Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 05:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

ligger tit og får en masse rigtig fede ideer men glemmer dem altid dagen efter. det med at sidde og lo foran skærmen kender jeg alt for godt hehe, det er vel også det man kalder en god gammeldags stener? 8)

Titel:
Junior medlem

Måske kunne man indtale tankerne på bånd

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Holmes skrev:
Måske kunne man indtale tankerne på bånd

Nej det virker ikke. Der kommer IMO ligesom et stop i tankerne hvis man prøver at skrive dem ned/indtale dem

Men jo, man kan godt indtale idéerne, så er de lidt nemmere at huske dagen efter.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg plejer at tage nogle stikord på de fede tanker, og så skrive dem lidt mere ud når rusen tager af, virker udemærket imo.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tit er det ikke så meget idéerne, men hvordan jeg kommer frem til den konklusion at sådan er det og det. Som om man kan multitaske med flere tråde af tanker på samme tid, med en i fokus og de andre i cachen klar til levering. Tit kommer der vidt forskellige tanker ind over. Svært at forklare, men effekten er skide god til at løse mysterier i verden. Samme effekt bruger jeg når jeg undersøger et IT-relateret problem hvor der er mange faktorer der spiller ind. Der er cannabis i rette mængder imo utrolig godt til at udelukke ting der ingen relevans har og eventuelle løsninger kan blive efterprøvet

Love that way of thinking. Hvis cannabis ikke havde den effekt, og smagte dårligt ville jeg ikke ryge det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Har også prøvet at skrive det ned, men det er ligesom om jeg kun kan fokusere på én ting hehe..

Men det sker en gang imellem, at jeg skriver noget ned, hvis det altså er PISSE fedt (vågner en gang imellem også op med nogle underlige sætninger/idéer/tegninger o.l, hvor der kun kan grines af, hvor skæv man har været, og ikke andet).

Titel:
Junior medlem

Det, der er vigtigt for mig med denne tråd, er at få et indtryk af hvor mange, der oplever det med at lytte pasivt til egne tanker, når de har røget.
Grunden til det er vigtigt for mig er, at rigtigt mange "almindelige" mennesker og læger klart opfatter det som begyndende psykose, men hvis det er noget de fleste, der ryger oplever, kan man vel godt betragte det som et ikke alarmerende symptom.
Jeg vil også gerne høre fra dem der ikke oplever dette fænomen.
Kunne man evt lave en afstemning om emnet.

Har du oplevet at lytte pasivt til en indre stemme, når du er skæv? Ja/Nej

Titel: ...
Junior medlem
Brugeravatar

Har selv det på samme måde,men har haft det så længe jeg kan huske og ikke kun når jeg har røget...til tider er det da træls hvis man gerne vil sove eller noget men ville ikke give det væk for noget i verdenen for den stemme jeg høre i mig selv giver mig rigtig mange svar på ting jeg gerne vil have besvaret...og de spørgsmål er typisk noget med livet at gøre, ting som hvad jeg egentlig laver i denne verden eller hvorfor folk er som de er. jeg ser det lidt som en gave hvor andre måske sys man er lidt af en freak hvis man tænker som jeg...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg har helt af gjort hørt den/dem der var flere - skal nokj komme med en ordenlig beskrivelse senere - self har opvæksten også noget og gøre med det - har jeg i hvert fald analyseret mig frem til.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Holmes skrev:

Ja, ikke just noget jeg syntes var sjov eller spændene.

Titel:
Medlem

Tænk også på at grønt er et stof af bland andet revolutionistiske proportioner. Det frigører mange tanker, især nye (ehh, ja, hehe). Tænk hvis hele lille skræmte familien DK røg green, de ville alle sammen blive så paranoide, fordi de kan fornemme verden omkring dem er forkert, vi sover dog i en varm seng, spiser når vi er sultne osv, men stadig, der er noget galt. Der mangler åndelighed. Tænk blot på hvor mange flere psykiske syge der er kommet de seneste årtier.

Hvis man overdriver/misbruger stoffet, får det selvfølgelig bivirkninger hvis man er disponibel for den slags, det kan fx være genetisk eller socialt arveligt, altså det milieu man er opvokset eller er i, og så ved at ryge meget udløser man fx skizofreni.
Man kan også blive endnu mere neurotisk, paranoid og psykotisk fordi samfundet ikke er bygget til at være skæv, det var den gamle indianer-lejr, men der er ikke så gode vibrationer fra en kold cementmur som fra en læderdug, og så kommer neuroserne som fører angst, let depression, hvor man kan begynde at få OCD (tvangstanker) i håb om at få det bedre. Man kan få socialfobi, hvor man ikke kan finde initiativ til særlig meget andet end at ryge, stene og ryge. Bare sidde derhjemme og lave ingenting...

Alle disse "resultater" er kommet af en grund, og hvis man ikke bryder sig om dem, så stop med piben, alkohol og det hele, for bare fordi det er socialt acceptabelt der hvor du hænger ud, betyder det ikke nødvendigvis det er den rigtige vej. Få det lidt på afstand og lyt til dit indre, din krop osv. Det med den sociale afhængighed ses tydeligt i samfundet. Drankerne hænger med deres ligemænd, og tjaldere hænger helst med folk som ryger en gang imellem eller hele tiden. Poptøser er sammen med andre piger som elsker Gucci, penge, Kanal 4, ENVY 3 dage om ugen osv. Og det er dét man skal ud over, hvis man vil kunne passe lidt på sig selv, og ikke mindst ens MEDmennesker, for hvis én kommer ud af fx et dagligt flergrams-misbrugs, så kan han/hun hjælpe vennerne ud. For nogle folk tror de ikke ved hvad der godt og ikke godt for dem!
Jeg mener ikke at det er forkert at ryge en gang imellem, det stimulerer, men slap af med det. For dit og verdens eget bedste.

Alle bortset fra hårde sociopater, har en indre stemme, en fornuftens stemme som taler det godes sag, det gode for dig. Nogle mener det er ens åndelige guide eller skytsengel om man vil, som taler til én. Det er meget muligt! Og en da en rar tanke :)
Har selv haft nogle fantastiske åndelige oplevelser, som har overbevist mig om der er flere dimensioner end blot dem vi kan se og ænse med de 5 sanser. Der er så også andre hvis ego overtager fornuftens stemme, såsom fx sociopater, eller andre mere milde eksempler... Jer beder jeg for.

Der er mange som har røget i mange og ikke mener de har ændret sig. Tillykke med det. De har dog nok ændret sig i hvert fald en smule, som følge af den grønne. Om det er til det bedre, skal jeg lade folk om at bedømme selv, I ved selv hvad der er bedst for jer, hvad enten I tror det eller ej, føl efter og du skal mærke!

Husk på, hæng ikke i fortiden, dvæl ikke i fremtiden, men hvil i nuet. Det er det eneste tidspunkt der findes, og det er NU!

Dedikeret medlem

Forestil dig at nuet er spændt op i det kraftfelt , som eksistere mellem fortid og fremtid. De primære drivkrafter er undgå og opnå (behag og ubehag) fysisk såvel som psykisk.
Hjernens styrings system - frontallapperne er delvist sat ud af spil, du lever i en verden styret af udefra kommen impulser - dine reaktioner er automatiske som reflekser bare med det tvist at de uden egentligt grund kan være modsat (kontrær) dvs at du reagere mod egen vilje eller overbevidsning - den almindelig acceptable opførsel i samfundet.

Jeg glæder mig til et møde det såkaldte nu - de gange jeg er tættest på at træde ind i virkeligheden er i nærdøds situationer. Der var en overgang hvor det bare gav et sus, men sidst jeg var rigtig tæt på blev jeg faktisk en smule bange og ikke kun på staklen vejne - ham jeg var ved og køre frontalt ind under en syg overhaling, men såmænd også lidt på egne vejne.

Jeg er bare bange for at jeg aldrig kommer til at møde nu ikke i det her liv i hvert fald - fysisk smerte burde kunne holde hjernen fast i virkeligheden, men nej.
Psykisk smerte er et undgå område - fysisk smerte kan bruges til at undgå psykisk smerte, og bliver derved til en flugtvej.

Nuet er muligt og finde via mindfullness meditation, men undgå/opnå strukturen får mgi til at lade være med at opsøge dette tomrum, da der ofte er psykisk smerte forbunden hermed.

Det lyder rimeligt negativt men måske er jeg på vej ind i en ny depression - det er svært og se meningen med livet, når jeg egentlig ikke havde regnet med at blive 30 - hvilket gjorde at jeg ikke havde sat mig langsigtede mål - har stadigt ikke rigtig nogen - ude over et enkelt som er at overleve hunden - når han dør er der kun kaos tilbage og jeg vil sprede mine vinger forlade denne kolde og døde planet som guden nemisis tjener.

Jeg er så træt af menneskets falskhed - jeg tror desværre at du bliver

"Der er så også andre hvis ego overtager fornuftens stemme, såsom fx sociopater, eller andre mere milde eksempler... Jer beder jeg for. "
Skrev Kong_Koger

nød til at bede for hovedeparten af jordens befolkning - og bønnen er ikke til andet end røg, kaffe og erstatning for animalsk protein.
Hvis der nogensinde har været en gud så har Hollywood drænet og opslugt hans sjæl.
Ellers en smuk tanke, nå jeg vil ud og være destruktiv - dele min smerte med andre - god søndag.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i den mørke skov
Xpert skrev:
Tankemylderet er imo rigtigt underholdende på THC. Som om flere tanker er i en. Bliver mere kreativ i tankegangen og nyder at tænke livet igennem, hvordan ting virker, hvordan menneskekroppen virker, sidde og tænke over livet, andre mennesker, kommunikation og teknik og udtænke nye teorier omkring alle de emner som jeg interesserer mig for

Men det er altid mig der styrer tankerne, eller, jeg lader dem ihvertfald flyde frit.

IMO er det en af de bedste ting ved rusen at sidde alene og tænke. Tænke tænkte tænke

Holy shit hehe har det på fuldtstændig samme måde...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Panico skrev:
Xpert skrev:
Tankemylderet er imo rigtigt underholdende på THC. Som om flere tanker er i en. Bliver mere kreativ i tankegangen og nyder at tænke livet igennem, hvordan ting virker, hvordan menneskekroppen virker, sidde og tænke over livet, andre mennesker, kommunikation og teknik og udtænke nye teorier omkring alle de emner som jeg interesserer mig for

Men det er altid mig der styrer tankerne, eller, jeg lader dem ihvertfald flyde frit.

IMO er det en af de bedste ting ved rusen at sidde alene og tænke. Tænke tænkte tænke

Holy shit hehe har det på fuldtstændig samme måde...

:yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Holmes skrev:

hmm jeg lytter til min indre stemme selv når jeg ikke har røget ... psykose?!
Og hva så.. jeg glad for den..!
har dog også flere symptomer ... men har lært at leve med dem .. nemt var det ikke det tog et par år...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

SOlbaer skrev:
hmm jeg lytter til min indre stemme selv når jeg ikke har røget ... psykose?!
Og hva så.. jeg glad for den..!
har dog også flere symptomer ... men har lært at leve med dem .. nemt var det ikke det tog et par år...

Hvad er det for nogen symptomer?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er tusindvis af tanker, billeder osv., der farer gennem hovedet på alle mennesker hver dag, uden at de lægger mærke til det. At man begynder at registrere det er et tegn på øget selvindsigt, men man risikerer samtidig at blive så forvirret at man mister forstanden...

Efter min mening er det bedst at lade tankerne flyve. La vær med at prøve på at kontrollere dem. Det er ikke tankerne der er noget galt med, men angsten for at de ikke kan kontroleres eller ens behov for at vurdere dem som værende gode eller dårlige.

Hvis du forsøger at styre tanker med tanker, så bliver det først fucked - det kender jeg alt til. Hvis du ikke kan styre, så iagttag. Der er stor læring at hente om de mere skjulte sider af dig selv.

Iøvrigt er man ikke psykotisk fordi man hører en indre stemme - så længe du ved at det er dig selv! Bare lige for at få styr på begreberne.

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Hvis du forsøger at styre tanker med tanker, så bliver det først fucked - det kender jeg alt til. Hvis du ikke kan styre, så iagttag. Der er stor læring at hente om de mere skjulte sider af dig selv.

Den tanke har jeg også vendt et par gange. Min version lyder bare mere ala, "jo mere du prøver at ændre på dit indre, jo værre bliver det at være dig selv", "jo flere drømme/illutioner du skaber i dit hoved, jo større tab oplever du når du indser at drømmende er urealistiske og umulige".

Kort sagt, skal man ikke lave om på sin indre personlighed. For det bliver til sidst en kamp mod alle odds.

Ars Moriendi skrev:
Iøvrigt er man ikke psykotisk fordi man hører en indre stemme - så længe du ved at det er dig selv! Bare lige for at få styr på begreberne.

Og jeg plejer også at sige, at man ikke er sindssyg, så længe man selv ved at man har et problem.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Puttes skrev:

"Og jeg plejer også at sige, at man ikke er sindssyg, så længe man selv ved at man har et problem."

Helt enig. Det er erkendelsen det handler om. Neurotikere har derimod ofte fin erkendelse, men bliver netop fanget i deres eget tankespind. Grænsepsykotiske har tit en fin erkendelse, når de ikke er "ude i tovene". I gerningsøjeblikket svigter erkendelsen derimod ofte totalt, men det er selvfølgelig en helt anden snak.

For alle gælder det, at læring foregår ved erfaring. Erfaring baseres på genkendelse.

Genkendelsen er nøglen!!!

Puttes: Vi lyder sgu meget enige. Jeg tror også man har et kerneselv, og det er ikke det der er fucked. Det er alle rollerne og tilpasningerne. derfor gælder det om at blive bevidst om dem. Jung sagde at selvet er den der står i midten og betragter rollerne, spillet, tankerne, følelserne osv. den er jeg helt med på. Klog mand.

Badblindboy: Får du hjælp?

Titel:
Dedikeret medlem

Tja jeg har et par rigtige venner mere kan jeg vel ikke forlange - derudover har jeg tilknyttet en hjemmestøtte, som forsøger og samle trådene fra mine talrige tankespind , men mest tid går med at forsøge og genskabe nogle af mine tidligere rytmer/rutiner i dagligdagen.
Tilsyndeladende en umulig opgave ellers skal jeg vist under konstant overvågning, jeg må erkende at det faktisk var min x-kæreste som stod for min jordforbindelse så jeg flyder - lever i en vågen drøm der er sat på gentag.

Og jeg spiser ikke flere af diverse lykkepiller - har heller ikke de 8000 kr. som det vil koste mig pr mdr og komme i kognitiv teapi hos en neuro psykolog. :cry:

Jeg tror også på vi har et kerneselv, men det er foranderligt pga ydre og indre påvirkninger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]