Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 05:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Det mærkeligste er og fange sig selv i og lyve over for sig selv og se tilbage og finde ud af hvor længe tilstanden har stået på.
Sommetider er det en aha oplevelse andre gange kæmpe nedtur ... Kender i det?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Ars Moriendi skrev:
Puttes skrev:

"Og jeg plejer også at sige, at man ikke er sindssyg, så længe man selv ved at man har et problem."

Ars Moriendi skrev:
Iøvrigt er man ikke psykotisk fordi man hører en indre stemme - så længe du ved at det er dig selv! Bare lige for at få styr på begreberne.

Nu er det ikke fordi, jeg vil spille hverken klogere eller mere professionel på området end jer, men alligevel tror jeg ikke, det er mig, der ikke har styr på begreberne.
I WHO`s ICD-10, som man anvender til at kategoriserer psykiske lidelser i Danmark, finder man under de diagnostiske kriterier for skizofrene første rangs symptomer bl.a. begrebet "tanke-hørlighed" og det er sandsynligvis ret tæt på det emne, vi er inde på her.
Jeg påstår ikke, jeg har nogle svar i denne meget komplekse sammenhæng, men det er ikke så enkelt som det fremstilles ovenfor.

Titel:
Junior medlem

Det følgende er taget fra:
http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&id=109

Schneiders første rangs symptomer (SFR)
Schneider var en tysk psykiater, der beskrev nogle særligt alvorlige symptomer, som gav et fingerpeg om specielt svært sygdomsbillede, disse symptomer omfatter:

Tankehørlighed, man kan faktisk høre sine tanker i hovedet.

Tankeekko, ens tanker runger i hovedet som et ekko.

Primær vrangforestilling, man har en falsk forestilling, der ikke kan korrigeres.

Kommenterende stemmer man hører andre tale om en og kommentere en selv.

Omtalende stemmer, man hører stemmer, der omtaler en.

Tanketransmission, man kan sende sine tanker eller modtage andres tanker.

Influensfænomener, man bliver påvirket af ydre ting, f. eks. tanketyveri, tankepåførsel, udefra kommende styring af følelser og bevægelser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Alle har vel en indre stemme, og da THC forstærker sanseindtryk kan jeg da ikke se noget mærkeligt i at ens stemme (tankerne) bliver mere klare

Jeg har fra jeg var lille været vant til at stave ved at lukke øjnene og se ordet for mig. Den effekt bliver forstærket af THC så jeg simpelt beskrevet ser mine tanker som en indre film når jeg lukker øjnene.

Det er hashens semi-psykedeliske der slår igennem. Det er da heller ikke nogen hemmelighed at psykedelika i rette doser, kan fremkalde nogle lettere psykotiske effekter under rusen

Titel:
Medlem

Smukke Pige:

Alle mennesker er mere eller mindre psykotiske, det svinger selvfølgelig meget, hvornår en minipsykose starter og slutter osv, men stort set alle har psykotiske træk.

Dét, at jeg vil bede for de mindre oplyste, åndeligt underudviklede, personlighedsundertrykte mennesker, spiller egentlig ikke så meget på den energi som er blevet kendt som Gud ect. men mere på bare at sende gode tanker, energier osv kort sagt (næste)kærlighed til dem. Al det med beviseligt og ikke-beviseligt er uholdbart, det kan diskuteres i en uendelighed, der er dog flere forfattere og store tænkere som har gode bud og argumenter for at energien Gud findes.

Jeg tror mest på den findes i os selv og i hele vores verden og milieu, alt er alt, folk er bare for egocentrerede og materielle til at opdage eller føle den, udover når forelskelse kommer ind i deres liv, eller når der sker andre gode ting. En af grundene til dette er at vi er blevet adskilt fra naturen og har skabt vores egen, i hvert fald i Vesten. Men det er åbenbart det offer som skal bringes for at vi alle kan leve som konger, selv de "fattige" som ikke engang gider at leve og drikker, junker, ryger og spiser sig selv ihjel kan leve sådan, hvis de selv vil.

Energien balanceres hele tiden og derved sker der noget dårligt for én og noget godt for en anden, og her kan jeg så begynde at skrive om karma, nemesis og den slags, men orker det ikke, hehe.
Men husk, at vær god, det er den eneste måde andre og verden bliver god på. At diverse banker, firmaer og alt for mange forkerte interesser hjælper ikke på balancen i energien. Men det kan der komme... Hvis vi vil det!

Skriv og spørg hvis jeg ikke fik forklaret mig ordentligt ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]