jeg havde taget 2 uger i traek, holdt jeg en pause, som for mig forekom naturlig, paa en 2-3 maaneder :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Bare lad være med det... Et halvt gram kokain af gangen lyder som en dosis man godt kunne komme galt afsted med i længden!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
@ dex/astral/fanny:

Egoet hedder jo på dansk Jeg, og det synes jeg er et ord, der rammer hvad jeg mener egoet er, ret godt. Jeg tror at egoet er essentielt for at vi overhovedet kan fungere som mennesker, da det er det der, som sagt, trækker grænsen imellem vores sind, og resten af verden.

Når i taler om at i har følt/føler jer hævet over andre mennesker, kan jeg godt genkende hvad i siger, jeg bruger bare et andet ord når jeg visualiserer det i mit hoved. Nemlig Adskilt. Vi behøver jo ikke nødvendigvis være højere/lavere end andre mennesker, bare fordi vi ikke ER dem, vi er blot anderledes, eller adskilt fra dem. Separate entiteter.

Derfor tror jeg ikke det er en god idé at efterstræbe total og permanent ego-død. Det meste menneskelig lidelse kommer, som sagt, nok af folk der med for stort ego føler sig for adskilt fra resten af verden. De kan ikke kommunikere deres ønsker videre på en sådan facon, at de bliver gjort forståelige, og samtidig bærer den vægt i deres ord, der gør at deres ønsker bliver opfyldt. Dette fører til frustration, vold og død. Altså lidelse. Dette kan man få perspektiv på gennem meditation/tripning/whatever, og det kan hjælpe en til at gøre ens ego mindre, og dermed følelsen af separation fra resten af verden mindre.

På den anden side, hvis der ingen grænse er mellem dig og resten af verden, hvis der ikke er noget Dig, noget der siger, at det her er altså mig, det er her jeg er i verden, og resten af det, der er udenom er ikke mig, så ville det umuliggøre at efterfølge egne drømme/ønsker/begær, hvilket umiddelbart kan være til nytte, da det nemmer vejen igennem livet, men på længere sigt vil man ende med at flyde igennem livet uden mål og retning, da der ikke er noget jeg ved "rorpinden".

Håber det giver mening, flame mig pls hvis det ikke gør.

*EDIT*
Jeg bliver lige gjort opmærksom på, at det er en tudsegammel tråd det her, ved ik hva fanden der sker. Diskussionen er død.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Helt enig Log. Jeg skrev jo netop også at egoet var vigtigt at have og at vi ikke kan tåle at miste det helt. Det har bare godt af, at blive skåret lidt ned engang i mellem. Der er situationer hvor egoet har godt af at lære, at det vinder mere ved at give slip, til fordel for følelsen af at hænge sammen med resten af verden.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jamen er vi mennesker ikke dejlige! :)

Vi er splittet lidt i to nature, ligesom kentauren, vi har noget høj kulturelt og noget dyrisk!

Lad os nu sige at den mere Dyriske side repræsenterede Egoet dvs: Erobre territorie, find hun køn og slås med andre hanner...

Men det høj kulturelle er at vi kan leve i fred og fordragelighed og lære at give slip, måske eventuelt med diverse hjælpe midler efter en velfortjent arbejde, ekstasen efter slæbet giver beløning for sine mål og gerninger, det kan være med til at gi en det rette drive i den rette retning og samtidig give en status over ens liv

Et støre overblik om man vil

Nogen gør det ofte andre mindre ofte, alt efter behov, for mig at se er det en naturlig form for terapi langt bedre end så meget andet

Men jeg synes ihvertfald som et minimum at at det skal suppleres med meditation

Mvh Astral

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]