Vi tager den lige fra toppen af
For er helt enig med dig i at man skal kunne stå på mål for sine handlinger og meninger når man fortæller om "fuck ups". Og er jeg også mere end villig til.
Skal være ærlig og indrømme at jeg, når jeg har siddet og skrevet de indlæg i den her tråd, ikke har tænkt overraskende meget over hvilket billede andre folk får af mig. Da det jo - som du selv siger - er et offentligt internet forum, og egentlig i bund og grund er helt ligeglad med hvad folk der ikke kender mig, synes om mig.
Grunden til at jeg skrev at "det nok skal komme til at gå galt på en eller anden måde" skal kort fortalt opfattes som en sætning med et smil på læben. Som jeg skrev i sidste indlæg, så er den efterhånden ret bredde vennekreds utrolig sjælendt samlet i så stor en grad som den vil blive til svigerindens fødselsdag. Og når vi er så mange samlet, der har kendt hinanden igennem så mange år, så går der altid pis i den - forstået på den måde at vi tager ufattelig meget pis på hinanden. Havde på daværende tidspunkt (da jeg skrev det jeg gjorde inden sidste update), på ingen måde nogen fornemmelse af at der vil ske en masse andre ting end det gode gamle spas og sjov vi tager på hinanden når vi er samlet.
- Må dog give dig ret i, at når man ikke kender mig, så kunne indlægget sagtens forstås på tusindvis af andre måder, end den hensigt det egentlig blev skrevet i. Og egentlig også derfor at jeg ikke kunne lade den ligge ved "Det kommenterer jeg slet ikke det der". For godtnok er det her bare et offentligt internet forum. Men men men... Selv i den virtuelle verden vil jeg være ked af at skulle fremstå som noget jeg ikke er.
Din kommentar med "fissejagt, "snits" og optakter til slagsmål," er ret forvredent..
Hvis du læser igennem de seneste par indlæg, vil du hele vejen igennem se at jeg faktisk på ingen måde opildner til slåskamp, for at starte et sted.
Ligesom du forhåbentlig har en bred skare af venner, der ikke nødvendigvis kender hinanden eller har samme interesser, så har jeg også det. De sidste par måneder har jeg haft et par venner, som hører til den del af vennerne, som ikke i øjeblikket er i en sindstilstand, hvor de kan læne sig tilbage og sige "Puuh.. godt med lidt ro på", af vidt forskellige personlige årsager. Vil jeg langt hellere forsøge at præge dem på de betingelser som de nu engang har at arbejde udfra. Føler, og synes ikke at "privat" fornuftsnak hører hjemme i sådan en tråd som den her. Men vil Muhammed ikke komme til bjerget, må bjerget komme til Muhammed. Prøver på ingen måde at fremstå som personen med den mest velpudsede glorie, for de er stadig mine venner, fordi at vi har en del ting til fælles, og hygger os sammen (som vi har gjort i flere år uden at der har været den mindste smule problemer internt). Kald det fællesskab, omsorg eller bare gode venner, men når jeg tidligere har været på vej ud på et sidespor p.g.a personlige problemer, har de hevet fat i mig og sagt "Hey Obama.. nu skal du lige slappe af!" På samme måde er jeg der for dem, når de har brug for det.
For at tage den med klamydia.. Så går jeg ind til min læge, og siger at jeg gerne vil testes, da mig og en ven har lagt og humpet 2 tøser (som vi så fandt ud af var ret billige - siger jeg dog ikke til lægen). Der siger han så til mig at han udskriver en recept, og så kan jeg blive testet næste gang jeg kommer op til ham min læge. Efter at jeg gav min medicin væk, ringede jeg selv til lægen for at få en recept mere, uden at sige hverken det ene eller det andet, som han så udskriver til mig uden nogen kommentar.
"Og når vi er ved skødesløsheden"...
Så sætter jeg mig aldrig bag et rat hvis jeg er påvirket - enten af snits eller andet.! Har mistet nok venner på den konto, og er endvidere ret glad for både mine venner og mit kørekort.
Kan som tidligere skrevet godt se at man hurtigt kan få et helt forkert indtryk af hvem jeg er, og hvad jeg står for. Også derfor at jeg ikke kunne holde min mund, og affeje det hele. Da jeg alligevel føler en eller anden form for "fælles ansvar" eller hvad man skal kalde sådan en HR side som psy.dk.
Håber da at jeg forhåbentlig har fået ændret dit indtryk af hvem Obama er bag skærmen.
Har på ingen måde været min mening at det skulle være et surt opstød, men skal være ærlig og indrømme at jeg fra de weekender jeg har skrevet om, kun har taget det der er i trådens ånd.. Nu er det jo en "Fuck ups" tråd