Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 05:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dark*Princess* skrev:
[
Citat:
Fanny skrev:
Men LSD har også en anden og nok knap så tiltagende side... den kan sætte Egoet på Selvets trone. Det er Naren som bliver Konge for en dag, og den arketype skal man have respekt for.
Ikke at den ikke kan være fantastisk, men man skal ikke lade sig forblænde.
Kan du følge mig?

Hmm er ik sikker på jeg forstår 100% hvad du mener der!?!

Jeg mener, at man på LSD ofte kan bevare sit ego (med dets indskrænkede uvidenhed) samtidig med, at man får mulighed for at glide ind til kimen af selve skaberværket. Det er her, at man samtidig burde udvide sit væsen til også at omfatte Selvet/Sjælen, eller endnu dybere Gud/ Braman/ Allah/ Totalbevidstheden (eller hvad man nu vælger at kalde kalder det). Hvis det ikke sker, kan man få den opfattelse at man (man = egoet) tror man er gud. Det er man selvfølgelig også, men kun en lille del af Gud. For at få den sande forløsning og genskabe sig selv, bliver man nød til at lade egoets grænser gå, således at opmærksomheden smelter sammen med det evige væsen man altid har været.
Det er det som Svampe gør.

Jeg tror du er "solgt" til syre, fordi det kan booste dit ego. Men pas på, det kan ende med at det spænger i stykker.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

jeg tror næsten det ville være godt for dig at være indlagt lidt, hvis du gerne vil stoppe med syre.
har selv væretå psyk, så slemt er det heller ikke, man skal lige vænnes til det.
lyder næsten som den eneste måde du kan reddes på, for det virker ikke rigtigt som om du gerne vil stoppe med stoffer.
og når du bliver udskrevet kan du starte på en frisk, måske med måneder imellem stoffer.
hvis du er så langt ude som du skriver er indlæggelse imo også det værd. du kan jo også komme på ungdoms psyke.
du får jo også mere ud af oplevelserne hvis der går nogen måneder imellem.
kan ikke helt forstå det du skrev med at nyde nedturen på lsd

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tråden er lang og jeg har måske overset eller glemt visse ting. Du tager kun medicin mod damp nu, eller?
Så vidt jeg kunne forstå, var du ikke meget for de andre piller og du er bange for at blive indlagt mod din vilje?
En mulighed er at indlægge dig selv. Snak med din psykolog/psykiater om din medicin først, fortæl dem hvordan det virker på dig. Hvis det ikke hjælper, skal du ikke tage det. Du vil måske blive anbefalet at prøve nogle andre typer medicin, hvilket måske er en ret god idé (husk at det tager flere uger før det virker ordentligt, selvom nogle typer tilsyneladende virker ret hurtigt), men du kan også sige at du vil prøve selv.
Når du har ordnet det med medicinen, kan du snakke om åben indlæggelse med din psykolog. Sådan nogle steder er ikke slemme (jeg har selv været sådan et sted en enkelt dag). Du får dit eget værelse, friheden til at passe dig selv, og så får du endda serveret færdiglavet mad, når du er sulten.
Det er dog ét krav under åben indlæggelse; Ingen stoffer!
Jeg stoppede selv med at ryge hash fra den ene dag til den anden, efter mange års rygning - det var overraskende nemt og det giver en hel del overskud ikke at være sløvet af hashen.
Nogle mennesker bliver i stand til at lukke helt af for problemerne med hash, andre bliver bare "beroliget" af urten, og kan sidde i lang tid og tænke over deres situation. Ingen af delene er sundt for psyken i lang tid.
Den sidste post Fanny skrev, er jeg ret enig i, og det jeg lige har formuleret om hash, synes jeg også passer på LSD'en som måske er det største problem for dig?
Men tilbage til det med åben indlæggelse. Sådan et sted er der kun én person du behøver at tænke på, nemlig dig selv. Det skulle gerne give dig en del overskud, til at se dine "problemer" i øjnene. Ikke alle problemer kan løses, det må man indse og så lære at leve med det. Under åben indlæggelse kan du gå, når du vil, du er der af egen fri vilje. Derfor skal du ikke være bange for at blive tvangsindlagt (allerede der er ét problem løst). Trænger du til at være alene, lukker du bare døren til dit værelse (dagens tip: De har sikkert internet ;) )
Det er godt at høre, du har en kæreste. Forhåbentligt trækker han dig ikke i en skidt retning. Det vil du måske også kunne gennemskue, hvis du vælger at indlægge dig selv. Du har vel også snakket med kæresten om hvordan du har det? Hvad synes han om det hele? (det er selvfølgelig ret personligt, hvad i snakker om, men skriv endeligt hvis du føler for det).

Nå, jeg tabte vist tråden..
Hav det godt,
V.h. Stonez.

Titel:
Lige meget hvad folk har at sige og hvad miss acid head ( :D ) har at sige til jeg blander mig, vil jeg godt vove at påstå at man kan blive afhængig af syre, det er jeg det levende bevis på. '
Det er ikk så meget rusen, for den er sq en gang imellem ikke så rar, det er mere det med at få åbnet op, få tænkt osv.
Problemet er IMO bare at gør man det for ofte kommer man længere og længere ud i sin egen "drømme verden"
Man glemmer alt hvad man har lært om godt og skidt (Hjernevasket, som før skrevet)
Der er faktisk ikke det man ikke kan klare så længe man kan acceptere det går som det går. Eller, kan ikk få det ned på skrift hvad jeg mener.

/Bær over med fejl, er satme skæv!

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
er satme skæv!
:D Hi ... fedt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
Det kan jeg afkræfte i mit tilfælde!! Af den simple grund jeg har en behandlingsdom d.v.s. Hvis kriminalforsorgen, min psykriater, min misbrugskonsulent eller sagsbehandler finder ud af jeg fortsat tager stoffer vil jeg blive hentet af politiet og blive indlagt på psych. Har været indlagt tre gange før.

Det ændrer selvfølgelig på sagen. Var ikke lige klar over at du havde en behandlingsdom (og jeg ville nok heller ikke have vidst, hvad det egentlig betød - man "skal nok have været der" :( )

Dark*Princess* skrev:
Får allerede piller og bestemt ikke noget jeg syntes om. Det kan være svært at forstå, men første gang jeg blev indlagt var som 15årig formentlig fordi jeg havde fået en psykose af stoffer. Jeg blev clean og fyldt med piller for både ADHD (Damp), antipsykotisk, antidepressiv, beroligende mod abstinenser og 100mg truxal hver aften som jeg alligevel ik kunne falde i søvn på. Har faktisk aldrig haft det dårligere end dengang jeg blev fyldt med alt det medicin, måtte kæmpe i næsten et år før jeg kom af med alt undtaget det mod damp og først der kunne jeg fungere normalt uden noia og halluer m.m. Så føler skaden var stor nok dengang vil nødigt igennem det igen.

Heh, det viser måske hvor meget jeg ved. Desværre synes jeg tit at man hører om læger, der bare overhovedet ikke respekterer deres patienter og de bivirkninger, som de har af medicinen. Det er sikkert også nemt at tryne en person, der allerede ligger ned. (Hvis det ikke var off topic kunne jeg fortælle en forfærdelig historie om min mor og kolestrolsænkende medicin, som var ved at slå hende ihjel...)

Jeg ved ikke, hvor du skal få styrken fra, men hvis du ryger ind i maskinen igen, så hold på at du har ret til at blive taget alvorligt - især hvis de fylder dig med piller, som de dårligt nok kender krydsvirkningerne af.

Igen - de læger. Min farmor har også oplevet den med at antallet af pilleglas i medicinskabet bare vokser og vokser og vokser, og kun når man sætter hårdt mod hårdt kan de pludselig se fornuften i at tage de mange piller op til overvejelse.

Dark*Princess* skrev:
Citat:
Malkavian Skrev:
Til gengæld ved jeg, at psykologer, psykiatere og praktiserende læger ikke taler sammen. Der har været en enorm kritik af dette (og vel også med rette, IMO). Jeg siger det bare for at understrege, at det ikke har nogen konsekvenser at tale med en psykolog. En psykolog kan heller ikke udskrive medicin, da vedkommende ikke har den lægelige viden om den somatiske side af dine problemer.

Ved ik om du har ret i dette!? Men ved at alle dem fra systemet der indeover hos mig, inklusiv min mor taler allesammen sammen når det gælder mig. Måske for at yde den bedste hjælp de kan. Bare ærgeligt for det virker ikke. det eneste de har fået ud af det er jeg ik stoler på nogen og holder alt for mig selv, vil så nødigt såres eller tabes en gang til. Min psyke kan ik holde til det når jeg ik engang kan få en psykolog at komme ud med det hos.

Næsten uanset din situation, din dom og hvad fanden der ellers er, så må der eksistere tavshedspligt et eller andet sted. Tavshedspligten eksisterer netop af den grund, at det skal være muligt for klienten at tale frit fra leveren UDEN at opleve repressalier. Og normalt holder man tavshedspligten utroligt hellig, for hvis man først én gang bryder den fortrolighed, så risikere man for altid at være afskåret fra de informationer, som klienten deler med én. Undtagelsen er når lægen får kendskab til (typisk fremtidige) kriminelle handlinger (vold, mord, trusler, narkohandel, etc.).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Citat:
Stonez skrev:
Tråden er lang og jeg har måske overset eller glemt visse ting. Du tager kun medicin mod damp nu, eller?

Ja kun mod damp!!!

Citat:
Stonez skrev:
Så vidt jeg kunne forstå, var du ikke meget for de andre piller og du er bange for at blive indlagt mod din vilje?
En mulighed er at indlægge dig selv. Snak med din psykolog/psykiater om din medicin først, fortæl dem hvordan det virker på dig. Hvis det ikke hjælper, skal du ikke tage det. Du vil måske blive anbefalet at prøve nogle andre typer medicin, hvilket måske er en ret god idé (husk at det tager flere uger før det virker ordentligt, selvom nogle typer tilsyneladende virker ret hurtigt), men du kan også sige at du vil prøve selv

De piller jeg får har jeg fået i snart 4 år og de virker udemærket, hvis det er den måde man syntes om at blive behandlet på. Hvilket jeg ik gør. Bryder mig ik om de skal fylde mig med piller, det kan jeg sagtens klare selv. Øhh det med indlæggelse. Jeg vil bare i det hele taget ik indlægges, jeg vil være i mit hjem der har jeg det bedst og føler mig tryg. Har det bedst med at være herre over mig selv. Har været i9ndlagt 3 gange før så ved godt hvad det går ud på. Kan ik beskrive følelsen, men ligemeget hvordan jeg bliver indlagt er det bare det sidste jeg vil. Har det bare bedst i mit hjem, min seng, med alt mit tøj og make up. Kan ik klare tanken om ik at skulle sove hjemme.

Citat:
Stonez skrev:
Det er godt at høre, du har en kæreste. Forhåbentligt trækker han dig ikke i en skidt retning. Det vil du måske også kunne gennemskue, hvis du vælger at indlægge dig selv. Du har vel også snakket med kæresten om hvordan du har det? Hvad synes han om det hele? (det er selvfølgelig ret personligt, hvad i snakker om, men skriv endeligt hvis du føler for det).

Snakker rigtig godt med kæresten om alt hvad der lige rør sig. godt nok tager vi os stoffer sammen, men vi er os lige så gode for hinanden som vi er dårlige vil jeg mene. Det hjælper altid at have en at støtte sig til når man har det skidt.

Citat:
X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
Lige meget hvad folk har at sige og hvad miss acid head ( Very Happy ) har at sige til jeg blander mig, vil jeg godt vove at påstå at man kan blive afhængig af syre, det er jeg det levende bevis på. '
Det er ikk så meget rusen, for den er sq en gang imellem ikke så rar, det er mere det med at få åbnet op, få tænkt osv.
Problemet er IMO bare at gør man det for ofte kommer man længere og længere ud i sin egen "drømme verden"
Man glemmer alt hvad man har lært om godt og skidt (Hjernevasket, som før skrevet)
Der er faktisk ikke det man ikke kan klare så længe man kan acceptere det går som det går. Eller, kan ikk få det ned på skrift hvad jeg mener.

/Bær over med fejl, er satme skæv!

Tror ik det er syren der er dit problembarn. set udefra ihvertfald. Prøv alco og amfi først!!!

Citat:
Malkavian skrev:
Jeg ved ikke, hvor du skal få styrken fra, men hvis du ryger ind i maskinen igen, så hold på at du har ret til at blive taget alvorligt - især hvis de fylder dig med piller, som de dårligt nok kender krydsvirkningerne af.

Det er utroligt svært. Det tog mig næsten 1½ år at overbevise dem om jeg fik de dårligere af alt det medicin de blandede førhen. er virkelig bange for at komme til at sidde i sådan en situation igen hvor jeg ik har noget at skulle have sagt, for lægerne ved jo bedst (HAHA tydeligvis ikke).

Citat:
Malkavian skrev:
Næsten uanset din situation, din dom og hvad fanden der ellers er, så må der eksistere tavshedspligt et eller andet sted. Tavshedspligten eksisterer netop af den grund, at det skal være muligt for klienten at tale frit fra leveren UDEN at opleve repressalier. Og normalt holder man tavshedspligten utroligt hellig, for hvis man først én gang bryder den fortrolighed, så risikere man for altid at være afskåret fra de informationer, som klienten deler med én. Undtagelsen er når lægen får kendskab til (typisk fremtidige) kriminelle handlinger (vold, mord, trusler, narkohandel, etc.).

De har ødelagt min tillid for mange år siden. derfor tager det mig laang tid at få tillid til nogen somhelst i dag istedet skubber jeg nu alle dem væk (underbevidst) som vil mig det bedste, i frygt for at blive svigtet endnu en gang. Men jeg kæmper videre i håbet om der er tavshedspligt et sted og der er nogen der kan hjælpe mig.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Skoven
Jeg har læste hele dette 'emne' igennem og tyggede på det i nogle dage. Livet er dyrbart, og det er også de bevidstheds ændrende stoffer som er lagt ud i naturen. Da vi ikke ligefrem lære fra ældre om ansvarlig brug af dem men mere lære om stramme forbud og snævert syn, ellers fra visse type brugere få den indtryk af at det hele er bare sjovt, hvordan i alverden begynder man 'rigtig' istedet for at falde i en fælde. Du må gerne giver dig tid til at assimilerer de indtryk du får fra en stof induceret oplevelse da deri ligger stoffets' og oplevelsens værdi.
Psykiatriske medikamenter er en værre noget og jeg ved alt for godt hvad du mener men at have haft en lang kamp for at være fri af de aldeles uønskede eftervirkninger. Jeg døjer stadivæk med en del og lægge ikke meget mærke til det lidt søvn jeg sandsynligvis få. Men min situation er ikke emnet.
Du efterlyser hjælp - det kan være det tage mig lidt tid til at besvarer, men kan du siger noget om hvad det er du ønsker for hjælp?

Jeg må føjer til, at Fannys' forslag om en tur i naturen med proviant og svampe forekommer mig en drøn go begyndelse

Må Freden være med dig - og alle

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Highlanderen skrev:
Livet er dyrbart, og det er også de bevidstheds ændrende stoffer som er lagt ud i naturen. Da vi ikke ligefrem lære fra ældre om ansvarlig brug af dem men mere lære om stramme forbud og snævert syn

:) Velkommen til Highlanderen

Titel: Drop pillerne
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Ved ikke om det her kan være nogen hjælp.. men har selv oplevet at sove pillerne og ikke mindst de beroligende piller fucker humøret op.. ved godt hvordan det er at være inde i en dårlig steame.. Når man konstant er bedøvet af de piller lever man i en drømmeverden hvor suset bliver mindre og mindre - forbruget større og større.. samtidigt bliver man mere tåget.. Er overbevist om at hvis du bare dropper pillerne vil situationen blive en anden selvom LSD er meget værre oplever jeg mere at LSD situationen er en knald eller fald situation.. enten kan psyken tåle det eller også er der en psykose eller lignende der gemmer sig som bliver stimuleret af LSD.. Ved godt det ik er så sort og hvidt da der selvfølgelig er en række bivirkninger som jeg slet ik kender til da LSD er noget jeg holder mig fra.. er mere til svampe og meskalin..

Peace out

Titel:
Dedikeret medlem

Okay. Et råd :

Drop stofferne i en lang periode, og drik dig æske stiv i stedet. Så starter du på en frisk efter 6 måneder

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Okay. Et råd :

Drop stofferne i en lang periode, og drik dig æske stiv i stedet. Så starter du på en frisk efter 6 måneder

Alkohol er også et "stof" og et ret skadeligt et af slagsen. især hvis man bruger det som du siger. Et temmeligt dumt råd IMO

Titel:
Dedikeret medlem

Det er da bedere end at kører den videre på "eufoserende" stoffer, når man har abstinenser?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Det er da bedere end at kører den videre på "eufoserende" stoffer, når man har abstinenser?

Du mener altså ikke at alkohol er et euforiserende stof? :shock:

Det er aldrig smart at erstatte et misbrug med et andet, især ikke hvis det indebære hardcore druk i 6 mdr.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Okay. Et råd :

Det er det dummeste råd jeg længe har hørt!
Alkohol er det stof i danmark som flest mennesker har problemer med. Alkohol gør sindet tåget og uklart, og man drukner oftest bare i selvmedlidenhed frem for at få nogen klarhed og forståelse for hvad der sker i sig selv. Bare fordi Alkohol er lovligt, betyder det ikke, at det er det mest harmløse stof.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er heller ikke for skarp. :roll:

Og i må sku ikke spørge mig hvor den gik galt :lol: måske fordi jeg lytter til mine egne råd?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Det er ok Søren :lol: . Vi er her for at blive klogere!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

hehe ja lige præsis ;) man lærer noget hver dag

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland/Falster
Skræmmende og hårdt at læse din beretning ! Pas på dig selv !

Jeg skriver ikke til dig for at lyde gammelklog, og heller ikke fordi jeg selv har prøvet noget der ligner det du går igennem nu, og alligevel.
Er du sikker på at det er suset du savner? Selve ruset? Eller er det spændingen op til? Om det nu virker rigtigt, om det går galt, om du bliver bustet? Sådan noget lignende. Eller kan det være nogle bestemte du plejer at være sammen med når du har disse oplevelser, som gør det hele meget bedre? Måske sådanne sitiuatoner du savner?

Jeg ved ikke om du forstår mig, men jeg håber at du ved hvad det er jeg mener sådan nogenlunde.

Alt held og lykke til dig !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]