Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 21:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej psy:)

For ca. 3.5 måneder siden blev jeg overfaldet, jeg fik en indre blødning og utallige spark i hovedet.
Konsekvenserne af dette har gjort, at jeg har udviklet en form for PTSD. Dette er ikke nemt da jeg glemmer sindsygt, og mit humør og energi niveau svinger meget.

Nå men til sagen.
Jeg er daglig cannabis ryger, og plejer at være på trip mindst engang om måneden. Siden overfaldet har jeg leget med DMT, engang LSD og nu i weekenden Meskalin.
Derudover har jeg været på meget Oxycodone og Tramadol for smerter, og spist (for mig) lidt for mange benzoer for at kunne sove.

Men for 9 dage siden valgte jeg så at gå på rygestop, da skolen startede igen, og jeg følte at jeg havde røget lidt for meget i sommerferien. Jeg plejer altid at holde pauser engang imellem på ca 1-4 uger, for lige at få alt thc´en ud af kroppen, og det plejer ikke at være noget problem, tværtimod.
Men siden stoppet er min energi og mit humør faldet drastisk, og idag har jeg ikke engang været i skole. Jeg har dog ingen trang til at ryge, planen er at holde en pause på 3 uger.
Men hvorfor er min energi faldet så meget de seneste dage? det er ikke fordi at jeg havde meget energi, eller godt humør før stoppet, nej det var også derfor at jeg valgte at tage en pause nu.

Har jeg bare dulmet mit PTSD ned med cannabis´en, og nu da jeg er på pause blusser det op? Eller kan det være Meskalinen der har drænet mig i weekenden? Det var fredag at jeg var på Meskalin, og lørdag havde jeg det sgu godt, men igår og idag har været helvede.
Eller er det en form for abstinenser efter thc´en, da jeg er psykisk skrøbelig for tiden? Jeg har aldrig før oplevet nogen form for abstinenser på en pause. Det eneste jeg har mærket er øget energi, og lidt svært ved at sove de første par dage. Denne gang har jeg ingen energi, og sover 10-12 timer, og føler mig træt af helvedes til alligevel.

Jeg ved godt at de fleste ikke mener, at det er smart, at tage psychedelika i sådan en periode som jeg er i nu, men alle mine trip er gået fint. Dog har jeg bestemt mig for, at det nu skal være pause, til jeg får mit energi niveau på plads, og mit dejlige humør igen:)

Jeg ved godt at i ikke er læger eller psykologer, men jg vil bare gerne høre om i har oplevet noget der kan relateres, da det ikke nytter at spørge min psykolog om det er thc´en der har gjort det, det aner hun ikke, men vil alligevel helt sikkert give den skylden:)

Vh Ø Tripperen!

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
synagoga satana

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Senest rettet af inaktivbruger101 04 sep 2015 01:05, rettet i alt 1 gang.

Jeg er 25 år, har masser af hobbyer og dyrker motion da jeg har muligheden. Et struktureret liv har jeg ihvertfald, og jeg går meget op i min kost. Jeg går på universitet.

Jeg har røget rigtig meget stærk skunk i sommerferien, så det kan være det. Dog har jeg aldrig før oplevet mindre energi på mine pauser, som tidligere sagt, har det kun været modsat:)
Jeg er heller ikke afhængig af cannabis, og det har jeg aldrig været. Jeg ryger bare rigtig meget, da jeg kan lide det. Jeg har altid haft pauser af og til uden problemer, pauserne har jeg også kun fordi, at jeg kan lide dem engang imellem, ikke fordi at jeg må/skal eller er nød til det.
Selv tænker jeg mere at det er PTSD der udvikler sig nu, hvor jeg ikke er stenet hele tiden mere. Jeg er nemlig meget sensitiv fortiden, og tuder over næsten ingenting:) Men så er det jo også på tide med en pause, sådan at jeg kan få udarbejdet det PTSD, og de andre ting der plager mig fortiden:)

Men jeg sætter pris på at du gad bruge tid på at læse min tråd, og tak for svar.

Vh Ø !

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Ø Tripperen! skrev:
Jeg er 25 år, har masser af hobbyer og dyrker motion da jeg har muligheden. Et struktureret liv har jeg ihvertfald, og jeg går meget op i min kost. Jeg går på universitet.

Jeg har røget rigtig meget stærk skunk i sommerferien, så det kan være det. Dog har jeg aldrig før oplevet mindre energi på mine pauser, som tidligere sagt, har det kun været modsat:)
Jeg er heller ikke afhængig af cannabis, og det har jeg aldrig været. Jeg ryger bare rigtig meget, da jeg kan lide det. Jeg har altid haft pauser af og til uden problemer, pauserne har jeg også kun fordi, at jeg kan lide dem engang imellem, ikke fordi at jeg må/skal eller er nød til det.
Selv tænker jeg mere at det er PTSD der udvikler sig nu, hvor jeg ikke er stenet hele tiden mere. Jeg er nemlig meget sensitiv fortiden, og tuder over næsten ingenting:) Men så er det jo også på tide med en pause, sådan at jeg kan få udarbejdet det PTSD, og de andre ting der plager mig fortiden:)

Men jeg sætter pris på at du gad bruge tid på at læse min tråd, og tak for svar.

Vh Ø !

unnamed

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Senest rettet af inaktivbruger101 30 aug 2015 20:06, rettet i alt 1 gang.

Ja altså jeg er en stærk person, men som der også står i teksten, så får jeg psykolog hjælp:)

Jeg får ikke angstanfaldt, jeg er mere depressiv. For mig føles det mere som stress og depression, men min psykolog siger at det er PTSD:)

Medlem
Brugeravatar

electric wizard skrev:
Cannabis, alt efter om det er THC eller CBD, gør at du enten bliver stenet(THC) eller sløv(CBD),

Det er derfor, jeg hader cbd. Det er max nedtur også at være sløv i sin stener.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det er totalt irrelevant i forhold til trådstarters problematik, men jeg vil nu mene "stenet" og "sløv" er nøjagtigt det samme.

Ifølge egne erfaringer, er det helt normalt at føle sig initiativløs og en smule angst efter et massivt forbrug. Det har jeg i hvert fald selv oplevet. Det virker dog lidt paradoksalt, at du føler dig drænet for energi. Alt efter hvor stort dit forbrug har været, kan det være, det blot er din krop, der forsøger at eliminere resterne tjalden og vende tilbage til en sober tilstand.

God vind, Ø Tripper.

Senest rettet af Hindbaerroulade 25 aug 2015 23:13, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Mange glemmer også at hash, lige når du ryger det udvider dine blodåre ret kraftigt(bla derfor det er på dopinglisten). Derfor man noglegange godt kan få et "rush" af energi lige efter man har røget, og føle at man er i stand til at løbe et triathlon :) En følelse der dog er hurtig forbigået. Så efter mine egne erfaringer selv også, kan jeg godt blive dvask i en periode efter jeg er stoppet. Skal lige siges at jeg ikke længere ryger fast..

Er i øvrigt ked af at høre om din oplevelse, det er grimt sådan noget. Og kan desværre sidde i én alt for længe. Det er aldrig en skam at søge hjælp!

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Jeg må sige, at hvis jeres definition af PTSD er rigtig, er det fandeme ikke det jeg lider af.
Min psykolog siger jeg har PTSD, og det har jeg så forholdt mig til. Men jeg er bestemt ikke angst, jeg har faktisk aldrig i mit liv oplevet angst udover mit første DMT trip:D
Men jeg har alle de andre symptomer.
Men jeg må sige, at hvis jeg kravlede under borde pga. en flue, eller greb efter knive af og til, så ville jeg kraftedme kræve noget mere seriøs hjælp, end den jeg får tilbudt nu. Det gør jeg altså ikke.

Jeg føler mig drænet for glæde og energi, da alt går galt for mig fortiden, uden at jeg selv har nogen indvirkning på det. Det er fandeme nederen, jeg var lige ved at dumpe sidste semester pga. disse ting. Eller jeg fik slet ikke den karakter jeg havde fortjent, da jeg var på oxycodone til alle eksamierne.
Men igår røg jeg lidt pot for at se om det hjalp, og mit humør har været rigtig godt idag:) Så det er nok også lidt THC abstinenser:D Jeg kan have et massivt forbrug til tider, jeg ryger kun stærk skunk, Nol og Budder, og nogen dage kan jeg sagtens ryge meget. Og det har jeg gjort i sommerferien.
Jeg gider ikke at lege med mdma fortiden, da det også dræner en for serotonin, og det er det sidste jeg har brug for fortiden:)
En af de ting der plager mig mest, er at jeg er alt for opfarende, og sensitiv. Der skal intet til før jeg føler mig trådt på, og tuder over næsten ingenting.

Men jeg takker virkelig for at i gider at bruge tid på at læse tråden, og komme med alle jeres dejlige råd:D I er så søde;)

Vh Ø Tripperen!

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har ryddet godt op i tråden og fjernet alle irrelevante svinere som er offtopic i forhold til hvad trådstarter lagde ud med.
Hold venligst den gode stil og tal respektfuldt til hinanden ;)

Hilsen Fanny

Nu har jeg haft et lidt mere stabilt energi niveau de seneste dage:)

Men mit humør svinger meget. Det er svært for mig, at snakke om ting der interesserer mig, da jeg ikke tåler noget imod mig, og farer op over ingenting. Men samtidig kan jeg sagtens finde på at starte en diskussion, som til sidst ender med at jeg bliver sur eller ked ad det.
Det er meget dumt at starte en diskussion, som man ikke kan håndtere. Så jeg føler mig både sårbar og dum til tider. Hvordan kan jeg lære mig at ikke være så følelsesmæssigt involveret, i de diskussioner jeg nu engang kan havne i? Eller skal jeg mere tage den med ro, og håbe at det går over med tiden?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]