Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 08:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey forum
Jeg har besluttet efter sidste års forsøg, at igen dyrke cannabis på min solaltan.
I år er det blevet til 10x Dane's Candy (auto), hvoraf jeg senere i growet har tænkt mig at slagte de (statistisk forventede) 5 hanner, og erstatte dem med nogle frø, jeg har til overs fra sidste år.
De blev plantet 29.-30. April, og her er de første billeder.
Jeg er efter overvejelser gået fra idéen om at bruge min families egen kompost (som ikke rigtig er helt omsat), og har derfor en jordblanding på 70% pottemuld og 30% lecanødder. Håber additionen af nødder gavner floraen ift. sidste års fiasko, hehe.
Der er 1 af frøene, som lakker lidt efter de andre. Den er vokset op over jordoverfladen, men har ikke smidt skallen endnu.
Håber selvfølgelig, at den klarer den, men auto'er er jo ret hårdføre. Desværre skal de helst ikke opleve for meget stress i starten, men nu må vi lige se.

Håber, I vil følge med igen i år ;)

-KekIt

Billede
Billede

Medlem

Her er endnu en lille update på forløbet:

Det frø, som lakkede lidt efter ses på et af billederne, og det ser ud til at komme sig. Jeg ved ikke, hvad misfarvningerne skyldes. Måske gødningen i pottemulden?

Men ellers går det jo fint! Vejret i Østjylland kan man da ikke klage over lige pt.

Billede Billede

Medlem

Lille opdatering her på d. 21. dag
Planter fik lidt hagl midt i maj (hvilket jo kun er typisk efterhånden for dansk forårsvejr), så nogen af planterne har slået sig lidt
Som det ses på et af billederne, så er der 2 af planterne, som lakker lidt efter, men håber de kommer sig. I værste fald bliver de vel bare lidt mindre end resten?
Generelt er planternes vækst ikke hel vild lige pt.
but if memory serves right, så burde de snart begynde at vokse hurtigt. Synes også man snakker om det såkaldte "growth-spurt", som autoer er kendt for.
Feedback modtages gerne, hvis I mistænke noget er i vejen med planterne.
/KekIt
Billede Billede Billede

Moderator
Brugeravatar

Dejligt at se endnu en growlog fra din hånd! De ser en smule overvandede ud (opsvulmet mellem bladripperne), men ellers ser det fint ud so far. Dejlig terrasse du har dig. Jeg tænker måske, om det kan være problematisk at potterne står nedenfor skråtaget, så de fungere som en slags opsamler/tagrende for der vand der lander på taget, således at de får en betydelig større andel regn end de ellers ville, når det regner. Hvis du flytter dem lidt længere fra skråtaget og hæver dem lidt, så de kommer over det nederste tagniveau, vil du nok kunne afhjælpe den problemstilling en del, selvom de nok stadig vil rammes af mere regn end hvis de stod helt frit. Det vil nok gøre det nemmere at undgå overvanding.

Medlem

Bismann skrev:
Dejligt at se endnu en growlog fra din hånd! De ser en smule overvandede ud (opsvulmet mellem bladripperne), men ellers ser det fint ud so far. Dejlig terrasse du har dig. Jeg tænker måske, om det kan være problematisk at potterne står nedenfor skråtaget, så de fungere som en slags opsamler/tagrende for der vand der lander på taget, således at de får en betydelig større andel regn end de ellers ville, når det regner. Hvis du flytter dem lidt længere fra skråtaget og hæver dem lidt, så de kommer over det nederste tagniveau, vil du nok kunne afhjælpe den problemstilling en del, selvom de nok stadig vil rammes af mere regn end hvis de stod helt frit. Det vil nok gøre det nemmere at undgå overvanding.

Ja, det er lidt træls, men de får ellers en masse sol, når der så er godt vejr :D

Jeg kan dog ik rigtig flytte dem, for så er de "meget" tydelige at se, hvis man kører på en hovedvej forbi mit hus :( (kan være, at jeg bare er paranoid. meeeeen)

Men ja, jeg har også overvejet at hæve dem netop pga. det, du beskriver

Det er mere, hvordan jeg gør det i praksis. Sidste år, da planterne blev store og højre, så kunne blæsten godt vælte dem omkuld, hvis jeg ikke omringede alle potternes 4 sider med tunge sten.

derfor kan jeg ikke bare sætte alle planterne oven på nogle spande. Eller jo, men kun her i starten så, hvor planterne er så små.

Har du/I nogle forslag?

Moderator
Brugeravatar

Ja okay, så er det et godt tradeoff.

Jeg tænkte at man kunne ligge nogle brædder for at hæve dem. Hvis man skulle sørge for at de ikke vælter kunne man lave nogle huller i potterne og spænde fast til brædderne. Højere potter kunne også være en stabil løsning. Der er også nogen, der ligger småsten i bunden af potterne for bedre dræn, det vil også gøre at tyngdepunktet ligger lavere og derfor ikke vælter så nemt. Nedbinding/LST vil sådan set gøre det samme, måske ikke i samme grad. Du kunne også vende potterne så et af hjørnerne vender mod den retning det oftest blæser fra.

Medlem

Bismann skrev:
Ja okay, så er det et godt tradeoff.

Jeg tænkte at man kunne ligge nogle brædder for at hæve dem. Hvis man skulle sørge for at de ikke vælter kunne man lave nogle huller i potterne og spænde fast til brædderne. Højere potter kunne også være en stabil løsning. Der er også nogen, der ligger småsten i bunden af potterne for bedre dræn, det vil også gøre at tyngdepunktet ligger lavere og derfor ikke vælter så nemt. Nedbinding/LST vil sådan set gøre det samme, måske ikke i samme grad. Du kunne også vende potterne så et af hjørnerne vender mod den retning det oftest blæser fra.

Lige ift. nedbinding/LST
Jeg lavede en tråd herinde for nyligt, og jeg blev frarådet at benytte mig af overstående på autoer
Jeg vil egentlig gerne, men mange sige, at det kun give mindre udbytte og større chance for hermaer
Hvad har du af erfaringer?

Moderator
Brugeravatar

Jeg har nu set nogle gode resultater. LST står jo for low stress training, så gør man det ordentligt, så skulle hermaer ikke være noget problem. Jeg ville ikke begynde at toppe almindelige autos, men ellers ser jeg ikke noget problem i det. Bare start med at binde toppen ned, uden den knækker, så skyder der flere skud nedefra og de kan evt bindes ned. Det har nogenlunde samme effekt, som topning, men er mere skånsomt. Hagen kan være at man får flere små skud, hvor man ellers vil have et stort skud og et par mellem skud. Jeg tror nu umiddelbart man får mere ud af det, man da man af gode grunde ikke kan kører med kloner og sammenligne, så kan det være svært at vide. Men det kan i hvert fald gøre dem noget mere stealth og sværere at vælte.

Medlem

Så er det ved at fremad!

Væksten har accelereret nu, og jeg tror snart der skal tilføjes gødning til dem

Jeg tror også, at jeg tager chancen ift. LST

Jeg kan godt lide tanken om at prøve noget nyt hvert år, og hvem ved, det kan give større afkast, hvis det lykkes.

Jeg vil egentlig også gerne snart til at bestemme deres køn, men de har ikke helt preflowers endnu.

Hvis nogen har en god metode, så sig endelig til :) . Jeg skal jo plante nye frø i hannernes gamle potte, så jo før jeg kan slippe af med dem, jo bedre

Billede Billede Billede

Medlem

Så!
Så har planterne fået deres preflowers, og indtil videre har jeg 4 hunner (rød) 3 hanner (grøn) samt 3, der ikke har vist køn endnu(blå), hvor to af planterne er meget små.
Jeg har forsøgt at tage et billede af en af han-preflowers'ne men det er ikke rigtig lykkedes så godt :(
Men jeg regner med, at jeg bare kan kassere hannerne allerde nu, så jeg kan erstatte dem med de 4 nye frø (som er feminiseret).
Så jeg ender i hvert fald under alle omstændigheder med 8 hunplanter, hvis alt går vel :) . Jeg har dog ikke gode erfaringer med Zenseeds feminiseret frø (se min growlog fra sidste sommer), men jeg håber på det bedste ;) . Desuden fik jeg de 4 frø gratis, så det er vel altid forsøget værd at plante dem
Cheers
Billede Billede Billede Billede

Medlem

Det slår mig nu, at de faktisk ser ret små ud, taget i betragtning at de har være i jorden i 4 uger og et par dage.

Eller er det meget gennemsnitligt?

/KekIt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

420KekIt skrev:
Det slår mig nu, at de faktisk ser ret små ud, taget i betragtning at de har være i jorden i 4 uger og et par dage.

Eller er det meget gennemsnitligt?

/KekIt

Nej de ser fine ud.
Mine er ca samme størrelse.

Medlem

Hey forum
Lille opdatering:
De 4 frø er plantet nu
Og resten af damerne ser jo gode ud
Håber, I nyder den danske sommer :)

/KekIt
Billede Billede

Medlem

I får lige et par flere billeder fra mig, selvom der ikke er langt imellem:
Men se hvor fine de er! Jeg har prøvet at tage billedet fra samme vinkel som sidste opdatering. De har alligevel fået en god 8-10 cm lodret vækst på 3 dage :)
De kan også godt tåle en god omgang gødning, ser det ud til.
Men bør man gøde ved hver vanding, eller skal alternere engang imellem?

/KekIt
Billede Billede Billede

Senest rettet af 420KekIt 06 jun 2016 19:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale, vidt afhængigt af hvad du gøder med, at gøre maksimum ved hver anden vanding, da det ellers godt kan ophobes i jorden. Hvilket kan medføre forskellige sårbarheder for de kære små. Selvfølgelig afhænger dette også af koncentrationen af gødning i vandet, men rent vand skal de også have lidt af. :-)

Junior medlem

Det ser sku godt ud! er jaloux på dit tag!! ;-)

Jeg plantede selv to Danes candy, fra samme forhandler som dig. en var hermo og så har jeg min tøs som er 11 uger idag. Du får lige et billede!
Billede

Jeg sat den dog allerede til spiring den 18.3 fordi jeg går efter at få 3 hold i år. så accepterede første høst ville blive et lille udbytte. :)

Jeg sidder selv med 4x Dark kush som jeg fik som gratis frø (de fik lagt to poser i min pakke, jeg klager ikke;-) ) og så 2x tropical snow. Men jeg har forstået det som om at Tropical snow ikke er en auto? og egner sig bedst til at blive dyrket i et skab? :)

Medlem

Nice pic!!
Hvordan er dens high? Håber ikke på noget sofalænkende, kan godt lide at danse som skæv
Jeg har plantet tropical snow trods den ikke er auto
Gør det mest af nysgerrighed, for ved ikke om den når blomstre fuldt ud, før efteråret er for vådt.
Men generelt har jeg ikke oplevet det store med Zenseeds egne frø. Så håber bare jeg får lidt ekstra, oveni i Candy'en
Tak for respons :)

Medlem

Hov, jeg kan se ud fra din besked, at du endnu ikke har høstet din heller, haha

Jeg har lige røget det sidste af sidste års høst, så jeg skal lige have gang i overetagen :peace:

Junior medlem

Haha :D
Jeg har dog læst mig frem til at du blot skal høste når harpiks en er mælkehvid så skulle det give en lalleglad rus ;)

Jeg har en blue dwarf som er klar om 2-3 uger og min candy er nok færdig om 5 uger.

Jeg tror jeg giver mine snow til min kammerat som har plante skab, så kan jeg bare få lidt af udbyttet tænker jeg. Og dark kusk vil jeg så også prøve af når jeg ved hvor mange hanner der kommer i den nye portion ;)

Medlem

SÅ!
Nu ser de ud til at have påbegyndt blomstringen for alvor.
Ved ikke, om de så stadigvæk kommer til at strække sig en smule mere, eller om den vegetative vækst er fuldstændig færdig nu?
Håber på, at de om en månedstid er færdige. Så er der i hvert fald gået knap 11 uger fra spiringen.
Aner også et blåligt skær i blomsten. Noget, som producenten også sagde. Håber på farverige buds :D

Billede Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]