Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 17:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har gang i mit fjerde grow og det er sgu løbet helt og aldeles af sporet. Det er kaotisk og jeg er sur på mig selv over det. Jeg forstår nemlig godt en del af grunden, men samtidig så er der sgu også elementer jeg ikke kan få helt til at give mening.

Mit første grow var et guerilla grow som gik helt i vasken. Mit andet grow var indendørs med autoer. Det endte so-so. Ikke alverden i udbytte og en del af høsten gik til pga mug, fordi jeg ikke havde en ventilator.

Mit tredje grow bestod af to Bubblelicious som bare BUGNEDE af topskud. De var bare ved et rent lykketræf blevet toppet og fimmet helt perfekt.Alt i alt gav de to planter 140 gram tørret bud under en enkelt 250 watt cfl-pære. Jeg var en glad smølf.

Denne gang er jeg så vist blevet for eksperimenterende og grådig. Jeg lagde ud med tre planter i lidt mindre potter. Min første fejl bestod i at nedbindingen er gået HELT galt. Jeg har simpelthen bundet dem så meget ned at det stritter til højre og venstre og ligner lort. Den anden fejl er, at det var to forskellige sorter jeg plantede. (1 Bubblelicious og 2 Northern Lights). Da de var cirka tre uger inde i blomst synes jeg det så noget skravlet ud, så jeg skyndte mig at smide to autoblomstrende planter ind, så jeg nu har fem planter under den ene pære (!)

Det jeg bare synes er pisse mærkeligt, er at de to Northern Lights bare blomstrer så afsindig langsomt, men samtidig er blevet meget større end min Bublelicious. Min Bubblelicious er ved at være færdig, men mine to Northern lights ligner sgu noget der kun har været i blomst i tre uger, selv om der er gået ti. På papiret burde blomstringstiden være den samme.

Ja faktisk er de to autoblomstrende Sweet Tooth som blev smidt i jorden otte uger senere allerede meget længere end de to Northern Lights. DET forstår jeg simpelthen ikke. Er der nogen der har en forklaring på det?

Jeg vedhæfter en række billeder. Dels af skabet som er en stor rodebutik,, dels af min Bubblelicious som snart er færdig, dels af de to Northern Lights som bare ikke rykker sig ud af stedet, selv om de blev sat i blomst samtidig med min Bubblelicious. Dels af de to små autoer som blev smidt i jorden otte uger senere, men alligevel for længst har overhalet mine NL.

Jeg er sur og træt af det lort, og kan ikke vente med at komme i gang med mit næste grow. Mage til pokkers rodebutik! Det er tilladt at grine...

Her er hele skabet i al dets elendighed:
Billede

Her er min Bubblelicious som er cirka tre uger fra at være færdig.
Billede

Her er en af mine to Northern Lights som BLEV SAT I BLOMST SAMMEN MED MIN BUBBLELICIOUS for ni uger siden, men som ligner noget i uge tre!
Billede

Her er en af mine to autoer, som kom i jorden OTTE UGER SENERE, men alligevel for længst har overhalet mine Northern Ligthts!
Billede

Og her er skabet som det så ud i mit forrige grow.. Suk.. Det var tider!
Billede

Moderator
Brugeravatar

Hvilken producent er den NL fra? NL kan godt være lidt langsom i det, mest pga. indavls-depression, men imo. ligner det ikke rigtig en klasisk NL som jeg kender den. Den er rimelig ranglet med relativ stor node afstand, og sativa-ish bladform, imo minder den mere om NL x haze end den NL jeg kender.

Medlem

DET kunne sgu nok egentligt være en forklaring. Jeg har selv siddet og stirret på billeder og kunne ikke helt få det til at passe med den monstrøsitet som jeg har stående i skabet. Netop bladformen har jeg også undret mig over. Den ER dog uomtvisteligt solgt som en ren Northern Lights, men som "regulære skunkfrø" uden nogen speciel indpakning.

Så ved jeg da hvor jeg IKKE skal købe mine skunk-froe (Wink Wink) en anden gang. Der handler jeg aldrig igen.

Well.. Der er vel en række fejl man skal igennem som ny grower... At købe "falske" frø er sgu nok bare en af dem.. Men hvem ved.. Måske han ikke engang selv er klar over det. Han er måske selv blevet snydt. Problemet er jo bare at man jo ikke rigtig tør klage. Hvis sådan en forhandler ser sig sur på en, så har han jo både adresse og viden om min hobby. Så det vil jeg så bare kalde en dyrkøbt erfaring i stedet. Det er jo desværre bare ikke kun prisen for frøene, men også strøm og ventetid der er blevet spildt.

Kære Bismann.. Jeg bøjer mig atter i støvet for din uudtømmelige viden. Har du noget bud på hvornår den er færdig, når den nu har taget næsten ti uger om at nå dertil? Alt efter svaret vil jeg overveje at rive lortet op med rode og plante noget nyt.

Medlem

Jøsses... Jeg har nu kigget på en NL x Haze growlog. Den løb over 8 måneder... (Otte!!).
Desværre så ville det nok rundt regnet passe meget godt med tingenes aktuelle tilstand.

Hvad gør den smarte grower nu?

1) River lortet op med rode her og nu?
2) Venter på de bliver færdige?
3) Venter på at mine to autoer og min ene Bubblelicious er færdig, skifter min cfl blomsterpære ud med en dual spectrum og smider to nye frø i jorden, hævet på et plateau så de kommer tæt nok på pæren, samtidig med at jeg så kan gro det der hø færdigt? Når de to "NL x Væksthæmmere" er færdige kan jeg så måske nå at skifte Dual spectrum pæren ud med en ren blomsterpære til de sidste uger af de kommende planters blomstringsfase.

Mit temperament hælder til løsning 1... Gerne til noget syre-rock på fuld skrue, mens jeg aggressivt skriger imens.. Jeg har virkelig lyst til en frisk start. Man har vel lidt faglig stolthed ;)

Min grådighed og ærgrelsen over den spildte strøm og skabsplads gør bare at jeg samtidig overvejer løsning 3. Jeg er bare bange for at jeg den måde risikerer at fortsætte i en lavine af rod og ærgelser. Jeg ved nemlig ikke hvor meget de nye planter vil strække sig ved at blive spiret og vegget under en Dual spectrum pære? Når man gror under CFL, så ønsker man sig jo så kompakte planter som muligt.

Så nogle erfaringer med Dual spectrum cfl kontra rene vegge/blomsterpærer?

Det skal siges at jeg kun har det ene skab, så jeg har altså hverken moderplante eller veggerum. Jeg har fået alt det goodwill der er at få hos min bedre halvdel ved at have mit ene Ikea-skab. Forståeligt nok. Vi er jo på overfladen lovlydige borgere med gode uddannelser, politisk engagement, barn, hund, babyrytmik hver mandag og gode stillinger. De skulle bare vide ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Slå koldt vand i blodet :) noget af det vigtigste for at få gennemført sig et vellykket grow er tålmodighed.
Jeg har ikke lige læst hele tråden særligt grundigt igennem kun læst lidt om at din Northern light nok er krydset med noget haze, men jeg syntes bestemt at du skal forsætte og ikke droppe ideen, har du kigget på dine trichomes i et loop/mikroskop ? Det lyder til at du er skuffet over udbyttet, men nogle gange smager små jordbær altså skide godt ;)

jeg syntes det ligner at dine planter godt kunne have haft brug for noget ordenligt lys i blomst. som om der ikke er noget lys nok rundt omkring planterne. det ligner lidt det der sker når jeg har efterladt en plante i blomst i en vindueskarm eller på en side af huset der ikke er meget direkte sollys, og så syntes jeg også det ligner at dine planter står ret tæt sammen, det er en god ide at sørge for at ingen blade rør hinanden eller er for tæt på hinanden, de skal trække vejret og ender med at blive "kvalt"

Medlem

... Havde lige en brain-fart der. Jeg kan jo ikke vegge under 12/12, uanset om det så var Dual Spectrum.
Fuck mand. Så skal jeg jo vælge mellem pest eller kolera: Hive lortet op og have spildt tid, penge og strøm, eller vente på at de bliver færdige. Hvilket ser ud til at tage for evigt.

Jeg er i syv sind..
Øjjjj, hvor er jeg sur på den forhandler!

Jeg smider lige nogle flere billeder på i aften, så jeg forhåbentlig kan få nogle bud på hvor langt de har igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
har du prøvet at kigge med et mikroskop eller et loop der forstørre minimum 30X op på denne her

Billede

?

Medlem

Jep... Gennemsigtige med enkelte mælkehvide. Gætter på tre ugers tid endnu..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
alle sorter reagere forskelligt på deres omgivelser, selv inde for samme sort er der forskel på hvordan hvert frø takler stress / gødning / varme / ph / lys / pottestørrelse osv osv, så selvom de har samme blomstringstid på papiret så kan det sagtens ændre sig drastisk igennem growet, hvis du vil have en nogenlunde stabilitet skal du have nogle kloner

for noget tid siden havde jeg en copenhagen kush som blev sat igang sammen med 9 andre planter af nogle andre sorter, da jeg høstede de 9 andre planter på 1.5 meter var den ca 10 cm og igang med sin 7 node, jeg nåede at høste et grow mere inden den var færdig og den gav ca 20 gram efter 6 mrd, men det var til gengæld noget af det bedste skunk jeg nogensinde har røget

jeg ville vente på de blev færdige, de ser jo fine ud indtil videre og de skal nok give en masse god bud, dem der tager lang tid er som regel værd at vente på

hvis du har en bloom pære så køb en fatning mere og brug den sammen med, jo mere jo bedre

hvis du har penge til det så kig på noget "Late flowering nutrient" har hørt at Ripen fra general hydroponics skulle være god, den koster bare lidt, den skulle efter sigende hjælpe med potens og aroma, og så hjælper den planten med at gøre sig færdig

Medlem

Viridis skrev:

jeg syntes det ligner at dine planter godt kunne have haft brug for noget ordenligt lys i blomst. som om der ikke er noget lys nok rundt omkring planterne. det ligner lidt det der sker når jeg har efterladt en plante i blomst i en vindueskarm eller på en side af huset der ikke er meget direkte sollys, og så syntes jeg også det ligner at dine planter står ret tæt sammen, det er en god ide at sørge for at ingen blade rør hinanden eller er for tæt på hinanden, de skal trække vejret og ender med at blive "kvalt"

Du har delvis ret... Sagen er jo at jeg havde sat mig ind i sagerne, inden jeg besluttede mig for at prøve kræfter med to forskellige sorter på en gang. Samme blomstringstid, tjek. Samme højde, tjek.

Problemet opstår når den skide forhandler af mine skunk-froe (Wink Wink), så sælger mig noget der ikke er hvad det skal være. Mine to Northern Lights wannabees rendte jo i vejret, og så kan det godt være at de fik lov til at vokse lidt op over både lys og reflektor, fordi min Bubblelicious bare virkede så meget mere potent, og at jeg derfor ikke nænnede at hæve lampen for meget fra den.

Jeg har besluttet mig for at høste min Bubblelicious her om tre ugers tid når den er klar. Derfra skal mine to små latterlige autoer (i sagens natur groet fra frø i 12/12), som jeg smed ind da det hele så lidt skravlet ud, nok lige have yderligere to uger. Når de er høstklare hiver jeg resten op med rode og laver noget smør på det.

Fuck, sgu, pis og lorteforhandler... Aldrig, aldrig igen...

Man må virkelig heller ikke nævne forhandlere når det er til skræk og advarsel? Gnnnnnrrrrr... Det er svært at lade være. Det har jo for helvede kostet mig mindst 1000 kroner i strøm... Og udbyttet ender jo med at være 40 gram eller deromkring.

Moderator
Brugeravatar

Tak for rosen, men min viden er bestemt udtømmelig, men det gode ved denne hobby er at man konstant kan lærer noget nyt. Tør ikke spå om hvor længe den skulle have endnu, men ville nok bare lade den stå til de andre var færdige, og så se hvor langt den er på tidspunktet. Det kan godt være en god ide at cutte ned på vegge/grow gødningen til NL'en, da det ved sativa dominerede kan fører til at blomstringen forlænges, og at der produceres nye skud, ved rene sativaer skal man være meget tilbageholden med vegge gødning i blomst, af samme grund. Kan du huske hvor mange uger det er siden du så de første blomstringstegn/preflowers?

Medlem

Joeh, jah.. Den ene af dem. Den jeg har postet billede af var ret sent på den. Jeg kan i hvert fald huske, at jeg nåede at frygte, om det alligevel var en han. Så uden at vide det helt præcis, så er det nok minimum syv uger siden.. Og måske op til +2.

Som jeg også gladeligt indrømmer (nu hvor jeg kan konkludere, at det ikke er selvforskyldt det hele), så har toppene måske også fået en del mindre lys end de skulle have haft, da de primært har tilbragt deres dage bundet helt ud i siderne og endda også over både lampe og reflektor i et forsøg på at prioritere min noget mindre Bubblelicious, som jo bare virkede så meget mere potent.

Det er også på grund af denne "mishandling", at jeg er i tvivl om, hvorvidt de overhovedet er værd at gro færdige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]